Gjest hjelp! Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hei, jeg har egentlig siden starten å voksenlivet 18-19 år, til nå, nå er jeg 26 hatt en "trang" til å føle meg ettertraktet av det andre kjønn. Jeg føler meg rett å slett ikke "hel". Et annet syn er at jeg kanskje føler meg utilstrekkelig og rotløs? er rart dette.. spessielt merker jeg det nå, etter at et 3år gammelt forhold gikk i vasken i mars/april ifjor.. Siden da har jeg datet 10 jenter, og hatt følelser for 2-3 av de, og nesten blitt sammen, før det på en eller annen måte har gått til hælvete! hvordan kan jeg få vekk denne forbanna følelsen av utilstrekkelighet? Jeg har hobbyer, trener, nok venner regner jeg med.. har jobb og går skole! sukk..
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 tro på deg selv, og ting vil bli bedre?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Kanskje du er en person som trives best i forhold? Kansje må du ha et forohld for å falle til ro? Det er under et år siden et 3 års langt forhold tok slutt? Det høres ot som at du har datet litt mye, og vært litt kjapp med å forsøke og havne i et nytt forhold. Du sier du har behov for å føle deg tiltrekkende av det andre kjønn. Var dette et problem i det lange forholdet ditt? Har du veldig behov for å flørte etc? I så fall må du undersøke hva det er du da føler og hvordan du kan klare å føle på denne måten uten den samme oppmerksomheten. Dette hanlder mye om et verdivalg, legger man mest verdi i det å være tiltrekkende og få masse oppmerksomhet eller legger man mest verdi i å vite at man er et godt menneske som er til å stole på og som får de andre rundt seg til å føle seg godt med seg selv? Hvilken av disse to ønsker du i så fall og ha som verdier? På hvilken måte tror du du kan fremme disse verdiene hos deg selv? En god måte å fremme selvtilitt og selvfølelse på er å aktivt jobbe måt å fremme de verdiene i seg selv. Du kan da finne deg et mål å jobbe mot, en ting du vil forandre. Så skriver du ned et eksempel hver dag på at du har gjort dette feks: "Jeg ønsker å være en person som får andre til å føle seg bra" Da skal du hver dag gjøre noe aktivt for at en annen føler seg litt bedre med seg selv som å gi et kompliemnt, vise kjærlighet, hjelpe noen etc. Annet eksempel "Jeg ønsker å være en person som har ro nok i livet til å sette pris på det jeg har" Da skriver du ned hver dag hva i livet ditt du setter peris på akkurat nå og hvorfor du er heldig som har akkurat den tingen. Slik fortsetter listen. Du må fortsette å skrive ned ting i en ganske lang periode helt til disse tingene har blitt en automatisk del av din tankegang. Dersom du føler en utilstrekkelighet etc kan du selvsagt fokusere på hvorfor du føler det på denne måten osv. jeg mener likevel at en bedre tilnerming er å heller fokusere på hvordan du kan snu dette. Det er ikke alltid at vi må vite hvorfor ting er på en måte, vi kan likevel gjøre noe aktivt for å forandre på situasjonen. Nå er det mulig jeg gir et svar som er helt på jordet, fordi det er ikke så lett ut i fra startinnlegget å lese skikkelig hva som er et problem så jeg tipper litt og svarer litt generellt. Da er det mye sansynnlig at jeg bommer.
Gjest Gjest_Panda_* Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Hei! Høres ut som den klassiske: "Jeg tror at andre kan gjøre meg lykkelig". Jeg er helt sikker på at dersom man ikke elsker seg selv og klarer seg selv, så kan man heller ikke elske noen andre. Ingen andre mennesker kan gjøre deg lykkelig eller hel, det må du finne i deg selv før du finner et eneste forhold som fungerer. DU bør være den viktigste personen i ditt liv først, når du er hel i deg selv kan du starte et forhold:) Ikke finner du det utenfor deg selv. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå