Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet

Jeg vet vel hva jeg får som svar allerede, men jeg får fyre løs allikevel...

Var slutt mellom meg og typen noen måneder og jeg klarte å stup-forelske meg i en fyr. Det ble aldri noe mer mellom han og meg, og jeg ble sammen med eksen igjen. Vi har det fint sammen nå, typen og jeg, men sommerflørten min har begynt å vanke i overkant sammen med min aller beste venninne gjennom flere år. De påstår at det ikke er annet enn vennskap, men det stikker i meg hver gang de har vært sammen og forholdet til venninna mi og meg har blitt litt amputert pg.a. dette. Jeg føler at hun ikke forteller når de har vært sammen osv. Det blir liksom feil uansett. Om hun sier at de har vært sammen eller om hun ikke sier noe så trekker jeg allikevel mine egne konklusjoner.

Pokker altså. Ikke enkelt i det hele tatt. Joda - jeg har tatt mitt valg og gått tilbake til eksen, men noen følelser går bare ikke bort så lett allikevel. Den tiden jeg liksom kunne ha brukt til å komme 120% over denne fyren går med til å plages med min venninnes og hans samvær. Han forsvinner aldri.

Jeg har ikke lyst til å bli sammen med denne fyren heller, det er ikke dét, men er nok følelsen av å ikke bli forstått som gnager mest i meg. At venninna mi ikke kan forstå at det er et "overtramp" mot mine følelser at de skal drive og henge sammen hele tiden. Når han skriver i fb-statusen sin at "til den som gjør meg lykkelig - du vet hvem du er" etc. (jeg vet det er til henne). Noen er jo slik laget at ingenting gjør noe, alle kan være lykkelige og venner etc etc. Vel - slikt tror ikke jeg noe på, og jeg hadde aldri begynt å fly sammen med en som min venninne hadde hatt et sårt forhold til. Nettopp fordi jeg vet hun hadde blitt lei seg. Derfor blir jeg ekstra-ekstra lei meg.

Pokker altså. Jeg kveles. Noen forslag eller gode ord?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg synes IKKE bestevennina di skulle bli sammen med han eller vanke med han. Dere har jo ikke vært kjærester med allikavel. Jeg hadde blitt sur hvis min aller bestevennine plutselig begynte å henge mye med en jeg hadde holdt på med. En som var min sommerflørt. Det er ikke greit. Har du sagt det til henne?

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet
Jeg synes IKKE bestevennina di skulle bli sammen med han eller vanke med han. Dere har jo ikke vært kjærester med allikavel. Jeg hadde blitt sur hvis min aller bestevennine plutselig begynte å henge mye med en jeg hadde holdt på med. En som var min sommerflørt. Det er ikke greit. Har du sagt det til henne?

Jada. "Problemet" er at de bor i nærheten av hverandre og gikk i samme klasse da de var 10. Da er det liksom greit synes de (selv om ikke de har sett hverandre på ørten år).

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet

Og for all del - hadde det vært ekte kjærlighet mellom dem så kunne jeg ikke gjort noe annet enn å være glad på min venninnes vegne. Jeg fatter bare ikke hvorfor de må være så perlevenner, dersom det ikke er mer, når de vet hvor mye det stikker i meg. Spesielt for hennes del selvsagt.

Skrevet

Unnskyld at jeg sier dette, men du virker bare ufattelig egoistisk.

Kanskje begge egentlig har lyst til noe mer, men faktisk har litt dårlig samvittighet ovenfor deg? Han var en sommerflørt for deg sier du, ingenting annet. Så la venninna di og ham få ha det bra sammen (uavhengig om de er kjærester eller ikke), da!

Suck it up.

Skrevet

Kanskje begge egentlig har lyst til noe mer, men faktisk har litt dårlig samvittighet ovenfor deg? Han var en sommerflørt for deg sier du, ingenting annet. Så la venninna di og ham få ha det bra sammen (uavhengig om de er kjærester eller ikke), da!

Suck it up.

Spot on!

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet

Suck it up.

Ventet på denne :) For å si det sånn så var han en stor grunn til at jeg gikk fra typen, og han rokket til livet mitt deluxe (nei, jeg var ikke utro). Derfor er det vel kanskje feil å kalle det bare en sommerflørt.

Skrevet
Ventet på denne :) For å si det sånn så var han en stor grunn til at jeg gikk fra typen, og han rokket til livet mitt deluxe (nei, jeg var ikke utro). Derfor er det vel kanskje feil å kalle det bare en sommerflørt.

Jeg synes uansett det blir for dumt fra din side. Det ville jeg sagt uansett om ei jente blei sjalu på venninna si fordi hun kanskje kan få noe mer med en gutt hun selv aldri fikk. Som sagt, følelser velger man ikke! Du har ikke valgt dine heller, men hennes trumfer dine glatt her i mine øyne.

Jeg har ikke lyst til å bli sammen med denne fyren heller, det er ikke dét

Hvis dette hadde vært tilfelle, så hadde du ikke følt slik du gjør. Vær ærlig med deg selv.

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet
Jeg synes uansett det blir for dumt fra din side. Det ville jeg sagt uansett om ei jente blei sjalu på venninna si fordi hun kanskje kan få noe mer med en gutt hun selv aldri fikk. Som sagt, følelser velger man ikke! Du har ikke valgt dine heller, men hennes trumfer dine glatt her i mine øyne.

Hvis dette hadde vært tilfelle, så hadde du ikke følt slik du gjør. Vær ærlig med deg selv.

Nei, som du sier; følelser velger man ikke. Skulle ønske jeg ikke følte slik, men klarer ikke la være uansett hvor mye jeg prøver. Det er igrunn henne jeg er mest lei meg for. Lei meg fordi ting ikke er som før.

Skrevet
Nei, som du sier; følelser velger man ikke. Skulle ønske jeg ikke følte slik, men klarer ikke la være uansett hvor mye jeg prøver. Det er igrunn henne jeg er mest lei meg for. Lei meg fordi ting ikke er som før.

Da får du bare prate med henne og si det som det er! Så lenge du ikke prøver å ødelegge mellom dem vil hun sikkert forstå, og dere vil kanskje ikke gli mer fra hverandre :)

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet
Da får du bare prate med henne og si det som det er! Så lenge du ikke prøver å ødelegge mellom dem vil hun sikkert forstå, og dere vil kanskje ikke gli mer fra hverandre :)

Joda, har snakket med henne, jeg. Har fortalt at det er vanskelig for meg å styre følelsene vedr. temaet, og at jeg blir sjalu. Men at jeg selvsagt hadde skjønt dersom de hadde blitt stup-forelsket. Akkurat dét kan ikke jeg styre, og blir glad dersom hun er glad.

Allikevel så kommer denne gnagende følelsen innover meg støtt og stadig, og du skal vite at jeg ikke ønsker den. Den eneste jenta jeg har snakket om hvor "fjern" han er osv. kan jeg ikke lenger bruke til å bearbeide sorgene fordi hun plutselig er inkognito.

Jeg er sikkert bare en stor, egoistisk bitch - men vil slettes ikke være det.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner det er kjipt, men enig med de andre her som sier du bare må "suck it up". Har han vært kjip mot deg på noen som helst måte? Folk skal da få lov til å være venner! De kjenner hverandre fra før av, og har sikkert et godt forhold. Mulig de bruker tid på å bli forelsket også, det vet jo ikke du noe om, kan godt hende de er veldig private om det også.

Merker jeg synes du ble mer egoistisk jo lenger jeg skrev på dette innlegget *ler* Så skal avslutte nå.

Vær ærlig med henne, og si at du ikke liker de følelsene du har og vil jobbe med det, men da må hun også være ærlig :) Kommunikasjon er viktig i alle typer forhold!

Endret av Serenity88
Skrevet
Det er sånt som kan skje, du var jo ikke utro og gjorde ikke noe galt sånn sett. Men om jeg hadde vært typen din hadde jeg ALDRI gått tilbake til deg uansett om jeg ville eller ei. For meg hadde det overhodet ikke vært forenlig med min stolthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...