Kjetil S. Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 En av de absolutt beste albumene jeg har Kate Bush med "The Ninth Wave" på hele den en LP-siden. Har den selvsagt også på CD. Handlingen dreier seg om en uskyldig liten jente som står på skøyter og som går igjennom isen, for så å våkne opp på sykehuset. Gjengir deler av teksten herunder. Så hva syns dere? (Beklager litt dårlig lydkvalitet.) dKFy5PuNBUY Under Ice It's wonderful Everywhere, so white The river has frozen over Not a soul on the ice Only me, skating fast I'm speeding past trees leaving Little lines in the ice Cutting out little lines In the ice, splitting, splitting sound Silver heels spitting, spitting snow There's something moving under Under the ice Moving under ice – through water Trying to get out of the cold water "It's me" Something, someone – help them "It's me"
Cannavaro Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Dystert Dramatisk Pink Floyd inspirert ? Storytelling Går eventuelt rett inn i en musical det materiale her. Er ikke den musikken jeg hører ofte, men heller sporadisk og om jeg er i "temafiksert-mood" for å si det sånn. Ellers har jeg sans for mye av det Kate Bush produserte.
Mio Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Enig med vedkommende over her. Kunne egnet seg godt på en scene det der, i form av et lite teaterstykke? Eller del av en musikal... Selv om det er umulig å sammenligne egentlig, så minner det meg litt om Sire of Sorrow (Jobs sad song) av Joni Mitchell. Litt samme dramatikk, men Jonis er mer operavoldsom. Jeg har sansen for Bush. Merkelig stemme, merkelig musikk, merkelig person i sin helhet. Sjelden hun gir intervjuer. Jeg liker av og til merkelig.
Kjetil S. Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2010 Enig med vedkommende over her. Kunne egnet seg godt på en scene det der, i form av et lite teaterstykke? Eller del av en musikal... Selv om det er umulig å sammenligne egentlig, så minner det meg litt om Sire of Sorrow (Jobs sad song) av Joni Mitchell. Litt samme dramatikk, men Jonis er mer operavoldsom. Jeg har sansen for Bush. Merkelig stemme, merkelig musikk, merkelig person i sin helhet. Sjelden hun gir intervjuer. Jeg liker av og til merkelig. Ja, merkelige mennesker er svært så spennende! :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå