Varsio Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hvor mye må jeg regne med? Om vi er 80 gjester som drikker vanlig med alkohol? Mat --> koldtbord, tapas etc..ikke tre retter eller den stilen.
Christal Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Du kan jo prøve denne linken: Hvor mye alkohol trengs til festen Den har jeg brukt i flere anledninger og ser ut til å passe bra.
Varsio Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 Du kan jo prøve denne linken: Hvor mye alkohol trengs til festen Den har jeg brukt i flere anledninger og ser ut til å passe bra. Tusen takk
solungen Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har fått vite fra ett bryllup jeg var i før jul hva som ble drukket der for å få en pekepinn på hvor mye vi trenger. De var 82 gjester og følgende alkohol ble drukket opp: Baccardi razz: 7 flasker Sophia (rødvinsflasker): 60 Chapell hill (hvitvin 3l kartong): 8 Gin: 4 liter Vodka: 6 liter Øl: 150 flasker Bayleis: 5 flasker Cognac: 3 flasker Martini Asti: 10 flasker Men det skal sies att festen kom ikke i gang før kl 0100 da vi satt 6 1\2 time ved middagsbordet. Så mulig man kan regne med at det av noe ville gått større mengder om festen hadde kommet i gang 2 ell 3 timer før. For mange begynte jo da å dra kl 0200
Supramundane Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg bare gjør meg opp en tanke om at 80 gjester er ikke 80 gjester alltid. Altså, det har litt å si på sammensetningen også. Hvis man har mange godt voksne, mange unge, mange barn osv, så vil vel det også ha noe å si for inntaket? Vi har ca 50 gjester, men ingen barn blandt gjestene. Det vil jo si at vi trenger mer enn et bryllup som har 50 gjester der 10stk er barn?
Varsio Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2010 Jeg bare gjør meg opp en tanke om at 80 gjester er ikke 80 gjester alltid. Altså, det har litt å si på sammensetningen også. Hvis man har mange godt voksne, mange unge, mange barn osv, så vil vel det også ha noe å si for inntaket? Vi har ca 50 gjester, men ingen barn blandt gjestene. Det vil jo si at vi trenger mer enn et bryllup som har 50 gjester der 10stk er barn? Vi blir 6 barn tror jeg, så jeg tenker at rundt 70 kanskje drikker.. Hmm, hvem visste vel at bryllups var så "komplisert"
Varsio Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2010 Vi blir 6 barn tror jeg, så jeg tenker at rundt 70 kanskje drikker.. Hmm, hvem visste vel at bryllups var så "komplisert" Men selvfølgelig, noen drikker mindre, andre drikker mer.
Supramundane Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Det er sant. Jeg vet også at fire av våre gjester ikke drikker pga sykdom osv, så da regner jeg de ikke med heller. Logisk nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå