Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg skal prøve så godt jeg kan å gjøre dette kort, men jeg ikke flink til å forklare meg kort, allerede nå har jeg skrivd unødvendig mye(!) Saken er at jeg ikke klarer å holde meg unna sjokolade og seigmenn. Jeg har i ca et år lest masse om kosthold, så vet veldig godt hva som er sunt og ikke sunt,kalorier osv.. Men alikevel klarer jeg å lure meg selv til å tro at èn liten sjokolade ikke skader. Det gjør det ikke heller, om det hadde blitt med den ene sjokoladen en onsdagskveld. Men, når det blir en på torsdag, 2 på fredag pga det er helg, og det samme på lørdag, pga da er det jo lørdag, søndag spiser jeg usunn mat og rester av godtet(om det er) for da er det ny uke i morgen så da kan jeg begynne på nytt(!) Jeg vet ikke hvor mye ca jeg vil ned, men vil bli kvitt fettet, har ingen ønske om å være ordentlig tynn lenger. fettet samler seg kun på magen. ikke på sidene osv, men magesekken rett og slett. Beina mine er jeg ganske fornøyd med, tror faktisk jeg har greid å bygget opp noen muskler på de månedene jeg har drevet med sånn spinningsykkel og ellipsemaskin(?) spinning har jeg sluttet med, pga den gikk i stykker(var en sånn billig drit) men ellipsemaskinen bruker jeg hver dag, 30 min om morran,30 min om kvelden. i tileg går jeg et pr små turer med hunden. Liker å gå tur, men ikke i denne kulden Nå kvier jeg meg får å gå ut til postkassa feks. Men over til saken her nå, jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte med å spise så mye dritt. Dessuten så spiser jeg helt feil ellers også. ikke frokost, om jeg gjør blir det med et eple eller noe. ikke lunce, middag er det sent (rundt 21 osv, pga mamma jobber så sent, så har vi ikke det vi skal ha, ut i butikken så lage maten, osv osv..) å da er jeg sulten. tenker "jeg har hvert "snill" å ikke spist i dag, kan unne meg en ekstra posjon" etter det blir jeg sikkelig oppblåst og alt er dritt. kveldsmat er kanskje 1 banan, 2 epler. tror jeg får i meg ca 1100 kalorier om dagen. (jeg vet, for lite) men for ca et år siden gikk jeg ganske mye ned i vekt, pga jeg ikke spiste, tror jeg ødla forbrenningen da, etter den gang har jeg hatt litt problemer med maten osv. NÅskal jeg stoppe, men en gang til: hvordan klarte dere å slutte med å spise sjokolade i uken`? å hvordan slutte å overspise,sånn? vekten min ligger nå mellom 55-57. høyden min er c 155. Innen sommeren (juni) SKAL jeg ned til 50, noe som burde være fult mulig selv for meg.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 To ting som gjelder, rutiner og selvkontroll. Rutiner er virkelig første steg. Spis til faste tider, frokost, lunsj, middag og kvelds. Spis også flere mellommåltider så du ikke får suget på sjokolade. Nøtter og frukt. Planlegg og handle mat for hele uken, så kan moren din kanskje varme opp maten du har laget når hun kommer hjem. Annet alternativ er at moren din lager middag for neste dag (eller flere dager) som dere kan varme opp. Slik slipper dere å være avhengig av hverandre på en måte.
Chanel.No5 Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Les litt her: http://www.lommelegen.no/783923/sukkeravhengighet http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/4493014.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå