Gå til innhold

Noen som har vært uheldige med Cewe fotobok?

Gjest Scrappeguri

Anbefalte innlegg

Gjest Scrappeguri

Har brukt ca. 150 timer og langt ut over 2000 kroner og gleda meg som en unge til bøkene skulle komme i posten. Fikk fotobøkene mine i dag, men må si jeg er skikkelig skuffa!!! I den ene fotoboka var det ikke et eneste bilde, bare en masse clipart som overhode ikke skulle være der. I andre boka var teksten helt forferdelig og lagt over hverandre to ganger flere steder slik at det ser ut som du "ser dobbelt". I tillegg var det masse småfeil i de to andre bøkene.

Et kjapt nettsøk viser at mange er veldig fornøyd, men de som er misfornøy er skikkelig misfornøyd og har i tillegg opplevd dårlig kundeservice. Skal selvfølgelig reklamere a.s.a.p på mandag, men vil høre om andre har vært uheldig med denne leverandøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har vært kjempefornøyd med de to jeg har laget :) Du har nok bare vært uheldig. De fikser det helt sikkert. Men skjønner at det var forferdelig kjedelig :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scrappeguri

Jeg har nå vært i kontakt med JapanPhoto som kunne fortelle at de har/har hatt er software feil som gjør at man kan oppleve slike ting som jeg har gjort. Kundeservice var veldig imøtekommende og serviceinnstilt, så jeg har ingenting å utsette på dem, men den dårlige nyheten er at jeg må gjøre alt på nytt...

Ja, ja.... jeg blir nå ikke å kjede meg i løpet av våren da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg har bare fine bøker :) Men slettet du arbeidet ditt når du hadde sendt inn bestillingen?

Kom akkurat på at en gang da jeg laget en fotobok som ble borte i posten, så hadde Elkjøp (eller de som trykker boka for dem) fremdeles hele boka lagret slik at jeg slapp å lage ny! Kanskje du kan spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fine bøker :) Men slettet du arbeidet ditt når du hadde sendt inn bestillingen?

Kom akkurat på at en gang da jeg laget en fotobok som ble borte i posten, så hadde Elkjøp (eller de som trykker boka for dem) fremdeles hele boka lagret slik at jeg slapp å lage ny! Kanskje du kan spørre om det?

Nei, jeg har arbeidet mitt lagret, men pga programvarefeilen hos dem er filene de har ubrukelige. Før jeg kunne sende inn på nytt hevdet de at jeg måtte ta ut all tekst, clip art og en del av bildene som var "infisert" og sette disse inn på nytt, noe jeg faktisk ikke skjønner... Tror jeg må ringe til dem på nytt. For altså; jeg har laget en fotobok som jeg har oversendt til trykking. Pga av en programvarefeil hos dem har så trykkingen blitt et eneste salig rot. Men på min maskin ligger jo alt slik det skal vere. Det bør jo være mulig for dem å bare rette opp programfeilen hos dem, og så sender jeg over filene på nytt??? Skjønte ikke den i det hele tatt jeg... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vart ikkje nøgd med den eg bestilte. Svart-farga på bileta mine blei skiny og vonde å sjå på, den glinsa på ein måte. Eg sendte inn klage, fekk ny bok, men då var dei bileta som skulle vere skarpe i farga, blasse. Så ikkje heilt nøgd med nokon av dei. Blir nok ikkje å bestille ny derifrå.

Men kundeservicen var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har neppe lov å lagre boken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agurkolat

Har ikkje prøvd og lagd fotobok, men fremkalla nokre foto som eg skulle bruka i ein utstilling for nokre år sidan. Desse var i A3 størrelse. Bileta vart kutta/croppa, så ikkje heile bilete kom med på arket, så eg blei irritert over det... Detta var hjå JapanPhoto, så anbefaler ikkje dei..

Dykk folk som vil laga fotobok. Skaff dykk ein bra fotoprinter, skriv ut bilete sjølv og lag di eiga fotobok frå botn av :) Mykje betre, og mykje meir personleg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scrappeguri
Dykk folk som vil laga fotobok. Skaff dykk ein bra fotoprinter, skriv ut bilete sjølv og lag di eiga fotobok frå botn av :) Mykje betre, og mykje meir personleg..

Tror det blir løsninger her i gården ja. Har også vært i kontakt med utenlandske firma når det gjelder programvare til digital scrapping. Mye bra å få som er langt overlegen det man kan laste ned gratis - da blir man jo også låst til å fremkalle hos aktuelle firma (som f.eks. Fotoknudsen, Elkjøp/JapanPhoto).

Jeg ringt som sagt opp igjen til kundeservice som denne gangen innrømte at de faktisk ikke var helt sikker på hva som gjorde dette. De visste ikke hva feilen var og hvordan den kunne rettes. Det de hadde anbefalt var å ta ut tekst, clip art og bilder og legge dette inn på nytt (m.a.o gjøre store deler av jobben på nytt) Kunder som hadde gjort dette hadde de ikke hørt mer fra, så dermed regnet de med at det hadde ordnet seg når bøkene ble trykt på nytt.

Da jeg forklarte at et av problemene var at bok A var uten bilder, men derimot inneholdt all cliparten fra bok B, ble de temmelig paff og måtte innrømme at det hadde de ikke vært borti før.

Så egentlig er jeg like langt. Jeg kan prøve å sende inn på nytt, denne gang 1 og 1 bok slik at det ikke "rotes sammen" under overføringen, men ingen vet egentlig hva som har skjedd og hvorfor. Så jeg sitter stadig å lurer på om jeg skal gidde...

Men altså - igjen vil jeg fremheve at kundeservice har vært imøtekommende, om enn hjelpeløse stakkars... Førstemann hadde ikke en gang hørt om problemet noe de burde informere alle ansatte om når man først opplever så alvorlige feil med programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse alle om blurb.com - billigere og bedre programvare. Det er heller ikke toll eller moms på bøker, så dere kan trygt bestille uten å tenke på moms. De har flat frakt på mellom 1-5 bøker, og det er relativt rimelig frakt. Jeg har bestillt derifra en gang, super service og fordi det hadde oppstått en liten feil (som egentlig var min) fikk jeg tilbud om en helt ny bok. De lagrer arbeidet ditt, slik at du kan redigere på det i ettertid og evt bestille nye kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alltid fotobøkene mine i InDesign eller Photoshop side for side. Så legger jeg de inn som helsides bilde på hver side, og slipper å være redd for at slike ting kan skje. + At jeg står friere i henhold til layout, bakgrunner, elementer og skrifter. Legger på ekstra 3mm på hver side (utfallende). Tar litt tid, men det er verdt det! Da har du en helt unik bok, som du kan bestille på ny - hvor som helst. (men vær obs på formatet. Kvadratiske formater er ganske greie i proporsjonene og kan passer på "alle" fotobokleverandører. 20x30 f.eks. kan være dumt, hvis du neste gang skal bestille 20x25 hos noen andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scrappeguri
Jeg lager alltid fotobøkene mine i InDesign eller Photoshop side for side. Så legger jeg de inn som helsides bilde på hver side, og slipper å være redd for at slike ting kan skje. + At jeg står friere i henhold til layout, bakgrunner, elementer og skrifter. Legger på ekstra 3mm på hver side (utfallende). Tar litt tid, men det er verdt det! Da har du en helt unik bok, som du kan bestille på ny - hvor som helst. (men vær obs på formatet. Kvadratiske formater er ganske greie i proporsjonene og kan passer på "alle" fotobokleverandører. 20x30 f.eks. kan være dumt, hvis du neste gang skal bestille 20x25 hos noen andre)

Tusen takk for tips!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...