Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Noen som har forslag til noe "sunnt" å drikke på fest, altså så sunnt som det kan få blitt med alkohol i
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Det beste for deg er jo selvsagt ikke å drikke på fest, men siden du tydeligvis vil ha noe med alkohol kan jeg anbefale en drikk. Blandevann uten sukker er helst å foretrekke, for da slipper du å bli hyperaktiv utover kvelden. Vodka og andre "blanke" drikker er best siden du ikke blir fyllesyk dagen etterpå (iallefall ikke like mye som om du drikker brun sprit..) Om du ikke har tilgang på sprit er det best å ikke drikke.. Rusbrus, øl og alt annet er ikke spesielt sunt! Om du trener og vil holde deg i form vil jeg anbefale at du tar max 1 øl eller tilsvarende på fest slik at du ikke ødelegger all treningen du har gjort før i uken
Gjest Gjest_Hmm Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Om du vil være sunn på fest er det rett og slett enklest å IKKE DRIKKE. Er du så ung at du synes det er teit å ikke drikke seg full på fest får du bare drikke frem til du blir gammel nok til å forstå at du ikke trenger å drikke for å ha det morsomt.. =) Jeg drikker f.eks. en del hjemme foran tv'en når Manchester United spiller osv, men ikke så mye på fest siden jeg er mer fokusert på personene som er der, ikke et imaginært drikkepress
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Tror hvertfall vin er litt sunnere enn øl...Drikker ikke like mye av det
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Velg vin eller bland ut vodka med light-brus. Dropp øl eller rusbrus. Ikke drikk drinker på byen - de er ofte ekstreme kaloribomber. Også er det selvsagt bra om du begrenser drikkingen siden det er mye kalorier i alkohol.
Serenity88 Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Jeg derimot anbefaler å ikke bruke light-brus som blandevann! Vi vet for lite om stoffene man tilsetter i stedet for sukker, og den forskningen som er gjort viser ihvertfall at light-brus er alt annet enn sunt! Sunne tips: - For hver drink/glass vin du drikker, drikk et glass vann - Pass på å ha sunn dagen derpå mat hjemme i kjøleskapet - Hold deg unna chips og chilinøtter, men du kan spise helt vanlig nøtter i små mengder Fest er fest, og hvis du ikke drikker ofte så ser jeg ikke helt problemet med å glemme kaloriregnestykket for en kveld
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Noen som har forslag til noe "sunnt" å drikke på fest, altså så sunnt som det kan få blitt med alkohol i det er ikke så mye sunn drikke, alkohol i seg selv er jo skadelig, men det er ligger mest i hvor mye du drikker... altså 2 glass økologisk hvitvin er greit, ett glass martini skader ikke, eller fersk presset appelsin jus med litt vodka, bare pass på hvor mye du drikker av disse økologisk og drikke laget av druer er best, druer er sunnest
Kitsune Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 (endret) Om du liker gintonic, så har det i noen matbutikker kommet light-tonic. Det smaker det samme. Hold deg unna vanlig øl og vanlige drinker. Du kan kjøpe det ølet som heter "lite", det har færre karbohydrater enn vanlig øl. Vet at jeg får en helt vanvittig hodepine av pepsi max (uten alkohol, altså!). Siden du spurte om "sunn" drikke, forutsetter jeg at du vil drikke og synes derfor det er meningsløst å fortelle deg at å ikke drikke er det sunneste. Litt vel mamma-og-pappa-fornuftig Endret 16. januar 2010 av Kitsune
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå