Gjest negasjon Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Jeg antar at kattunger begynner å spise selv når de er fire uker cirka og da bare våtfôr. Stemmer det? Når blir de helt fortrolig med kattesand-kassa? Passer en liten pus, til den skal til ny eier i dag evt i morn, men jeg antar at pusen ikke er mer enn fem uker. Svært kontaktsøkenede og søt, har lyst å beholde den men jeg kan ikke det. Jeg vet at kattunger helst skal være 12 uker og min. 8 når de tas fra moren sin. Denne her er bare et lite garnøste omtrent. Vet at noen katter blir gitt bort i for ung alder, alternativet er ...sier de som eier, å avlive. Jeg bare passer denne pusen, synes den er for liten til å oppleve verden. Har lyst å bare beholde den, men er påvist at jeg har svak allergi for katter. Ja, jeg er sint. Hvorfor steriliserer ikke folk kattene sine. Jeg er glad i katter, trives og ler av alt de finner på, men den lille frøkna her ser ut til å trives. Veldig kontaktsøkende, og så liten. Driver og drar og klorer i ullgenseren min når jeg har den på fanget. Det er ikke min pus og den kan ikke leveres tilbake. Skal hentes i dag eller i morn til ny eier, men han som skal kjøre (er noen mil)må fikse litt på bilen. Pleier det å gå bra med så små kattunger?
Betina Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Er ikke ekspert på område, men kan iallefall svare ut fra erfaring. Vi fikk vår lille frøken da hun bare var 6 uker gammel...syns veldig synd på henne men eieren ville bare bli kvitt de, så derfor ble det sånn. Hun brukte kassen fra første stund hun kom til oss. Det var det første hun ble vist da vi kom hjem med henne. Hun spiste både våtfor og tørrfor(til kattunger) da, også fikk hun kattunge melk de 2 første ukene. Dyrlegen anbefalte det for å få litt ekstra næring. Ellers trengte hun masse oppmerksomhet. Gikk jeg ut av rommet mjauet hun sårt og ville ha kos. Hun sov med oss den første uken. Da lå hun ved siden av hodet mitt oppå hodeputen :rødme: Så det går sikkert bra med den lille. Synd at du ikke kan beholde den selv
Gjest negasjon Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Det er trist når eiere vil bli kvitt kattunger, etter flere kull forstår de ikke at de må sterilisere. Har sett eksempler på at etter flere kull, har eiere blitt lei og synes det er dyrt å betale noen hundrelapper for å omplassere, da er de blitt så lei at de også skal omplassere de voksne kattene. Jeg gidder ikke si mer, det sier jo seg selv, men bra de omplasserte og betalte for det. Har nesten nada respekt for katte-eier pga alle som har katt og ikke tar ansvaret det innebærer.
Gjest Huffsa Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Det er ikke slik at kattunger minst skal være 8 uker så du vet det, de skal være 12 uker gamle og ferdig med det 8 uker er alt for ungt det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå