Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hei, Er det noen av dere som bor eller har bodd utenlands? Jeg gjorde det en periode for noen år siden, og begynner å kjenne at Norge kanskje ikke er alt jeg drømmer om. Særlig nå som vi har den kalde vinteren er det lett å tenke at det kunne vært herlig å bosette seg i sydligere strøk. Er det noen andre her som har det på samme måte? Og kanskje noen som faktisk har gjennomført det?
Gjest middelhavsfarer Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Hei, Er det noen av dere som bor eller har bodd utenlands? Jeg gjorde det en periode for noen år siden, og begynner å kjenne at Norge kanskje ikke er alt jeg drømmer om. Særlig nå som vi har den kalde vinteren er det lett å tenke at det kunne vært herlig å bosette seg i sydligere strøk. Er det noen andre her som har det på samme måte? Og kanskje noen som faktisk har gjennomført det? Ja og Ja. Flyttet utenlands for 6 måneder siden, og har ikke angret et sekund. Her er det bedre vær, bedre (mye bedre!) mat, god vin, hyggelige og åpne mennesker, vakker natur... Ikke alt er perfekt - selvfølgelig - men savner forbausende lite "hjemmefra". Venner og familie holder jeg kontakt med på mail, telefon, Facebook. Så savner faktisk mest norske TV-programmer...
Glynis Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Ja, men ikke i sydlige strøk. Jeg synes ikke klima er god nok grunn til å flytte hvis ikke man har en sykdom som bedres betraktlig av mildere vær. Hvis man faktisk skal ha et liv i et annet land må man komme overens med kulturen og eventuelt arbeidsmoralen/livet og utdanningssystemet. Det er en del land jeg liker å feriere i som jeg aldri kunne tenke meg å bodd i. Det er ikke det at jeg ikke klarer å tilpasse meg til samfunn som er totalt forskjellige fra det norske, jeg bare har ikke lyst.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Ja, har bodd utenlands i mange år men flyttet tilbake til Norge for 2 år siden. Fikk plutselig så hjemlengsel. Jeg kan fortsatt drømme meg bort til tider, men vet at jeg ville savnet venner og familie for mye om jeg skulle flyttet igjen. Setter veldig pris på Norge nå! Jo eldre man blir jo vanskeligere blir det å få venner synes jeg, og spesielt hvis man er i utlandet. Derfor holder jeg meg her i Noreg
Xtend Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Jeg bor og jobber i Bangkok, og har bodd her i 2 år. Savner ikke Norge ett sekund, og har ingen umiddelbare planer om å flytte tilbake.
Mir Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Bor i Nederland og trives så godt her! Det er langre sommer, man kan fint ha varme fra april til september, og kun litt snø av og til rundt julen : ) Jeg elsker at bilen fungerer midt på vinteren, at vannet ikke fryser, og at det ikke dugger foran øynene så fort jeg går utenfor døra på vinteren Jeg har ikke lyst å flytte tilbake til Norge, da dette passer meg bedre. Liker også at temperaturen er behagelig. Varm om sommeren, helt passelig om vinteren. Jeg liker ikke å svette ihjel, og vi har vurdert Australia som bosted, men det kan muligens bli litt for varmt for oss . Vi får se! Man lever bare en gang såvidt vi vet, og er man ikke fornøyd så tror jeg man bør satse uten at det betyr at gresset er grønnere på andre siden!
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Flott å høre om folk som flytter ut av landet istedet for å sitte å syte på alt mulig. Jeg liker Norge, men skal kanskje flytte til grensa til Sverige Nei.. Jeg synes ikke det er noe flottere enn Norge og Sverige. Utenom skandinavia så tripper jeg 3 dager etter ankomst dato i glede for å komme hjem til kjære Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå