Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #1 Del Skrevet 31. august 2003 Hjeeeelp, min nydelige eføy som står i vinduet er full av døde blad.Hva har jeg gjort feil??? Å Vil ikke misste den. Trenger råd/ hjelp sort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 31. august 2003 #2 Del Skrevet 31. august 2003 Får den for mye direkte sollys i for lange perioder? Blir den for tørr? (jeg har lært at planter med tynne stilker skal ha hyppig vann, unngå uttørring, mens mer "kjøttfylte stengler kan tørke ut litt) vanner du for mye slik at den drukner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 1. september 2003 #3 Del Skrevet 1. september 2003 Eføy blir veldig lett svidd om den står i direkte sol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. september 2003 #4 Del Skrevet 1. september 2003 ...også må den ha litt næring i tillegg til at den ikke skal tørke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 1. september 2003 #5 Del Skrevet 1. september 2003 Eføy er en ganske vanskelig plante og få til. Det viktigste er vel at den ikke må tørke og ikke bør ha direkte sollys. Den bør også klippes ned av og til for å få en tettere plante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #6 Del Skrevet 1. september 2003 eføy er en egenrådig plante, spør du meg. Jeg hadde to inne i vinter og stelte dem slik de skulle, men de døde etter tur. Så kjøpte jeg fire stykker og satte dem i verandakasser ute, de står i sollys fra kl 1300 og til sent på kveld, og disse er supre. Eneste er kanskje at de nye bladene blir litt mindre?? Sannelig ikke godt å si hva en skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 1. september 2003 #7 Del Skrevet 1. september 2003 Det er også min erfaring at eføy funker best som uteplante. Inne bare visner den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 1. september 2003 #8 Del Skrevet 1. september 2003 Oki - da gjør jeg alt feil med min eføy, dvs den står i direkte sollys og den tørker ut rett som det er. Men - den har jeg hatt i snart to år og den har vokst fra et lite hjerte til en diiiiger plante som vokser ut av sitt gode skinn.......... så noe må jeg jo gjøre riktig???? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 1. september 2003 #9 Del Skrevet 1. september 2003 Heisann Misty, Du sier du har hatt planten i 2 år, har du byttet jord og skiftet til en litt større blomsterpotte iløpet av disse årene? Kan være at jorden ikke har lenger den næringen som planten din trenger. Eføy kan godt tørke litt, men ikke bli knusktørr. Hvis den er rå hele tiden er det veldig lett og få lus på den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 1. september 2003 #10 Del Skrevet 1. september 2003 Majan: jeg har ikke gjort noe med den jeg asså , men jeg tror ikke jeg skal gjøre det heller, for da vokser den vel ut av vinduskarmen min - hehe Ps - det var ikke jeg som hadde problemer med den altså, jeg bare fortalte hvordan jeg (ikke) steller med min eføy.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. september 2003 #11 Del Skrevet 1. september 2003 For sikker hets skyld kan du lage en avlegger. Sett ned noen korte greiner (10 cm) i god jord som du passer på er lett fuktig hele tida. La den stå lyst men ikke i direkte sollys, og putt hele pottan nedi en brødpose (med åpninga opp) sånn at lufta blir litt fuktigere for den. Den gamle kan du klippe vekk alle greiner med brune blader på, potte om, flytte ut av direkte sollys og la den få vann med gjødsel i. Pass på at den ikke tørker, sett den på en bit oasis og sjekk ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 2. september 2003 #12 Del Skrevet 2. september 2003 heisann Misty, sorry du skjønner jeg lever litt i ammetåka om dagen, men jeg mente og skrive til den som hadde problemer med eføyen :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 2. september 2003 #13 Del Skrevet 2. september 2003 Helt i orden majan - jeg vet alt om ammetåke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå