Gå til innhold

Favoritt krydder/urt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine favoritturter er timian og basilikum.

Favorittkrydder har jeg egentlig ikke.

Skrevet

Kan ikke velge én favoritt, for de ulike passer jo til forskjellig mat som hver for seg er veldig god :) Jeg bruker kanskje mest (tørket) timian. Men er ellers veldig glad i bukkehornkløver og spisskummen av de mer eksotiske, i hagen liker jeg vel å ha salvie, bladpersille og rosmarin, først og fremst.

Skrevet

Velge en favoritt er jo umulig, for som sagt over de passer til forskjellig mat.

Bruker mest... gresslök og basilikum tror jeg

Skrevet

Favorittkryddere må være spisskum og muskatnøtt og av urter tror jeg favorittene er bladpersille, salvie og rosmarin.

Vanskelig å lage en sånn favorittliste, det er jo så mye godt krydder og så mange gode urter. Det har jo litt med sesong også, f.eks spiser jeg mye mer basilikum om sommeren enn om vinteren, det passer mer sammen med min sommermat.

Gjest Gjest_husmusa_*
Skrevet

Bsilikum uten tvil!!!

Skrevet

Jeg sier som de andre, det kommer jo an på hva man lager. Men jeg er glad i oregano, basilikum, cayennepepper og chili.

Skrevet

Det går mye i cummin, cayennepepper, og chili. Ellers er jeg glad i bruke frisk basilikum og koriander. Burde vel egentlig bli flinkere til å bruke urter, og utvide horisonten litt :)

Skrevet

Svart pepper

spisskummen

Basilikum

Timian

salt. Er vel strengt tatt hverken krydder eller urt. Men du finner ikke bord uten dette.

Skrevet

Kanel og kardemomme, samt svart pepper og mynte.

Skrevet

Spisskummin og muskatt :)

Cayennepepper er heller ikke feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...