Lillebi Skrevet 31. august 2003 #1 Skrevet 31. august 2003 Til dere som har hatt magesår: Hvordan merket dere at dere hadde fått magesår? Jeg tror kanskje jeg har fått det selv, men kvier meg for å gå til legen og bli henvist til gastroskopi. Jeg føler det er så unødvendig å gå gjennom en slik ubehagelig opplevelse dersom det ikke er magesår (evt. magekatarr) jeg har...
Gjest Zalomine Skrevet 31. august 2003 #2 Skrevet 31. august 2003 Altså: Dersom de svar du får her tyder åp at du ikke har magesår; så går du ikke til legen? Dersom dine sympromer i det hele tatt ikke stemmer voerens med en slik diagnose sender vel ikke legen deg til en undersøkelse du ikke trenger. Legen sender deg ikke til gastroskopi med mindre du TRENGER en slik undersøkelse. Mistenker du magesår, så gå til legen. Der det noe annet som plager deg, så kan legn hjelpe til med å finne ut av det. Men svar fra hvordan andre opplevde magesår kan aldri bli gode nok til at du skal droppe et legebesøk fordi du er redd for en undersøkelse (som du ikke får dersom den ikke trengs) dersom du går til legen med noe du err edd kan være et magesår. Ring legen i morgen tidelig!
Lillebi Skrevet 31. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2003 Jada, jeg skal gå til legen. Har fått time denne uken. Har allerede vært hos legen og blitt henvist videre til ultralyd, og det har jeg gjort. Jeg kommer ikke til å skulke unna gastroskopi, men er vel egentlig nysgjerrig på hvordan andre vet at de har magesår. Det er liksom noe alle har hørt om, mange har hatt det, men jeg kjenner ingen som har hatt det...
Gjest Zalomine Skrevet 1. september 2003 #4 Skrevet 1. september 2003 Vel, jeg kan ikke bidra med annet enn hva bøkene sier, for jeg har ikke hatt det selv. Mamma har hatt, men det var at magesekken SPRAKK, så da snakker vi om akkutte, seriøse smerter. Lykke til i alle fall, håper det ordner seg
zala Skrevet 1. september 2003 #5 Skrevet 1. september 2003 Du kan få beroligende i forbindelse med gastroskopi og hvis du reagerer veldig på å få noe ned i halsen, så anbefaler jeg det. Synes også at legen din skal ta en prøve av deg for å sjekke om du har bakterien Helicobacter pylori, som ofte er årsak til magesår og som kan behandles med antibiotika.
Sannasol Skrevet 1. september 2003 #6 Skrevet 1. september 2003 Hei! Jeg hadde magesår for noen år siden, og det startet med at jeg kjente et sug i magen nesten hele tiden. Spesielt etter jeg hadde spist. En sånn brennende følelse, og mye kvalm. Jeg kastet opp blod (eller, det ligner jo ikke på blod, men mer på kaffegrut) hvis jeg hadde drukket alkohol. Måtte gjennom gastroskopi-undersøkelse, og fikk noen tabeletter for det hele. Nå har jeg vært bra i over 3 år. Lykke til!
Lillebi Skrevet 2. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2003 Takk! Jeg har ikke kastet opp blod ennå da...Men det er helt forferdelig vondt. Det er tøft å være på jobb, men så er jeg liksom ikke syk nok til åvære hjemme... Jeg er henvist til gastroskopi nå. Fikk beskjed om å prøve Link i mellomtiden. Trøsten er at det sannynligvis nærmer seg slutten av denne piningen. Og at det ikke er noe jeg kommer til å måtte slite med resten av livet.. Det vil jo også være litt spesielt å se seg selv innvendig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå