seraphina Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Vi har endelig bestemt oss for å begynne med prøvinga Tar siste pille om 14 dager, men aner ikke hva jeg kan forvente meg etter 6 år på pillene? Brukte å ha regelmessig mens, tror det var rundt 4 uker mellom hver gang. Hva kan jeg forvente de første månedene etter pilleslutt? Noen som kan hjelpe?
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Det er veldig individuellt hvordan man reagerer. Jeg har sluttet 2 ganger; 4 år siden, og litt over 1 år siden. Første gangen fikk jeg uregelmessig mens, svært små blødninger. Uregelmessighetene dreide seg mest om at den kom 1 uke for tidlig eller 1 uke for sent. Korte sykluser. Tok nesten 1 år før det stabiliserte seg. Sist gang stillte seg annerledes, men dette skyldes også sykdom som har hatt innvirkning.
Gjest Stapler Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Jeg sluttet på pillen i midten av desember etter å ha gått 5 år på dem. Har ikke hatt noen småblødninger. Tror jeg hadde EL for ca to uker siden, men ingen mens enda (og vet jeg ikke er gravid pga annen prevensjon). Jeg har heller ikke merket noe ifht kviser som flere har fått problemer med. Mener å ha lest dette i annen tråd her på KG?! Det føles nokså usikkert å plutselig ha sluttet på pillene. Hadde stålkontroll over mens tidligere f.eks. Mens nå går jeg rundt med tampong i lomma i tilfelle den plutselig kommer... Håper ikke det tar ett år før syklusen min er tilbake slik den var tidligere.
Gjest Stapler Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=323327 Dette er linken til tråden der jeg leste andres erfaringer om det å slutte på p-piller! Kanskje du finner noe mer der?
seraphina Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2010 Jeg sluttet på pillen i midten av desember etter å ha gått 5 år på dem. Har ikke hatt noen småblødninger. Tror jeg hadde EL for ca to uker siden, men ingen mens enda (og vet jeg ikke er gravid pga annen prevensjon). Jeg har heller ikke merket noe ifht kviser som flere har fått problemer med. Mener å ha lest dette i annen tråd her på KG?! Det føles nokså usikkert å plutselig ha sluttet på pillene. Hadde stålkontroll over mens tidligere f.eks. Mens nå går jeg rundt med tampong i lomma i tilfelle den plutselig kommer... Håper ikke det tar ett år før syklusen min er tilbake slik den var tidligere. Huff ja..ser ikke akkurat frem til å gå med bind/tamponger i veska just in case Takk for tipset om linken, skal inn og se!
*lilly* Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg slutta med p-pille (Yasmin) etter sju år nå like over nyttår, så jeg kan bidra med min erfaring så langt. Fikk mens som vanlig etter etpar dager, og eggløsning 14 dager etter mens. Fordi jeg var litt spent på hvordan kroppen fungerer etter mange år på pillen testa jeg etter eggløsning, ikke at jeg hadde trengt det for jeg merka tydelig når det var. Så da er det å vente på vanlig mens, spent på om den kommer like presis som eggløsning. Ingen kviser så langt, håper de holder seg unna! Så langt er vel humøret som normalt, men har økt sexlysten ganske betraktelig. Glad jeg slutta for å sei det sånn
seraphina Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2010 Oi *lilly*, det hørtes veldig lovende ut Satser på at jeg får det slik som deg!
*lilly* Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Bare en liten oppdatering, mens kom på dag 29. Håper den forblir like presis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå