Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å leie ut leiligheten min, men MÅ jeg da leie ut boden i kjellern? Jeg skal ikke flytte langt så kunne egentlig tenkt meg å ha den selv.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vurderer å leie ut leiligheten min, men MÅ jeg da leie ut boden i kjellern? Jeg skal ikke flytte langt så kunne egentlig tenkt meg å ha den selv.

Noen som vet?

Jeg lurer på noe nært beslektet, hvis man leier ut et hus, må man også leie ut en låve/uthus som hører til? Eller kan man bruke det som lagringsplass for personlige eiendeler fra huset?

Skrevet

Noen som vet?

Det bestemmer du vel selv?

Skrevet
Det bestemmer du vel selv?

Ja kan jeg det altså? Vil ikke ha noe trøbbel på noen måte fordi jeg gjør noe ulovlig.

Skrevet

Du bestemmer selv hvilke rom som leies ut. Så du trenger ikke å leie ut boden, nei. En annen sak er jo om du får leid ut uten bodplass. Jeg hadde ikke vært interessert, for å si det sånn, med mindre leiligheten var langt under markedspris...

Skrevet
Du bestemmer selv hvilke rom som leies ut. Så du trenger ikke å leie ut boden, nei. En annen sak er jo om du får leid ut uten bodplass. Jeg hadde ikke vært interessert, for å si det sånn, med mindre leiligheten var langt under markedspris...

Det er vel lov å spørre? :) Har ikke sagt jeg skal gjøre det, men lov å undersøke litt vel?

Gjest Blondie65
Skrevet
Det er vel lov å spørre? :) Har ikke sagt jeg skal gjøre det, men lov å undersøke litt vel?

Er det lov å svare og? Wadjet er ikke den eneste som hadde sagt nei til å leie leilighet uten bod. Jo mindre leiligheten er jo viktigere blir boden.

Skrevet

Jeg spør faktisk bare om jeg har LOV til å leie ut leiligheten uten boden. Leiligheten har bod og "vaskerom" inne også, samt to soverom + kontor.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg spør faktisk bare om jeg har LOV til å leie ut leiligheten uten boden. Leiligheten har bod og "vaskerom" inne også, samt to soverom + kontor.

Ja, dette har du selvfølgelig lov til:)

Mange jeg kjenner som gjør det, naboen for eksempel:)

Gjest regine ii
Skrevet

Ja, det har du!

Jeg leide ut leiligheten min for noen år siden, og hadde en utebod som jeg IKKE leide ut. Tenkte ikke tanken engang at dette skulle være ulovlig, ei heller at det skulle gjøre at folk ikke ville leie.... Og det var det ikke heller, ikke noe problem verken slik eller sånn.

Skrevet

Vi leier leilighet i blokk med bod i kjeller, men vi har ikke fått tilgang på boden. Så det er fullt mulig å leie ut uten bod, spesielt når leiligheten er såpass stor!

Skrevet

Noen som vet?

Fullt mulig. Bare skriv i leiekontrakten at leiligheten ikke leies ut med bod, så har du det også skriftlig.

Tror ikke bod er like viktig for alle, spesielt ikke nyetablerte som ikke eier så mange ting enda.

Skrevet

Tror ærlig talt ikke det skal bli noe problem å finne noen som vil leie uten bod heller, hvertfall hvis du finner noen litt unge leietakere som ikke har opparbeidet seg så mye "stæsj" i løpet av livet. Det er jo ikke akkurat uvanlig med leilighet uten bodplass heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...