Gjest Atacand Skrevet 31. august 2003 #1 Skrevet 31. august 2003 Dette støtter jeg: Kirkens Bymisjon Frelsesarmeen Sos Barnebyer i India har to barn der. Røde Kors Hjelpekors Foreningen for krybbedød Jobber litt for å hjelpe eldre på eldresentre. Hva mer kan jeg støtte ? hilsen
RoadQueen Skrevet 31. august 2003 #3 Skrevet 31. august 2003 WOW - blir imponert, jeg!! Jeg synes jeg bidrar nok med å støtte Frelsesarmeen og SOS Barnebyer. Innimellom støtter jeg ymse forbund - sporadisk, men jeg har ikke kapasitet til å gi noe til alle....
Gjest Atacand Skrevet 31. august 2003 #4 Skrevet 31. august 2003 Hvorfor må du støtte mer da? Jeg tenkte kankje at det var noen stakkarer som jeg hadde glemt.Da ville jeg få dårlig samvittighet.
Silfen Skrevet 31. august 2003 #5 Skrevet 31. august 2003 Og hvorfor får du dårlig samvittighet om du har glemt noen? Betaler du ikke ditt gjennom skatt?
lillesol20 Skrevet 31. august 2003 #6 Skrevet 31. august 2003 Plan norge. Du er en god sjel Atacand!! :D
Gjest Atacand Skrevet 31. august 2003 #7 Skrevet 31. august 2003 Og hvorfor får du dårlig samvittighet om du har glemt noen? Betaler du ikke ditt gjennom skatt? Jodda jeg bataler 36% skatt jeg og gubben,men jeg ville gjerne gi litt til for å føle at jeg gjør noe her på jorda.
Silfen Skrevet 31. august 2003 #8 Skrevet 31. august 2003 Ok. Hva med å støtte barneklinikk, krisesentre o.l. gjennom gaver til barna?
Tusenfryd Skrevet 31. august 2003 #9 Skrevet 31. august 2003 Jeg har et SOS-barn, og så støtter jeg som regel tv-aksjonen for det er ofte et formål jeg synes er godt. Gir også penger til Frelsesarmeen når anledningen byr seg. I tillegg har jeg sendt penger til Aksept til jul, som de skal kjøpe akevitt og sjokolade og annet julegodt for. Ting som de kanskje ellers ikke ville ha kjøpt. http://www.aksept.org/index2.htm I tillegg arbeider jeg frivillig i to organisasjoner som baserer seg på dugand og frivillighet. Jeg har ikke så mye penger, men å ta i et tak det kan jeg. Poenget mitt er at alle kan gjøre eller gi noe. Og alle gjør eller gir noe utfra de forutsetninger de har og hva de har råd og tid til. Jeg synes alle burde gjøre en innsats - enten i form av å betale til veldedige formål eller gi av din tid til en frivilig organisasjon. Alle har litt tid eller litt penger.
Gjest Poirot Skrevet 31. august 2003 #11 Skrevet 31. august 2003 Du kan melde deg på din lokale frivillighetssentral: http://www.frisam.no/frivillighetssentraler.xml Du kan være natteravn: http://www.natteravn.no/ Du kan være besøksvenn for Røde Kors: http://www.redcross.no/article.asp?Article...k=2&reset=false Du kan være flyktningeguide for Røde Kors: http://www.redcross.no/article.asp?Leftmen...D=2000019&dID=0 Forøvrig kan man gi blod og melde seg som benmargsdonor. Mye man kan gjøre uten at det behøver å koste penger!
Gjest care Skrevet 31. august 2003 #12 Skrevet 31. august 2003 Redd Barna og her kan du adoptere en katt kattehuset Bra innsats :blunke:
manji Skrevet 31. august 2003 #13 Skrevet 31. august 2003 Hadde vært gøy å jobbe på en sånn plass som kattehuset (eventuelt dyrebeskyttelsen). Når det kommer til det å støtte noe, så holder jeg med Frelsesarmeen. Av det jeg har sett av Frelsesarmeen, så fortjener de min tillit.
Gjest lekebøll Skrevet 31. august 2003 #14 Skrevet 31. august 2003 Jeg tenkte kankje at det var noen stakkarer som jeg hadde glemt.Da ville jeg få dårlig samvittighet. :o :o Dårlig samvittighet? Det var overdrivelse, eller? Hvis du får dårlig samvittighet overfor hver eneste sak du ikke kan støtte, så kan du ikke ha stort annet å gjøre.
Pip Skrevet 31. august 2003 #15 Skrevet 31. august 2003 Det fins jo uendelig mange gode formål da... Care, Plan, Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Norsk Folkehjelp, Norsk Luftambulanse, Råd for psykisk helse, Stine sofies stiftelse, Amnesty International... Hvis du søker på nettet på 'støttemedlemsskap', 'fast' giver' eller sånn, så kommer det sikkert opp massevis av formål som ønsker din støtte - så kan du vurdere dem... når det gjelder faste gaver, har jeg for min del mer tro på å gi så det monner til noen få men nøye utvalgte, enn å støtte alt som støttes kan... (En lærer vi hadde sa engang: 'Man kan ikke brenne for alt som er brennbart! Men pass nå endelig på at dere alltid er i brann for noe" Syns det var godt sagt, jeg...)
Montezuma Skrevet 1. september 2003 #16 Skrevet 1. september 2003 *Bøyer meg i støvet for Atacand* Jeg og! Vi gir penger til Blindeforbundets utdanning av førerhunder. Kjempekos! Da får vi et "eget" hvalpekull som vi følger via regelmessige bilder og oppdateringer.
Gjest Malena / ikke innlogget Skrevet 1. september 2003 #17 Skrevet 1. september 2003 Jeg støtter Den norske kreftforening og Bergen objektivistforening har i tillegg fjernadoptert en liten jente i Colombia, sist men ikke minst tar jeg alltid lodd av barn som kommer på døren min - synes det er viktig å støtte opp om tiltak for barn og unge i bydelen.
vivi Skrevet 1. september 2003 #18 Skrevet 1. september 2003 Støtter Den Norske Kreftforening. Er ellers enig med Malena, kjøper lodd av unger som kommer på døra for å selge lodd. Viktig å støtte opp om de lokale aktiviteter :kgsmil: Noen ganger støtter jeg også via telefonsalg. Altså: Saken det bes om støtte til er, i mine øyne , viktig for meg. Ulike organisasjoner :D
AUF Skrevet 1. september 2003 #19 Skrevet 1. september 2003 Amnesty International :D De gjør en kjempebra jobb!! Ellers kan du støtte det du bryr deg om. Det finnes en støtteforening for omtrent alt. (hjerte-lungesyke, ms-pasienter, handikappde, blinde, døve, hiv+++) det er bare å lete!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå