Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hvilke internettsider bruker dere når dere skal bestille en reise et sted? Synes det er så mye å velge mellom, er det slik at reiseselskaper er mye billigere enn å bestille direkte fra flyselskapet? Hva med såkalte "restplasser"?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Bruker som regel finn, kelkoo e.l. for å sammenligne priser, deretter bestiller jeg fra flyselskapet direkte. Det blir som regel billigst når alle gebyrer osv. er lagt på.
Inger88 Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Pleier å bestille pakkereiser fra ebookers ol.
Anglofil Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Kommer veldig an på egentlig, jeg sjekker alle muligheter først for hva som er billigst. Ofte gjør jeg det hos flyselskapene direkte. Mvh Yvonne
Gjest reisende Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 De som søker forutsigbarhet, kjøper sin reise gjennom et reiseselskap og får komplett a til å reise. Dette koster gjerne litt mer. Det mange ikke tenker på, er at det faktisk er morsomt å planlegge og bestille reisen på egenhånd. Jeg synes det er 30% av sjarmen av å legge ut på en reise. Det er mange steder å søke flybilletter, men personlig synes jeg www.finn.no er best. En kan også booke direkte fra flyselskapene sine sider, og kan være heldig vedr. ulike kampanjer de har. Lykke til!
Gjest brutal_mann Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Hvilke internettsider bruker dere når dere skal bestille en reise et sted? Synes det er så mye å velge mellom, er det slik at reiseselskaper er mye billigere enn å bestille direkte fra flyselskapet? Hva med såkalte "restplasser"? Alt etter hvor jeg skal. Men som regel direkte på flyselskapene sine sider. merkelig nok så er Http://www.wideroe.no en bra side for å sjekke hvordan prisene andre tilbyr faktisk er. Forøvrig så er det stor forskjell på hvorvidt en skal ha bare fly eller fly og hotell. Det siste alternativet er som regel best å finne frem på sider til reisebyrå.
Anglofil Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 De som søker forutsigbarhet, kjøper sin reise gjennom et reiseselskap og får komplett a til å reise. Dette koster gjerne litt mer. Det mange ikke tenker på, er at det faktisk er morsomt å planlegge og bestille reisen på egenhånd. Jeg synes det er 30% av sjarmen av å legge ut på en reise. Det er mange steder å søke flybilletter, men personlig synes jeg www.finn.no er best. En kan også booke direkte fra flyselskapene sine sider, og kan være heldig vedr. ulike kampanjer de har. Lykke til! Jeg bruker begge deler, dvs jeg har ofte dratt på reiser og planlagt selv, f.eks da jeg reiste til Praha eller nå når jeg skal til London. Da er det veldig greit å finne alt fra hotell til flyreise selv. Når jeg skal på badeferie derimot så synes jeg det er enklest og greiest å ofte ta et "ferdig opplegg" om jeg ikke kjenner landet. Spesielt land som kanskje fra før har en helt annen "standard" enn oss. Om det da er opplevelsesreiser gjennom reiseselskap eller vanlig charter det får så være, viktige er at jeg har en trygg reise. MEN, det finnes unntak. Etter å ha reist tre ganger med charter til Spania, valgte min familie blant annet å leie og ordne reise selv 4 ganger til Spania. Da kjøpte vi flybilletter selv og ordnet med leiligheter selv. Vi leide også bil og fikk sett antagelig mye mer enn de som bare bodde på en charterdestinasjon. Vi synes dog det var litt lettere når vi kjente landet og følte oss mer trygge. Nå skal det sies at charter nødvendigvis ikke trenger å legge begrensninger heller. Det er vel heller fantasien som setter stopper. Selv om man bestiller 2 uker på et flott hotell, så bestemmer man jo innholdet i reisen selv. Eller som mine besteforeldre gjorde - de bestilte opplevelsesreise til Kina, men bestemte en god del av innholdet selv. De er ikke uredde turister (de har reist på øyhopping i Thailand lenge før Thailand var en utbredt turistmagnet), men akkurat til Kina synes de det var greit å ha noe klarlagt på forhånd. Det hindret dem dog ikke å drikke slangeblod og gå på den kinesiske mur. Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Enten via reisefeber.no eller direkte hos flyselskapet.
Monarabb Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Varierer litt. men som regel direkte fra flyselskapene sine egne sider!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå