Gå til innhold

Er det sant at sko på strømledninger betyr at narkotika selges?

Beauté

Anbefalte innlegg

Tittelen var litt teit, men det jeg mener er at jeg leste et sted...husker ikke hvor. At om du ser sko henge på strømledninger så betyr det at det selges stoff i den gaten. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg aldri hørt om og jeg har vært i slike miljøer i mange år... mulig det er praksis på andre kanter av landet enn hvor jeg holder til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det har vært (er? en tradisjon i hvert fall noen steder i USA, men i Norge tror jeg det blir gjort mest for tull. Der jeg vokste opp hang det etter hvert sko i omtrent hver eneste ledning, men det var barnesko (joggesko fra gymmen..). Ikke at det er usannynlig at det ble solgt dop i gata også, men det var nok ikke dealere som hadde hengt dem opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den bydelen jeg bor i, henger det et par joggesko i den ene gaten. I samme gaten hvor dealerne henger. De henger ikke i de to forskjellige parallellgatene eller i de ovenfor. Jeg også har nylig hørt om det. Etter det så har jeg begynt å se om det henger noen sko i nye gater og om det er åpenlyse dealere.

Jeg har også hatt en viss tilknytning til et miljø hvor lettere stoffer kunne oppbringes, men har aldri hørt om dette før. Men det var heller ikke i noe storby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøbelstreker.

Hvis du er usikker på hvordan en hasjdealer annonserer så kan du ta en tur langs akerselva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper ikke det, for det henger nemlig ett par sko rett utenfor i gaten jeg bor i :ler:

På tide å kjøpe seg et luftgevær med kikkertsikte, kanskje..?? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt det, trodde det hadde noe med sex å gjøre jeg..... :gjeiper:

*Finner frem noen urgamle joggesko og en lommelykt!!!*

;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko i strømledningen betyr enten at der har det vært en fest, eller at der har der vært et mobbeoffer. Langerne behøver ikke å annonsere, munn til munn metoden er effektivere i de miljøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

grøsser...

Det minner meg om en advarsel til et annet gjengmiljø.

Tror ikke det har noe med pushere å gjøre, mer med gatas lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at noen pleier å sende opp en rakett når narkotika er ankommet. Stemmer dette da?

:skratte:

Å gud, så mye bra. Som folk sier, så funker nok jungeltelegrafen helt fint i disse miljøene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke. De store dop-pusherne benytter seg av annonser i mediene og fastlegen din. Blandt annet.

Endret av angkortom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var bare fordi det ser kult ut, og de gjør det i den idylliske byen i Big Fish :P

Liksom som tegn på at nå er det sommer, og vi er fri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukter litt moderne myte av dette. Hva skulle liksom hensikten med å annonsere dopsalg på denne måten være? Man kan jo ikke akkurat gå og ringe på alle dørene i gata, og spørre "er det her dere selger dop?" :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jungeltelegrafen holder i masser for doplangere. Derimot er det nok noen stakkars universitetsnybegynnere som fort mister skoene sine under fadderuken. :P

Ellers er det folk som gjør det etter tur på byen, etter skoleslutt før sommeren osv. osv.

Har neppe noe med dop å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter litt moderne myte av dette. Hva skulle liksom hensikten med å annonsere dopsalg på denne måten være? Man kan jo ikke akkurat gå og ringe på alle dørene i gata, og spørre "er det her dere selger dop?" :klø:

Nøyaktig det samme tenkte jeg! Høres ikke særlig smart ut å annonsere på den måten. Men så er jo kanskje ikke dopselgere så veldig smarte heller, så hvem vet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

Kanskje pushere i de forskjellgie gatene ikke får lov å gå med annet merke enn Nike f.eks?

:skratte:

Det høres mer ut som en som er tatt av en torpedos, eller vil bli tatt, en advarsel.

Jeg leser krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...