Gjest ts Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Svarfristen vi satte på innbydelsene gikk ut på fredag, og det er veldig mange fra familien som ikke har svart. Flere av disse regner jeg med kommer, at de tenker det er en selvfølge og derfor ikke har tenkt på å svare, men andre har kun takket for invitasjonen når vi har møttes, og ikke sagt om de kommer eller ikke. Hva gjør vi nå? Skal jeg sende en purremelding på SMS, eller bør jeg vente litt til?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Da jeg skulle i bryllupet til broren min svarte jeg ikke "formelt", fordi jeg tenkte det var en selvfølge at jeg kom, og slik tolket de det også... Men hvis man er litt lenger ut synes jeg en bør svare skikkelig. Hvor fort du bør sende purre-sms kommer kanskje litt an på når du er avhengig av å bestille antall kuverter, drikke osv, men jeg ser ikke noe "masete" i om du sender en sms over helga nå. Svarfrist er svarfrist, og det er sløvt å ikke svare.
Phaedra Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Ring dem Bare si at du trenger en siste bekreftelse pga. mat eller bordsetning eller noe slikt
Lottiz Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Jeg ringte de nærmeste for å dobbeltsjekke og sendte en sms til de mer perifere. Faktisk fikk vi ikke svar fra han som hadde lovt mannen å være forlover... Purret på...og fikk til svar at de hadde bestilt seg en ferietur den uka. Så det kan være greit å få bekreftelser
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Jeg ringte de nærmeste for å dobbeltsjekke og sendte en sms til de mer perifere. Faktisk fikk vi ikke svar fra han som hadde lovt mannen å være forlover... Purret på...og fikk til svar at de hadde bestilt seg en ferietur den uka. Så det kan være greit å få bekreftelser
Phaedra Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Jeg ringte de nærmeste for å dobbeltsjekke og sendte en sms til de mer perifere. Faktisk fikk vi ikke svar fra han som hadde lovt mannen å være forlover... Purret på...og fikk til svar at de hadde bestilt seg en ferietur den uka. Så det kan være greit å få bekreftelser Jeg opplevde det samme med noen i veldig nær familie. Ringte dem 2 mndr etter svarfrist og fikk vite at de+deres familie skulle på ferie og ikke kunne komme, men hadde "glemt å si ifra"
Boston Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Jeg opplevde det samme med noen i veldig nær familie. Ringte dem 2 mndr etter svarfrist og fikk vite at de+deres familie skulle på ferie og ikke kunne komme, men hadde "glemt å si ifra" Jeg skjønner godt at mange priorterer ferien framfor andres bryllup. Skal selv gifte meg til sommeren, men har lagt datoen før fellesferien, men det er jo alltid noen det ikke vil passe for. Jeg syns det er uhøflig å ikke svare på en innbydelse før fristen går ut, samme om det er bryllup eller 30-årsdag - så lenge det er skriftlig innbydelse. Send en sms og be om svar asap.
lilleGrethe Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Jeg ville nok ringt. Det er fort gjort å glemme, og når du ringer får du som regel svar med en gang. Hvis du sender sms, risikerer du å måtte purre igjen.
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Ta kontakt gjerne dagen etterpå fristen er gått ut. Jeg tar det ikke for gitt at foreldrene mine og søkene mine kommer om de ikke faktisk sier at de gjør det, akkurat fordi de er tanketomme og før du vet ordet av det har de bestilt seg en ferie, eller orker ikke reise. Enkelte folk er så tafatt at en må bare ringe og høre. Jeg kommer til å ringe og si det som så at: "Jeg ringer bare for å dobbeltsjekke at dere ikke kommer siden dere ikke har svart".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå