Gjest Gjest_Turid_* Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hei, jeg har endelig fått det for meg at jeg skal gjøre noe mer utav livet mitt, så har fått det for meg at jeg skal begynne å blogge. Har derfor no
Gjest Gjest_Turid_* Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Det ble kluss så legger inn på nytt: Hei, jeg har endelig fått det for meg at jeg skal gjøre noe mer utav livet mitt, så har fått det for meg at jeg skal begynne å blogge. Har derfor noen spørsmål til dere som blogger der ute: 1. Hvor mye tjener dere på bloggen deres i måneden? 2. Hvordan får dere egentlig betalt? Penger rett inn på konto, sjekk i posten, etc? 3. Dumt spørsmål: Hvordan starter man egentlig? Er det en internet-side må går til og begynner å blogge eller noe sånt? Ja, er blank på data. 4. Er det noen støtteordninger fra NAV for å begynne å blogge? Er uføretrygdet. Vil pengene jeg tjener på bloggen gjøre at jeg får mindre trygd i fra NAV? I så fall, hvordan kan NAV vite at jeg har tjent disse pengene? Er de inne å sjekker på nye blogger som kommer på internett, etc? 5. La oss si at jeg tjener 5000 i måneden på en blogg jeg bruker 10 timer i uka på å oppdatere, hørtes det realistisk ut? Og at jeg vil ha en inntekt på 20000 i måneden fra blogging. Er det ikke bare å ha 4 blogger samtidig, så bruker jeg 40 timer i uka på blogging og tjener 20000 i måneden? Dette blir jo en grei inntekt, i alle fall hvis jeg har trygda i tillegg. Tenker jeg helt feil her, eller?! 6. Tenkte å starte fire blogger med følgende tema: 1. Overvekt/slanking. 2. Strikking/hu
Gjest Gjest_Turid_* Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Siste spørsmål ble kutta, så jeg tar det på nytt: 6. Tenkte å starte fire blogger med følgende tema: 1. Overvekt/slanking. 2. Strikking/husflid 3. Fibromyalgi/Helse generelt 4. TV-shows (reality). Hørtes dette ut som temaer dere kunne tenke å besøke en blogg om? Takker for alle svar, merker jeg er litt gira nå...
Gjest Frosk Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 De aller, aller fleste bloggere tjener ingen verdens ting på bloggen sin
Gjest Gjest_Turid_* Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 hmm... Er du sikker på dette? Hvorfor blogger så mange da?
Gjest Huffsa Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 hmm... Er du sikker på dette? Hvorfor blogger så mange da? For morroskyld. Folk blogger fordi da får de satt ting på papir, for gøy. Topp-bloggerne tjener noe, ja, men de starter jo ikke med å tjene noe først. De skaffer seg tusner av lesere, og blir evt kontaktet av sponsorer. Du kan ikke bare starte en blogg og tjene masse penger på flekken. Du starter en blogg, skriver om ting som intresserer andre, får deg maange lesere, også kanskje etterhvert du får en liten intekt av det. Men å sette deg mål som 20k i mnd er totalt urealistisk og kommer ikke til å skje.
Gjest Frosk Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 (endret) hmm... Er du sikker på dette? Hvorfor blogger så mange da? Det er jeg sikker på, ja. Hadde vært fint om bloggen min ga meg masse inntekter, men dessverre... Hvorfor folk blogger? Tja... mange grunner, tipper jeg - i mitt tilfelle: fordi det er gøy! Og fordi jeg liker å lage mat, og håper andre har nytte av oppskrifter og tips jeg legger ut på bloggen. Og så vil jeg gjerne vise kjøtteterne som ramler innom bloggen hva vegetarmat kan være - og forhåpentligvis friste noen av dem til å droppe enkelte kjøttmiddager og lage noe vegetarisk i stedet Endret 17. januar 2010 av Frosk
Gjest Januar Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Hehe, hvis du må spørre her hvordan du kan tjene penger på blogging, så er du garantert ikke blant de få som kan tjene penger på blogging...
Gjest Miam Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Det å blogge er jo ikke en jobb da kjære deg! De som tjener noe på å blogge har tusenvis av lesere hver dag, ligger på "topplister" og har skaffa seg drøssevis av sponsorer. De arrangerer konkuranser, såkalte "give-aways" og styrer og ordner med bloggen svært ofte. At du vil tjene 20.000 på bloggen din er totalt urealistisk. Ta deg en tur innom for eksempel blogg.no eller blogspot.com. Der kan du lese tusenvis av blogger. Noen med ingen faste lesere, andre med 10.000 faste lesere. Det er mange ulike grunner til at folk blogger. Det er gøy, sosialt, man kan fremme politiske og personlige saker, det er en enkel måte å markedsføre deg selv på. Men å ha blogging som levebrød er det svært, svært få som har.
Fortunatus Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Nei, det å bloge blir man ikke akkurat rik av. Med mindre man setter av mye tid og ressurser. Ida wulff havnet vel på forsiden av nettavisen pga noe nakenbading på nyttårsaften (hvis jeg ikke tar helt feil), Ulrikke har vel blogget i 5-6 år. De moldensere havnet i media på grunn av barbiedopet, Voe hadde vel veldig populær på nettby, fotballfrua er jo sammen med en lskspiller som havnet på db.no pga kommentarer om at Beyonce var 15 kg for tjukk. Om alle disse historiene er sanne, vet jeg ikke, men de bestemte seg nok ikke for en dag å tjene 5000 på bloggingen sin. Så jaaaaaaaaaa... Hvis du liker å provosere kan det jo se ut til at du kan nå langt. Men hvis du har mange interessante tema så kan det være at folk finner deg på google. Den beste måten er vel å bli kjent med mange av toppbloggerne og håpe på at de nevner deg
vidvandre Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Tror at om du skal tjene penger må du være ung, pen, kvinnelig og skrive om mote/klær. Selv da er det vanskelig å få noe dreis på det, tror jeg. Blogger mest for min egen del, et slags pass-thru av ting jeg ser, eller opplever på nett.
vidvandre Skrevet 17. januar 2010 #12 Skrevet 17. januar 2010 Synes jo kvinneguidens dagbøker har satt mye av tonen for det som nå er 'ung-kvinne-blogger'-fenomenet. Tenkt på det?
Gjest Vampen Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 Sorry altså, men Hadde det vært så lett å tjene 20 000 på å blogge, så hadde det vært et under om noen i det hele tatt gadd å stå opp for å gå på jobb.. Da kunne vi like godt holdt oss hjemme og blogget alle mann!
Gjest Agurkolat Skrevet 17. januar 2010 #14 Skrevet 17. januar 2010 Topp bloggerene tjener vel rundt 20 000 på blogg i mnd, +/- Men da er tvilsomt at du klarer og oppnå noko sånt på 1-2-3. Du må vera flink til å skriva/ta bilete, og oppdatera bloggen din regelmessig. Men for all del, da er berre og prøva. Og ikkje minst ha eit bra design. Dei fleste blogger fordi dei har lyst. Eg blogger fordi eg synes da er kjekt, eg får lagt ut foto og slikt, sånn at andre kan sjå, læra og kommentera. Eg vel berre rundt 30-40 faste lesarar, av og til mange fleir, og av og til færre.
Perledrøm Skrevet 17. januar 2010 #15 Skrevet 17. januar 2010 Jeg tror du sikter litt høyt. Støtte fra nav for å blogge? Hvis man får støtte for noe så unødvendig som blogging, så flytter jeg til Afrika. Tror du at du klarer å følge opp fire blogger? Jeg har problemer med min ene. Nå har jeg riktignok studier og deltidsjobb ved siden av, men du må nok belage deg på å tilbringe uendelig mange timer foran skjermen for å bygge den opp - og opprettholde en standard. Når det er sagt: jeg har inntrykk av at de bloggerne som får best betalt er de unge, pene bertene som blogger om shopping, fest og klær. Blogging er populært blant unge, og jeg tror de unge liker å lese om andre, mer vellykkede, unge. Så der har vi det. Men hvis du skal blogge for å tjene penger, så må du ikke velge noe så "sært" som en bestemt sykdom/lidelse og/eller reality-TV. Beklager, men de bloggene kommer ikke til å få mange besøkende. Du får poste link når/hvis du lager deg en blogg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå