Gå til innhold

Fargelegging

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med distress? Superenkelt å male med, og en sånn refill-flaske koster bare 49 (39?). Jeg kuttet ut alle andre teknikker da jeg fant denne, funker glimrende.

Anita er en fantastisk fargelegger og har lagt ut en tutorial i bloggen sin, jeg lærte teknikken via denne artikkelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med distress? Superenkelt å male med, og en sånn refill-flaske koster bare 49 (39?). Jeg kuttet ut alle andre teknikker da jeg fant denne, funker glimrende.

Anita er en fantastisk fargelegger og har lagt ut en tutorial i bloggen sin, jeg lærte teknikken via denne artikkelen.

Ja, jeg har hørt om den måten også. Får vente til neste lønning..så får jeg se hva jeg skal kjøpe. ^^

Har du noen ting du har laget med denne teknikken? (Bare for å se resultatet)

Skrevet (endret)

Hehe, nå legger jeg kanskje hodet på hoggestabben.. men okay! :ler:

post-19280-1263553109_thumb.jpg

Dette har jeg malt med distress, altså selve stempeltrykket. Edit: Har forsåvidt pyntet litt med stickles glitterlim på noen av detaljene, distress er bare selve fargen altså.

post-19280-1263553137_thumb.jpg

Dette har jeg svertet i kantene med distress, og det "sprutemønsteret" er laget av distress sammen med glimmermist.

Endret av Supramundane
Skrevet

Det ble pent! Var innom og så på den linken du linket til istad. Det virker vanskelig å bruke denne metoden, samtidig som det virker lett.

Når jeg leste forklaringen på hvordan man skal fargelegge ved hjelp av plume-tusjer og vannpensel så virket det også veldig lett...og jeg får det ikke til -_-''

Er det noen farger jeg bør satse på, bare for å prøve meg frem litt? Har ikke lyst å bruke mye penger på noe jeg ikke får til (igjen) :kjefte:

(og så skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke får til plume-tusjene og vannpensel..)

Skrevet

Jeg syns også det virket utrolig vanskelig i starten, men det kom ganske fort. Jeg syns denne teknikken er den som fungerer mest som "vanlig" fargelegging. Fargene her er VELDIG drøy, så man bruker bare litt av gangen, og legger heller på et lag til for å få det sterkere. Og for å unngå skjolder holder man hele "feltet" man fargelegger (f.eks. håret) fuktig hele tiden.

Jeg kjøpte bare noen farger i starten, men fant raskt ut at jeg ville ha flere. De er veldig, veldig fine å blande!

Tattered rose blandet med LITT vintage photo = fin hudfarge

Vintage photo er en fin brunfarge jeg bruker mye, Aged mahogany er en fin rødfarge, Spiced marmelade ser veldig oransje ut men jeg bruker den som gul med biiittelitt farge. Faded jeans er en fin blåfarge. Det er kanskje en grei start? Jeg syns ikke grønfargene som finnes (Peeled paint & Pine needle) er fine hver for seg, men blandet 50/50 så blir de en fin gressgrønn.

Jeg pleier forresten å dryppe farger på en tallerken og bruke penselen derfra. :jepp:

Skrevet
Jeg syns også det virket utrolig vanskelig i starten, men det kom ganske fort. Jeg syns denne teknikken er den som fungerer mest som "vanlig" fargelegging. Fargene her er VELDIG drøy, så man bruker bare litt av gangen, og legger heller på et lag til for å få det sterkere. Og for å unngå skjolder holder man hele "feltet" man fargelegger (f.eks. håret) fuktig hele tiden.

Jeg kjøpte bare noen farger i starten, men fant raskt ut at jeg ville ha flere. De er veldig, veldig fine å blande!

Tattered rose blandet med LITT vintage photo = fin hudfarge

Vintage photo er en fin brunfarge jeg bruker mye, Aged mahogany er en fin rødfarge, Spiced marmelade ser veldig oransje ut men jeg bruker den som gul med biiittelitt farge. Faded jeans er en fin blåfarge. Det er kanskje en grei start? Jeg syns ikke grønfargene som finnes (Peeled paint & Pine needle) er fine hver for seg, men blandet 50/50 så blir de en fin gressgrønn.

Jeg pleier forresten å dryppe farger på en tallerken og bruke penselen derfra. :jepp:

Takk takk for gode svar!

Men blander du ut fargen med litt vann eller bruker du den som den er?

For hvis jeg forstod det korrekt fra den bloggen så blanda hun det litt ut med vann...

Skrevet

Jeg gjorde det i starten, men syns det ble vanskeligere da faktisk. Jeg kjøpte meg heller en vannpensel. Da kommer det litt vann hele tiden. Fargene blander jeg på fatet.. Men da kjøper jeg disse små flaskene som man drypper en dråpe med (refill), og så drar jeg bare dråpen litt utover for å blande fargene. Det er veldig greit.

Skrevet
Jeg gjorde det i starten, men syns det ble vanskeligere da faktisk. Jeg kjøpte meg heller en vannpensel. Da kommer det litt vann hele tiden. Fargene blander jeg på fatet.. Men da kjøper jeg disse små flaskene som man drypper en dråpe med (refill), og så drar jeg bare dråpen litt utover for å blande fargene. Det er veldig greit.

Så jeg behøver egentlig bare å kjøpe sånn refillflaskene?

Jeg har en vannpensel, medium størrelse. Er den "god nok"?

Skrevet

Ja, jeg har kun kjøpt refillflasker! :jepp:

Den er mer enn god nok hvis du liker å male med den! :ler: Jeg har en medium og en tynn, syns kanskje det er litt vanskelig å få til alle detaljene ellers.

Skrevet

Oi så fine kort du har laget supramundane! Blir så imponert av slikt. Tenk på de som kan sitte å lage kort hele dagen og lage business av det : ) For en koselig jobb!

Skrevet

Tusen takk! :sjenert: Kjempehyggelig å få skryt!

Jeg lager haugevis av kort, men selger ikke noen.. Sender rundt omkring i landet til bursdager, når noen får baby, bryllup osv. Kjempekoselig. :jepp:

Skrevet

Da skal jeg prøve meg på den metoden, må bare vente til lønningen kommer :sjenert:

Skrevet

Definitivt verdt å prøve ut. Men hvis du kjenner noen som har slike kan du jo sikkert prøve de der først?

Skrevet
Definitivt verdt å prøve ut. Men hvis du kjenner noen som har slike kan du jo sikkert prøve de der først?

Uheldigvis kjenner jeg ingen, men hvis det er som du sier..så tror jeg ikke det blir et bomkjøp (de le plume-tusjene derimot tror jeg var et bomkjøp) :ler:

Skrevet

Jeg kjøpte også noen Le Plume-tusjer, men det funket ikke for meg. De bruker jeg til å skrive på kortene med nå, det er det eneste de duger til spør du meg... :ler:

Skrevet
Jeg kjøpte også noen Le Plume-tusjer, men det funket ikke for meg. De bruker jeg til å skrive på kortene med nå, det er det eneste de duger til spør du meg... :ler:

Ja, det er det jeg ogå har funnet ut. Har sett på nettet at man skal kunne bruke dem som maling, men det fungerer ikke for meg :ler:

Får et bedre resultat med akvarellblyanter enn le plume-tusjene..for å si det slik. Men skal prøve distress ink, så kanskje de fungerer litt bedre for meg :jepp: Gleder meg :)

Skrevet

Jeg brukte også akvarellblyanter, men jeg syns det var vanskelig å få skarpe farger med de. Alt ble liksom dust uansett hva jeg gjorde. Med distress skal det ingenting til for å få skarpe og klare farger når man vil, og duse når man vil.

Du må gjerne fortelle hvordan det gikk da, når du får prøvd! :jepp:

Skrevet
Jeg brukte også akvarellblyanter, men jeg syns det var vanskelig å få skarpe farger med de. Alt ble liksom dust uansett hva jeg gjorde. Med distress skal det ingenting til for å få skarpe og klare farger når man vil, og duse når man vil.

Du må gjerne fortelle hvordan det gikk da, når du får prøvd! :jepp:

Det skal jeg klare å huske :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...