NoAngel Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 som dere ser på bildet mitt, har jeg en fantastisk liten skapning, eller en stor om dere heller vil kalle han det han er en rottweiler gutt på litt over året. da vi fikk han var han så søt at vi kunne spist han opp. men uskyldigheten hans varte ikke så lenge gitt.. han ble et MONSTER! han ødela ALT han kom over! åpnet alle skuffer og skap, rev istygger det som var, spiste og tygde på alt mulig. rullet seg i søla og fortet seg å hoppe opp i sofan. stakk av så fort et vindu eller en dør ble åpnet. dere som har sett marley and me.. thats him!! han var et mareritt! vi prøvde alle taktikker og metoder for å lære han folkeskikk. vår andre hund er så lydig som over hodet mulig, så vi må jo ha gjort NOE rett`? men dette funket dårlig på lille cola gutten vår. (ja, de heter cola og fanta) siden i høst, har han sakte men sikkert blitt litt roligere, han er fortsatt litt rebell. men han er mye mer forsiktig, spiser ikke søppel og åpner ikke skuffer og skap. han har blitt en snill, rolig og god gutt. jeg var så sliten av han noen ganger. som da han satt på komfyren og kikket ut av vinduet.. eller da han rev ned micron for å leke med katten. jeg har grått mine modige tårer noen ganger pga han ja. det er så deilig at han nå har blitt stor gutt, og oppfører seg som en god familiehund burde :D han ble kjemisk kastrert i oktober. vet ikke om dette har hatt noe å si, men jeg er ihvertfall utrolig lettet og glad for at han er den han er i dag! det er håp for alle :D ikke gi opp, merk jeg snakker ikke om aggressive dyr her, bare klønete og til tider slitsomme alt de vil er å være vår beste venn, men innimellom vet de ikke helt hvordan ta vare på de firbente og ha en god natt :D
Gjest negasjon Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 (endret) Bra Cola kom til dere da. En sånn sta klønete nysgjerrig "blanding mellom hund og geit og esel og ulv" ville ikke på langt nær alle taklet. Hva fant han frem fra skap og skuffer? Smart hund tydeligvis og ikke en som venter på at eierne skal ta intiativet til alt som skal skje. Har hørt om sånne, broren/søstern er støpt i en helt annen form og er rolige, mens bøllefrøet skal gå løs på lister, hengerfestet på bilen, hoppe i dype sølepytter, ha buksa man skal kle på seg, tømme skittentøyskurven, stjele håndkleet ditt, tygge i stykker alt... Hva gjorde dere? "Bare" avledet han? Skriver bare fordi det høres ikke helt bare ut... Endret 16. januar 2010 av negasjon
NoAngel Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 han dro frem sukker, frokost landinger, knekkerbrød, supper, gryteretter osv... han trengte ikke spise det opp.... bare leke med det han spise opp sengen min og.. så vi måtte kjøpe ny.. det var på tide uansett. men å komme hjem til et stort hull i sengen var jo litt.. ja.. uventet. vi begynte å låse alle rommene og ha barnesikting på skuffer os skap tror han ble lei av å prøve. kanskje han ble voksen.. jeg vet ikke. han åpner fortsatt utgangs døra da.. så vi må ha sikkerhets lenke utenpå døra jeg er veldig glad han kom til oss. tror han er en slik type hund som kunne fått mye bank hos feil folk. eller mye hard disiplin når det kanskje ikke er det som løser alle problemene.
Gjest negasjon Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 (endret) En jeg var sammen med en kort periode hadde en sånn bajas av en valp. foreksempel hoppe opp i senga, og bli tung, men rask og hoppe ned igjen. Mye mer, søle vann, løfte skåla og såle mens den så meg i øynene... Uforskammet. ER alle valper sånne? Jeg har opplevd, men de valpene jeg har kjent sånn i familien, og min egen (en snill en) har aldri vært slike pr-kåte og adhd valper. Den hunden jeg hadde, var veloppdragen og hadde en tendens til å se meg i øynene uten at jeg måtte bruke klikker (eksen min prøvde på sin, det går bra med den nå) ... Jeg hører så mye, så jeg er skepiskt til å få meg hund. Min bestefar har alltid hatt mye med alle hundene i familien å gjøre, og hvis jeg ikke tar feil, kan han ulvespåket. Han sjokkerte både meg og en røver jeg passet, når han laget ulvehyl. Jeg forsøkte å gjøre det samme, men hunden så bare på han... tragisk... Endret 16. januar 2010 av negasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå