Gå til innhold

Eggløsningstest og pco

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_TRine_*
Skrevet

Jeg har tatt flere eggløsningstester uten at den har vært positiv. Jeg har hatt en svak teststrek og en sterk kontrollstrek hver gang.

Men i dag var det en sterk teststrek og en svak kontrollstrek. Er dette da en test jeg kan stole på, selv med pco?

Har hørt at slike tester ikke er så troverdige for oss med pco.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har pco eller ikke har ingenting å si på om en el test er riktig. Den måler LH og FSH hormoner i kroppen og det har du bare hvis du har EL.

Skrevet

Jeg har pco og drev med de billigtestene for EL. Det sko aldri ut, av og til var det svak antydning osv, men etterhvert innså jeg at jeg faktisk antagelig ikke hadde EL. Så jeg kjøpte Clearblue Fertilitestmotor, testet ordentlig og fikk aldri høyt nivå og sa til min lege at jeg ikke hadde EL. Hun trodde meg, jeg fikk pergokur og da viste CBFM når jeg haddde EL, og nå er jeg gravid.

Dersom du blir veldig i tvil så hadde jeg kjøpt en digital leser i stedet for de enkle testene. Men er enig med vedkommende over at testene har ingenting å si om en har pco eller ikke, bare om en har EL. Lykke til!

Skrevet

Sterk teststrek og kontrollstrek tilstede, er positiv EL-test. :)

Kontrollstreken viser bare om testen fungerer, er det ingen kontrollstrek er det noe feil med testen.

Skrevet

Men selv på hjemmesiden til CB, der de skriver om fertilitetsmonitoren, skrives det at den kan gi upålitelige utslag dersom man har PCO. Så det må vel bety at PCO har en innvirkning på om en EL-test funker eller ikke?? :klø:

Skrevet
Men selv på hjemmesiden til CB, der de skriver om fertilitetsmonitoren, skrives det at den kan gi upålitelige utslag dersom man har PCO. Så det må vel bety at PCO har en innvirkning på om en EL-test funker eller ikke?? :klø:

Fetilitetsmonitor blir noe annet. Fordi den skal følge hele syklusen, og vi med PCOS har laaange sykluser og ofte uten EL og da blir det krøll for monitoren. Monitoren er for dem med regelmessige sykluser og ikke for korte eller for lange.

Skrevet

Jeg var veldig skeptisk, og det er ikke sikkert den hadde fungert hadde jeg ikke gått på pergo, men nå gjorde jeg det, og hadde da en syklus på 34 dager (tror jeg), og da fungerte det på meg. Men er du uten EL nytter det verken med billigtester eller Clearblue. Det eneste da er at du får påvist at du ikke har EL, og bør da gå til lege for å få hjelp til å få EL. Min lege sa til meg at jeg burde skaffe meg en digital tester når jeg skulle på pergo, noe jeg da gjorde, å ble gravid på første forsøk (etter å ha prøvd i 1 1/2 år uten å lykkes).

Skrevet

Har nesten samme erfaring som Nybegynner_2009.

Gått i lang tid og tvilt på om jeg har EL. Testet med billigtester, kun fått svake utslag. Så noen måneder med Clearblue FertilitetsMonitor. Noen mnd uten utslag og noen mnd med high utslag men ingen peak. Så nå etter oppstart av pergo fikk jeg peak utslag for første gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...