Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Er det? Jeg får sjelden komplimenter verken på det fysiske eller psykiske. Han har vel ikke vært sånn noen gang, vi har vært sammen 4 år. Har 'etterlyst' det flere ganger, men det har aldri gitt utslag! Vi elsker hverandre veldig mye, men jeg føler meg ikke satt pris på, eller fin.. Jeg synes selv jeg er mindre fin, det synes sikkert han også da, tenker jeg ofte.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Kona får komplimenter nesten hver dag, hun. Men så er er det få som er så fantastiske som konen min, da. 1
Beauté Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Så klart skal man gi komplimenter, skulle bare mangle så lenge man er et lykkelig par.
Lapetos Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Trodde da det var helt normalt å gi komplimenter? Her i huset hagler komplimentene vegg imellom Men noen har jo vanskeligere for å sette ord på følelsene sine enn andre... Har du prøvd å ta dette opp med ham? Kommunikasjon er VELDIG viktig
Gjest Armule Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Enkelte bare er sånn. Mens andre igjen kanskje har vanskelig for det. Du får bare snakke med ham, og si hvor mye det har å si for deg. Kanskje han skjønner det da.
Aftensol Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Jeg får det og gir det hver dag... Jeg synes også at det er normalt å få komplimenter og gi det i et forhold... Hva sier han hvis du gir han komplimenter da?
Gjest TS Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Trodde da det var helt normalt å gi komplimenter? Her i huset hagler komplimentene vegg imellom Men noen har jo vanskeligere for å sette ord på følelsene sine enn andre... Har du prøvd å ta dette opp med ham? Kommunikasjon er VELDIG viktig Ja, har tatt det opp med han veldig ofte. Han sier han ikke er en sånn type som er så flink å gi komplementer, men hvorfor kan han ikke bare gjøre det når jeg har etterlyst det så ofte da?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Er det? Jeg får sjelden komplimenter verken på det fysiske eller psykiske. Han har vel ikke vært sånn noen gang, vi har vært sammen 4 år. Har 'etterlyst' det flere ganger, men det har aldri gitt utslag! Vi elsker hverandre veldig mye, men jeg føler meg ikke satt pris på, eller fin.. Jeg synes selv jeg er mindre fin, det synes sikkert han også da, tenker jeg ofte. Det hørtes negativt ut. Du synes ikke du er fin, han sier ikke noe og du vil at han skal si du er fin. Gir du komplimenter til andre/han? Om han har vært slik hele tiden, vil han sannsynligvis ikke endre seg merkverdig...
Gjest TS Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Hva sier han hvis du gir han komplimenter da? Litt så som så. Av og til ser jeg han blir glad, av og til bryr han seg ikke så mye. Han er veldig å fiske etter hvordan han ser ut når han pynter seg og slik, jeg synes alltid han er fin jeg.. og jeg sier det ofte. Sier også ofte om han er flink med noe osv. Jeg er så usikker på meg selv.. og dette gjør det ikke noe bedre. Han er veldig kresen på hva jeg har på meg også, føler han sjelden syns jeg har på meg/kjøper klær han liker.
Lapetos Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Ja, har tatt det opp med han veldig ofte. Han sier han ikke er en sånn type som er så flink å gi komplementer, men hvorfor kan han ikke bare gjøre det når jeg har etterlyst det så ofte da? Er det lov å spørre hvor gamle dere er? Mange menn har jo en teit oppfatning av at vi ikke skal snakke om følelser, og yngre menn vil jo helst fremstå som tøffe og harde, uansett hvem det går utover. Men, alle er jo forskjellige uansett... Jeg forstår ikke hvorfor det skal være noe problem å gi kompliment, men det er jo så... Dagen blir ikke fin dersom jeg ikke har gitt min forlovede et kompliment
Gjest Nesten utro mann Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Er det? Jeg får sjelden komplimenter verken på det fysiske eller psykiske. Han har vel ikke vært sånn noen gang, vi har vært sammen 4 år. Har 'etterlyst' det flere ganger, men det har aldri gitt utslag! Vi elsker hverandre veldig mye, men jeg føler meg ikke satt pris på, eller fin.. Jeg synes selv jeg er mindre fin, det synes sikkert han også da, tenker jeg ofte. Vet hvordan du har det. Har vært gift i mange år. Nesten aldri fått et eneste kompliment. Ikke verdens beste selvtillit heller, og dette har gjort det verre. Har derimot en flørt gående som gir komplimenter som varmer veldig. Gjett om det gjør inntrykk når man er sulteforet på slikt. Så, mottoet er: ikke vær gniten med komplimentene. Mann, på nippet av utroskap PS. Jeg har gitt kona nesten daglige komplimenter uten å få noen igjen :-(
Gjest brutal_mann Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 I forhold som varer så gir ikke mannen komplimenter. Da vil nemlig kvinnen føle seg trygg og begynne å kjede seg. Menn som er så dumme at de gir komplimenter vil bli bedratt og forlatt før de får sagt kake. Så i korte forhold er det vanlig, i langvarige er en smart nok til å la være.
Gjest *smak* Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Tror det fort blir konflikter i forhold om man ikke godtar samboer/ektefelle som den han er. De forholdene som varer lengst er de hvor man har toleranse for hverandres personligheter.. Blir ikke nedlesset i komlimenter selv, men når jeg første får et kompliment vet jeg at han virkelig mener det.. Selv forbinder jeg sånne menn som gir komplementer hele tiden som playboyer som kanskje har en baktanke. Men det er nå meg da.
Gjest Tress Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 I forhold som varer så gir ikke mannen komplimenter. Da vil nemlig kvinnen føle seg trygg og begynne å kjede seg. Menn som er så dumme at de gir komplimenter vil bli bedratt og forlatt før de får sagt kake. Så i korte forhold er det vanlig, i langvarige er en smart nok til å la være. Sier meg enig.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #15 Skrevet 16. januar 2010 Her i huset er det sjeldent et kompliment å få fra mannen (kan ikke huske sist - og da var det typ "dette var ganske godt" (middag)).. Og bare så det er sagt - her er det jeg som er på randen av utroskap.. Hadde jeg bare visst at den andre mannen jeg liker - hadde vært interessert.. Men han er tilbakeholden.. *sliter*
Kjetil S. Skrevet 16. januar 2010 #16 Skrevet 16. januar 2010 Ikke alle menn er like flinke til dette. Og noen er veldig flinke. Litt for flinke, i enkelte tilfeller. Enkelte vet ikke hvor glad de er i en person før det tar slutt. Du har alle varianter. Jo fler kyss du gir ham på kinnet og forteller ham om hvor glad du er i ham dess større sjanse for at du får oppleve det tilbake, tenker nå jeg. Hold deg unna krav og mas om at han skal gjøre det, for det bare ødelegger alt, tenker nå jeg.
Gjest Diane Skrevet 16. januar 2010 #17 Skrevet 16. januar 2010 Er det? Jeg får sjelden komplimenter verken på det fysiske eller psykiske. Han har vel ikke vært sånn noen gang, vi har vært sammen 4 år. Har 'etterlyst' det flere ganger, men det har aldri gitt utslag! Vi elsker hverandre veldig mye, men jeg føler meg ikke satt pris på, eller fin.. Jeg synes selv jeg er mindre fin, det synes sikkert han også da, tenker jeg ofte. Mulig at jeg er oppmerksomhetssyk, men jeg tror jeg hadde blitt skikkelig deppa hvis ikke den jeg var sammen med sa at han satte pris på meg/den jeg var til tider. Det betyr ikke at han må si at jeg er nydelig/har verdens beste personlighet HVER ENESTE GANG vi møtes, men jeg tenker at bekreftelser (iallfall for meg) er viktig for at jeg skal føle meg trygg på at jeg gir ham det han trenger. Når jeg er glad i noen, faller det iallfall naturlig å si at jeg digger ham. Han jeg dater nå har for eksempel ikke verdens beste selvtillit, men han er (jeg vil også si objektivt) det mange vil kalle HAAAANDSOME. Det har jeg ingen problemer med å fortelle ham. Om han tror meg, vet jeg ikke, men jeg synes det, og da faller det bare naturlig å si det. Jeg var ikke like tiltrukket av den første jeg var sammen med (altså en eks før min siste eks), så han fikk sjelden den type komplimenter. Passet på å si at jeg syntes han kledde seg fint, kommentere de kroppsdelene (øyne og smil som jeg syntes var fine) og at jeg satte pris på andre ting ved ham. Anyways, hvor vanlig det er å ikke gi komplimenter, vet jeg ikke. Min erfaring er at det er lett å glemme det når det har gått noen år/måneder, kanskje av ren rutine. Da er det viktig å minne den andre på at det kanskje er på tide å vise at man begynner å sette pris på hverandre igjen. Tenker jeg iallfall.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #18 Skrevet 17. januar 2010 En kompis av meg gir aldri damer komplimenter, for da kan de bli høy på pæra mener han... MEN; Den som går med nesa i været og suger til seg alle koplimentene han får, er han selv. Jeg synes han er tåpelig! :slår: 1
Gjest TS Skrevet 17. januar 2010 #19 Skrevet 17. januar 2010 Er det lov å spørre hvor gamle dere er? Mange menn har jo en teit oppfatning av at vi ikke skal snakke om følelser, og yngre menn vil jo helst fremstå som tøffe og harde, uansett hvem det går utover. Men, alle er jo forskjellige uansett... Jeg forstår ikke hvorfor det skal være noe problem å gi kompliment, men det er jo så... Dagen blir ikke fin dersom jeg ikke har gitt min forlovede et kompliment Jeg er 24, han er 33..
Gjest TS Skrevet 17. januar 2010 #20 Skrevet 17. januar 2010 Jo fler kyss du gir ham på kinnet og forteller ham om hvor glad du er i ham dess større sjanse for at du får oppleve det tilbake, tenker nå jeg. Hold deg unna krav og mas om at han skal gjøre det, for det bare ødelegger alt, tenker nå jeg. Jeg tror kanskje du er inne på noe der ja. Jeg skal prøve være mer kjælen selv, så kanskje han kommer ut av skallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå