Gå til innhold

Jeg vil dele en melodi med dere. Fortell hva dere mener om den...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de absolutt beste albumene jeg har Kate Bush med "The Ninth Wave" på hele den en LP-siden. Har den selvsagt også på CD.

Handlingen dreier seg om en uskyldig liten jente som står på skøyter og som går igjennom isen, for så å våkne opp på sykehuset.

Gjengir deler av teksten herunder. Så hva syns dere? (Beklager litt dårlig lydkvalitet.)

dKFy5PuNBUY

Under Ice

It's wonderful

Everywhere, so white

The river has frozen over

Not a soul on the ice

Only me, skating fast

I'm speeding past trees leaving

Little lines in the ice

Cutting out little lines

In the ice, splitting, splitting sound

Silver heels spitting, spitting snow

There's something moving under

Under the ice

Moving under ice – through water

Trying to get out of the cold water

"It's me"

Something, someone – help them

"It's me"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dystert

Dramatisk

Pink Floyd inspirert ?

Storytelling

Går eventuelt rett inn i en musical det materiale her.

Er ikke den musikken jeg hører ofte, men heller sporadisk og om jeg er i "temafiksert-mood" for å si det sånn.

Ellers har jeg sans for mye av det Kate Bush produserte.

Skrevet

Enig med vedkommende over her. Kunne egnet seg godt på en scene det der, i form av et lite teaterstykke? Eller del av en musikal...

Selv om det er umulig å sammenligne egentlig, så minner det meg litt om Sire of Sorrow (Jobs sad song) av Joni Mitchell. Litt samme dramatikk, men Jonis er mer operavoldsom.

Jeg har sansen for Bush. Merkelig stemme, merkelig musikk, merkelig person i sin helhet. Sjelden hun gir intervjuer. Jeg liker av og til merkelig. ;)

Skrevet
Enig med vedkommende over her. Kunne egnet seg godt på en scene det der, i form av et lite teaterstykke? Eller del av en musikal...

Selv om det er umulig å sammenligne egentlig, så minner det meg litt om Sire of Sorrow (Jobs sad song) av Joni Mitchell. Litt samme dramatikk, men Jonis er mer operavoldsom.

Jeg har sansen for Bush. Merkelig stemme, merkelig musikk, merkelig person i sin helhet. Sjelden hun gir intervjuer. Jeg liker av og til merkelig. ;)

Ja, merkelige mennesker er svært så spennende! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...