Gå til innhold

Undertøy til kole med halterneck?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter og leter etter et litt "finere" undertøy til bryllupsdagen, men sliter, fordi kjolen har halterneck.. Har dere noen tips? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten halterneck-BH eller stroppeløs BH?

Skrevet

Ja, jeg tenkte altså på en halterneck-bh, men lurte mer på hvor jeg kan finne en som er passende til bryllupsdagen. Var litt uklar i formuleringen der.

Skrevet

Heia

Hennes & maurits har halterbh og lindex har veldig mange fine stroppeløse som er fine..ellers kan du jo bare kjøpe nippelcover(lindex) og gå uten bh;)

Skrevet

Kunne det gå an å skaffe seg en sånn halterneck-stropp og feste den på en bh med løse stropper? Jeg lurer på om jeg har sett slike stroppet i salg på lindex. Det går ihvertfall an å forsøke. Ellers er vel alternativet en stroppeløs bh.

Skrevet
Kunne det gå an å skaffe seg en sånn halterneck-stropp og feste den på en bh med løse stropper? Jeg lurer på om jeg har sett slike stroppet i salg på lindex. Det går ihvertfall an å forsøke. Ellers er vel alternativet en stroppeløs bh.

Om du har en bh med løse stropper, tar du den ene stroppen på bh rundt nakken og fester den foran på andre siden.

:)

Skrevet

Synes korsett var et godt alternativ, dersom du har "plass" under kjolen. De finnes jo i mange ulike typer, også helt tynne som skal få plass under det meste. Jeg hadde forsøkt meg på en ordentlig undertøysforretning, en brudebutikk eller victoriassecret.com

Skrevet
Du kunne ikke hatt et korsett da?

Korsett er stilig :)

Skrevet

Usikker på korsett.. har noen (en del) kg for mye, så det kan bli veldig ukomfortabelt.. :sjenert:

Hadde håpet å finne en fin halterneck-BH rett og slett.. Syns det har vært vanskelig. Har jo lyst på noe som støtter opp litt og gir en fin utringing også.

Skrevet

Å gå uten er i alle fall helt uaktuelt, jeg trenger "støtte". Må vel bare fortsette letingen! Hvis noen vet hvor det selges en hvit halterneck-bh i størrelse 85C - rop ut! :jepp:

Skrevet (endret)

halter bh er IKKE deilig om du har noen kg :fnise: for mye i puppee og..

det har jeg. tror jeg brekker nakken om jeg har stropp bak der. prøvd 1 gang. det holder lenge :opplyse:

korsett derimot er ok! men gå til en brude butikk å få hjelp av dem! jeg fant en som satt bra! selv jeg jeg er lille trille :hoho:

Endret av NoAngel
Skrevet
halter bh er IKKE deilig om du har noen kg :fnise: for mye i puppee og..

det har jeg. tror jeg brekker nakken om jeg har stropp bak der. prøvd 1 gang. det holder lenge :opplyse:

korsett derimot er ok! men gå til en brude butikk å få hjelp av dem! jeg fant en som satt bra! selv jeg jeg er lille trillr :hoho:

Der kom svaret jeg kom til å gi!

Du kommer til å slite nok med halterneck-kjolen om du ikke skal ha bh i tillegg. Finn et korsett som holder ting på plass så du får minst mulig trykk på nakken. De fleste sliter voldsomt med dette..

Skrevet
Å gå uten er i alle fall helt uaktuelt, jeg trenger "støtte". Må vel bare fortsette letingen! Hvis noen vet hvor det selges en hvit halterneck-bh i størrelse 85C - rop ut! :jepp:

Bruker du størrelse 85C trekker jeg tilbake min idé om å bruke stropp rundt nakken på en bh med løse stropper. Jeg så for meg at du trengte en bh til å "fylle på foran" og at du var for tynn til å få en stroppeløs til å sitte... Jeg vil anbefale deg å få tak i en skikkelig stroppløs bh, helst en balconette-bh, eller et stroppeløst korsett uten for harde spiler. Det kan også være en idé å prøve en bh i størrelse 80D for å se om den sitter bedre enn den i 85C, siden det virker på det du skriver som om dine bher ikke sitter så godt rundt livet som de kanskje bør. Det er bedre at du får vekten fra brystene fordelt rundt brystkassen enn at du går hele dagen og blir lutrygget på grunn av den tunge vekten i nakken. :jepp:

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg har nok ikke såååå mye vekt på fremsiden som det kanskje virker som. Jeg heller mer mot en B-cup enn en D-cup, hvis jeg skal se etter alternativer. Jeg er hovedsakelig tjukk andre steder.. :ler:

Dette er kanskje et fryktelig dumt spørsmål.. :sjenert: Men hvor godt "holder" en stroppeløs bh? Jeg har aldri hatt en.

Skrevet

sjekk ut victorias secret. de har en del fine BHer spesieltlaget for halterneckog bare rygg etc

Skrevet
Takk for alle svar! Jeg har nok ikke såååå mye vekt på fremsiden som det kanskje virker som. Jeg heller mer mot en B-cup enn en D-cup, hvis jeg skal se etter alternativer. Jeg er hovedsakelig tjukk andre steder.. :ler:

Dette er kanskje et fryktelig dumt spørsmål.. :sjenert: Men hvor godt "holder" en stroppeløs bh? Jeg har aldri hatt en.

Kombiner stroppeløs bh med fashion tape så holder den som bare det.
Skrevet

Jeg ser behov for å utdype når det gjelder bh-størrelser, beklager om det virker unødvendig. Når det gjelder cup-størrelse endrer den seg i forhold til størrelsen rundt brystkassen. Det vil si at cup-størrelsen er den samme i både 90B, 85C, 80D og 75E. Det vil si at om du går ned en størrelse rundt brystkassen og brystene fortsatt er like store skal du gå opp en størrelse i cup. Ikke spør meg hvorfor systemet er så vanskelig...

For de fleste som ikke er for tynn og/eller har for små pupper holder en stroppløs bh i riktig størrelse veldig bra, men velg gjerne en som har slike litt klebrige bånd (jeg tror det er silikonbånd) på innsiden rundt brystkassen. Har du i tillegg en form for stropper på kjolen (i ditt tilfelle halterneck) vil behovet for å hipse på bhen gå ned. Vær likevel bevisst på dette behovet. Det å hipse på noe skal ikke være et reelt behov om bh og kjole sitter som det skal, men noen gjør det likevel instinktivt. Det kan av den grunn være lurt å "øve litt" på å gå med stroppløs bh under kjole før bryllupet, da det alltid er veldig trist om bruden går og og hipser på kjole/bh hele veien. Det ser ikke særlig pent ut, for å si det slik.

Jeg vil absolutt anbefale deg å gå til en spesial undertøyforetning (dvs. ikke lindex eller H&M) og be om hjelp til å finne en bh som sitter riktig, i slike foretninger har de som jobber der både kunskap og erfaring til å hjelpe deg. Men du må tåle at damene som jobber der kommer inn i prøverommet til deg. Og pass på at du er helt sikker før du kjøper noe, det kan ofte være litt kjøpepress i en slik butikk.

Skrevet
sjekk ut victorias secret. de har en del fine BHer spesieltlaget for halterneckog bare rygg etc

Jeg kikket der, men fant ikke en eneste BH med halterneck :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...