Gutt84 Skrevet 16. januar 2010 #1 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei, har nylig møtt en ganske så søt jente med verdens peneste smil Problemet er bare at hun er så fryktelig sjenert (og liten selvtillit) - noe som egentlig er litt rart siden hun er godt på vei i et relativt hardt prestisjestudie, hvor du i en jobbsituasjon senere bør være rimelig åpen og frempå. Med en gang en får blikkontant så flyr øynene vegg-i-mellom, ser ofte ned, hun sitter som regel med bena forann seg som et skjold.. og gjentar gjerne handlinger du gjør (f.eks tar du en slurk så gjør hun det også). Jeg er en person som virkelig hater å såre andre, er noe av det verste jeg gjør, det gnager på meg i lang tid etterpå. Jeg tror ikke hun har vært i noe forhold før, så det jeg ikke vil er å gi henne store forhåpninger som jeg kanskje ikke kan leve opp til senere, spesielt ikke med en person som har såpass dårlig selvtillit fra før av. Jeg vil derfor helst bli godt kjent med henne så jeg vet hva jeg gir meg i kast med, noe som ikke så fryktelig lett og tar lang tid når hun er såpass sjenert (Jeg er forresten ingen selvtillitsbombe selv egentlig). Samtidig vil jeg heller ikke at det skal ta så lang tid at jeg havner i den uungåelige vennefella.. Så jeg lurte på om noen hadde noen gode tips om hvordan jeg kan gå frem for å åpne en så sjenert person? Hvordan kan jeg få henne til å bli trygg på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #2 Del Skrevet 16. januar 2010 Snakk til henne, slik som du snakker til andre bekjente eller studiekamerater. Det verste ved å være sjenert, er når folk ikke prater til en. Så hun vil sikkert bli glad hvis du prater til henne. Ettersom du ikke er sikker på om du virkelig er interessert i henne, synes jeg du bare kan bli kjent med henne på et vennskapelig nivå først. Tror ikke du trenger å bekymre deg for den vennefella med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tilbakeholden Skrevet 16. januar 2010 #3 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg er egentlig veldig utadvendt og antakeligvis den som tøyser mest av alle på skolen min. Jeg driter meg egentlig loddrett ut HELE tiden for å si det mildt, med vilje. Men når jeg møtte en fyr som jeg liker, da går alt i stå og jeg blir litt som den jenta du beskriver. Jeg håper denne gutten har litt tålmodighet til jeg får åpnet meg for han og han får se hvem jeg egentlig er. Jeg trenger bare litt tid til å bli trygg. Kanskje det er det denne jenta også trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #4 Del Skrevet 16. januar 2010 Mange kvinner som gjør det bra i studier og arbedsliv, holder presentasjoner osv., er sjenerte når det gjelder menn privat. De er ikke vant til menn og oppmerksomhet fra menn...og kanskje har de ikke hatt noen brødre, og blir nokså sjenerte overfor menn. Du må være tålmodig overfor jenter som det...og gå litt forsiktig og sakte fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Orakelmannen Skrevet 17. januar 2010 #5 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei, har nylig møtt en ganske så søt jente med verdens peneste smil Problemet er bare at hun er så fryktelig sjenert (og liten selvtillit) - noe som egentlig er litt rart siden hun er godt på vei i et relativt hardt prestisjestudie, hvor du i en jobbsituasjon senere bør være rimelig åpen og frempå. Med en gang en får blikkontant så flyr øynene vegg-i-mellom, ser ofte ned, hun sitter som regel med bena forann seg som et skjold.. og gjentar gjerne handlinger du gjør (f.eks tar du en slurk så gjør hun det også). Jeg er en person som virkelig hater å såre andre, er noe av det verste jeg gjør, det gnager på meg i lang tid etterpå. Jeg tror ikke hun har vært i noe forhold før, så det jeg ikke vil er å gi henne store forhåpninger som jeg kanskje ikke kan leve opp til senere, spesielt ikke med en person som har såpass dårlig selvtillit fra før av. Jeg vil derfor helst bli godt kjent med henne så jeg vet hva jeg gir meg i kast med, noe som ikke så fryktelig lett og tar lang tid når hun er såpass sjenert (Jeg er forresten ingen selvtillitsbombe selv egentlig). Samtidig vil jeg heller ikke at det skal ta så lang tid at jeg havner i den uungåelige vennefella.. Så jeg lurte på om noen hadde noen gode tips om hvordan jeg kan gå frem for å åpne en så sjenert person? Hvordan kan jeg få henne til å bli trygg på meg? Det viktigste er nok at du bare er deg selv og viser henne at du bryr deg om henne. Ikke lag noe poeng av at hun er nervøs. Dersom dere blir godt nok kjent, vil hun kanskje åpne seg og snakke om denne nervøsiteten. Åpenhet er viktig for å bli kvitt slike plager, og tillit i sin tur er viktig for å oppnå åpenhet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå