Gå til innhold

Styrketrening på studio

Noraa

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 17 år som akkurat har begynt å trene styrketrening på helsestudio, men jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gå frem for å nå mine mål. Jeg har tenkt å trene 2-3 ganger i uka, litt ettersom hvor mye jeg får tid til.

Målene mine er rett og slett å stramme opp, og øke muskelmassen litt slik at jeg ser litt større ut, men samtidig har en feminin figur. Det jeg absolutt ikke vil er å gå ned i vekt. Ønsker som sagt helst bare å stramme opp det som alt er der da jeg er rimelig slank fra før av. I tillegg ønsker jeg å bli litt sterkere, spesielt i rygg, bryst og armer.

Hvordan burde jeg ta gå frem i forhold til antall kg å trene med og antall repetisjoner og serier for å nå mine mål? Burde jeg trene med relativt høy vekt og med få repetisjoner, eller med lavere vekt og mange repetisjoner? Eller noe annet? :P

Takker for alle gode tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Treningsidiot

Jeg tar det jeg klarer (10x3 repetisjoner med 1 min intervall) og fremdeles ha litt overskudd.) Når man starter å trene så trener man med få kilo og flere repitisjoner og etterhvert som man har trent så øker man kiloene og tar færre repitisjoner.

For meg så har det gitt svært gode resultater på kort tid.

Men du må huske på kostholdet og. Med riktig kosthold kommer du langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenerene på studioene viser deg gjerne hvordan du bruker aparter og frivekter riktig, kanskje de gir deg tips om antall repitasjoner o.l også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du får en time med en personlig trener. H*n vil sammen med deg sette opp ett program som tar utgangspunkt i hva du ønsker å oppnå med treningen. Jeg vet ikke hva de tar for en time på senteret du trener på, men det vil være verdt pengene for deg uansett siden du har satt deg mål med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...