Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemor Meg
Skrevet (endret)

En venninne av meg er valgt inn som et styremedlem i en frivillig organisasjon, og hadde tatt på seg en oppgave som hun, etter en tid, fant ut at hun ikke hadde tid til å fullføre på en tilfredsstillende måte.

Jeg tilbød meg å hjelpe henne med denne oppgaven, noe resten av styret godtok, med forbehold om at hun holdt styret løpende orientert om prosessen, og at hun personlig sto ansvarlig for både prosess og rapport.

Meningen var som sagt at jeg skulle hjelpe henne, men fordi det har skjedd så veldig mange ting i hennes liv i denne perioden, ble det etterhvert til at jeg gjorde alt unntatt å rapportere til styret.

Jeg har hele tiden holdt henne informert om prosessen, og om kvelden forrige mandag fikk jeg vite at hun skulle legge fram rapporten dagen etter.

Jobbet kontinuerlig både den kvelden og dagen etter for å forberede notatark som kortfattet forklarte alt... trodde jeg.

Alt gikk bra, helt til det viste seg at det var en ting jeg hadde glemt å skrive ned...

Selv om jeg hadde informert henne muntlig om alt, klarte hun ikke huske det i farten, og hun måtte ringe meg.

I følge henne ble styret skeptisk etter den glippen, og stilte kritiske spørsmål som til slutt avslørte at hun ikke hadde vært så involvert i oppgaven som hun hadde gitt uttrykk for å være.

Styret godkjente rapporten, men ga henne en irettesettelse for at hun ikke hadde vært ærlig om hvor stor del av jobben jeg hadde gjort for henne. De ba henne om å la være å ta på seg oppgaver hun ikke kunne fullføre ved senere anledninger.

Samme kveld ringte hun meg, forklarte hva som hadde skjedd, og var skikkelig sur på meg fordi hun ble "avslørt", og mente at jeg har stilt henne i et dårlig lys ved ikke å være grundig nok da jeg informerte henne om rapporten.

Hun har til og med beskyldt meg for å utelate det ene punktet med vilje, for å ødelegge for henne... :tristbla:

Etter dette har hun ikke snakket med meg!

Jeg dro bort til henne for et par dager siden for å få renset luften, men hun nektet å snakke med meg.

Og i dag møtte jeg henne og mannen på butikken, og ingen av de hilste tilbake da jeg sa "hei".

Nå er jeg redd for at vennskapet er ødelagt, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å reparere dette.

Er det noen som har noen gode tips til meg?

Jeg synes dette er veldig vondt, og jeg ønsker ikke at det skal være vondt blod i mellom oss.

Endret av Lillemor Meg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig: Jeg synes ikke du skal reparere noe som helst. Hun er helt på bærtur, og slikt blir så tåpelig og barnslig at jeg ville bare ignorert henne. Enten fikk hun komme selv og forklare seg og be om unnskyldning, eller så gjør hun det ikke - og da sier det så mye om henne at du er bedre uten.

Skrevet

La ting roe seg. Hør med felles venninner hvor ståa er etterhvert! Prøv å ta kontakt og skvære opp.

Hvis hun ikke er interessert er hun ikke verdt det. Hvis du ikke får forklart hvordan saken er, eller at hun ikke tror på deg, VIL hun ikke at det skal ordne seg.

Skrevet

Du beskriver situasjonen ganske inngående .. håper ikke denne venninnen din leser på dette forumet :P

Gjest brutal_mann
Skrevet

Slik en person hadde jeg strøket fra vennelisten.

Gjest Lillemor Meg
Skrevet
Du beskriver situasjonen ganske inngående .. håper ikke denne venninnen din leser på dette forumet :P

Jeg tviler på at hun er her inne, men om hun er det får hun i alle fall se min side av saken, og at jeg ønsker å skvære opp om hun gir meg sjansen.

Jeg har frivillig gjort dette for henne for å hjelpe henne, og jeg hadde ingen intensjon om å ta "glorien" fra henne, jeg trives best i bakgrunnen. At det ble slik det ble, er det ingen som beklager mer enn meg!

Gjest gjest- silje
Skrevet

Vel da hadde hun kanskje skjønt hvilken tabbe hun selv hadde gjort, og hvilket arbeid hun har lagt på venninen sin.

Ts:Tror ikke at jeg hadde satset på ett videre vennskap, hvis hun ikke legger seg paddeflat og ba om unnskyldning på en skikkelig måte!

Du har vist at du stiller opp for dine venner, hva har hun vist deg?

Skrevet

Herregud så utrolig barnselig hun er! Hun burde være glad for at du i det hele tatt gadd å hjelpe henne. Utakknemlig hun er. Ja stryk henne fra vennelisten din

Skrevet

Det overasker meg stadig hvor fjerne og umodne voksne mennesker kan være..Denne damen er helt på viddene.

Når hun anklager deg for å utelate denne detaljen, så sier det mere om henne enn om deg. Du har gjort så godt du kunne, du skal ikke ha noe dårlig samvittighet for noe!

Skrevet

Stiller meg bak de andre her. Dama trenger et spark i ræva!

Skrevet
Jeg tviler på at hun er her inne, men om hun er det får hun i alle fall se min side av saken, og at jeg ønsker å skvære opp om hun gir meg sjansen.

Jeg har frivillig gjort dette for henne for å hjelpe henne, og jeg hadde ingen intensjon om å ta "glorien" fra henne, jeg trives best i bakgrunnen. At det ble slik det ble, er det ingen som beklager mer enn meg!

Du virker usedvanlig snill. Det virker som du ikke helt ser at venninnen din burde være takknemlig overfor deg. At hun mistenker deg for å ødelegge for henne, er jo den største frekkhet av henne. Utakknemlig til tusen. Jeg synes ikke du skal ta kontakt med henne. Hun burde kontaktet deg og bedt om unnskyldning. Men jeg kjenne "sorten" hennes, det er nok lite sannsynlig at hun noen gang vil gjøre det. Klapp deg selv på skulderen for at du gjorde en god jobb og er en god venninne, og ikke la deg presse av en utnyttende venninne.

Skrevet

For ei kjerring. Det er bra at hun ble avslørt, slik at styret kan finne en mer kompetent person til rollen.

Skrevet

Noen mennesker er rett og slett ute etter å finne en syndebukk for sine egne feil, og jeg regner med at venninnen din er en av disse. I denne situasjonen er det tydelig at det er hun som har gjort feil. Når hun hadde ansvaret og du skulle hjelpe, skulle hun hele veien følge saken og ha satt seg grundig nok inn i det til å oppdage om det manglet noe. Nå skylder hun på deg fordi hun på den måten synes det er lettere å leve med seg selv. Om du klarer å skvære opp med henne i denne situasjonen, er sansynligheten veldig høy for at hun kommer til å gi deg skylden for noe annet en annen gang. Og da er det ikke sikkert at det sitter et styre og ser saken som den virkelig er, du risikerer at det går mye mer ut over deg neste gang. Så hadde det vært meg hadde jeg ikke ønsket å skvære opp. Prøv å heve deg over det, men behandle henne likevel med allminnelig høflighet. Så får heller hun være vanskelig og umoden.

Skrevet

At hun velger å klandre deg, er dessverre hennes valg.

Du har stilt opp for henne, og gjort henne en kjempetjeneste.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke prøvd å ta videre kontakt. Du har allerede gjort det klart at du bare prøvde å hjelpe, og at du vil skvære opp. Synes ikke du skal krype mer for henne.

Skrevet

Det er kjedelig når det er dårlig stemning, men her har du virkelig ikke gjort noe som tilsier at du fortjener en slik behandling. Trenger du egentlig slike venner?

Skrevet
For ei kjerring. Det er bra at hun ble avslørt, slik at styret kan finne en mer kompetent person til rollen.

Interessant innspill. Det å dekke over andres feil kan være veldig skadelig. Kjæresten min skrev en periode referater for Boris Jeltsin sine møter på rådhuset i Moskva, og pyntet litt på de , slik at de ble mindre stygge. Senere ble Boris sjef i Sovjet og ødela hele landet.

Bra om den kjerringa blir stoppet. Måten hun behandlet deg på beviser at hun ikke har noe i styrer å gjøre.

Si til henne at du er skikkelig forbanna på den utakknemmelige oppførselen hennes, be henne tenke igjennom ting, og si at hun bør ha med seg blomster neste gang hun vil snakke med deg.

Kanskje hun ikke er interessert i deg i det hele tatt, men bare vil ha en gratishjelp som fungerer helt etter hennes hode.

Finn deg bedre venninner.

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Hadde denne dama faktisk lest gjennom det du skrev for henne, kunne hun ha oppdaget dette selv.

Kjempebra at styret gjennomskuet hennes manglende arbeid, kanskje dette ikke vil skje senere.

Uansett skylder hun deg en unnskyldning, en veldig god en også. Utrolig snilt av deg å hjelpe henne, men det er ikke det samme som at du skal gjøre all jobben. Det burde hun skjønne selv. Dessverre tror jeg ikke hun noen gang kommer til det punktet. Det er ingen unnskyldning at det skjedde mye i livet hennes på det tidspunktet, da skulle hun trekt seg umiddelbart.

du fortjener bedre venner enn det der. :klemmer:

Gjest Lillemor Meg
Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger.

Jeg har fulgt med, men det skjedde så mye i går at jeg ikke rakk å svare dere.

Jeg føler for å forsvare henne litt..

Hun er veldig flink, og ville klart dette på en utmerket måte selv, om hun bare hadde hatt (tatt seg) tid. Kunnskapen og evnene har hun i fullt monn.

Det som skaper problemet for henne, er at hun vil så gjerne... hun engasjerer seg over alt, med det resultatet at hun klarer ikke følge opp 100% noen steder... alt blir bare "halvt"

Ibsens ord har hun ikke helt tatt inn over seg...

Det som du er, vær fullt og helt, og ikke stykkevis og delt.
.

Jeg må poengtere at hun spurte ikke meg om hjelp, det var jeg som tilbød meg da jeg så at hun slet med å få gjort oppgaven, så det er ikke snakk om at hun har utnyttet vennskapet (meg) på noe som helst vis.

Jeg ønsker ikke å kutte henne ut som venninne.

Hun har så mange positive egenskaper som venn, selv om jeg så en side nå, som jeg ikke har sett før...

Skrevet

Ok, da er det ihvertfall hun som må ta neste steg ved å unnskylde sin oppførsel. Du virker veldig snill som var villig til å hjelpe henne, men hun har ikke sett ditt sanne jeg ettersom hun hevder at du stakk kjepper i hjulene for henne ved å utelate en del av oppgaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...