Gå til innhold

Han vil ikke dra på ferie med meg... :(

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet

Kjæresten min og meg har vært sammen i snart 3 år nå og bodd sammen i nesten 2. Vi er begge i begynnelsen av tyveårene. Dessverre har vi hatt litt problemer i forholdet som har gjort at vi har endt opp med å krangle på hver eneste ferietur vi har hatt sammen alene. Nå har vi ikke feriert sammen på kjempelenge, fordi han ikke tør. han sitter å planlegger gutteturer både hit og dit men han sier rett ut at sånn som ting er nå så vil han ikke reise på ferie med meg fordi han vil ikke at det skal bli en tur med krangling og masse tull.. jeg skjønner jo det, men samtidig har jeg utrolig lyst å gi det en sjanse, vi må jo bevise at vi klarer å dra på ferie sammen og ha det hyggelig! Nå lurer jeg svært på hva jeg skal gjøre, det er ikke normalt å dra på seperate ferier hele tiden... :tristbla: Skjønner ikke hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjæresten min og meg har vært sammen i snart 3 år nå og bodd sammen i nesten 2. Vi er begge i begynnelsen av tyveårene. Dessverre har vi hatt litt problemer i forholdet som har gjort at vi har endt opp med å krangle på hver eneste ferietur vi har hatt sammen alene. Nå har vi ikke feriert sammen på kjempelenge, fordi han ikke tør. han sitter å planlegger gutteturer både hit og dit men han sier rett ut at sånn som ting er nå så vil han ikke reise på ferie med meg fordi han vil ikke at det skal bli en tur med krangling og masse tull.. jeg skjønner jo det, men samtidig har jeg utrolig lyst å gi det en sjanse, vi må jo bevise at vi klarer å dra på ferie sammen og ha det hyggelig! Nå lurer jeg svært på hva jeg skal gjøre, det er ikke normalt å dra på seperate ferier hele tiden... :tristbla: Skjønner ikke hva jeg skal gjøre..

Ta en helg et sted da! En helg er dere jo uansett mye sammen, og burde klare å "holde dere i skinnet". Det er virkelig ikke uten grunn at man sier at ferietid er skilsmissetid. :) Et forhold kan fungere kjempefint når begge er opptatt med sine jobber, slitne etter jobben, bruker litt alenetid, og så med sine venner. Mens i en ferie er man sammen hele tiden, og kjenner virkelig på hverandres dårlige sider...

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet
Ta en helg et sted da! En helg er dere jo uansett mye sammen, og burde klare å "holde dere i skinnet". Det er virkelig ikke uten grunn at man sier at ferietid er skilsmissetid. :) Et forhold kan fungere kjempefint når begge er opptatt med sine jobber, slitne etter jobben, bruker litt alenetid, og så med sine venner. Mens i en ferie er man sammen hele tiden, og kjenner virkelig på hverandres dårlige sider...

det er sant, men problemet er at jeg får ikke overtalt han til noe som helst, ikke en dagstur til sverige en gang!!! Men nå skal han på dagstur til england med en kompis, det er jo ikke noe han hadde giddi med meg sånn som ting er nå, det sa han rett ut :(

Skrevet

Hvem av dere starter vanligvis krangelen?

Skrevet

Og hvorfor er dere sammen, egentlig? Dette går jo ikke i lengden, eller skal dere feriere hver for dere etter at dere får barn, også?

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet
Hvem av dere starter vanligvis krangelen?

Det er nok meg som har blitt sur for eller tatt opp et tema jeg ikke burde tatt opp.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå hvor mye JEG også ønsker å få en hyggelig ferie, det hadde betydd så mye for meg. Jeg ville jo aldri lagt opp til teite temaer eller noe sånt nå!

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet
Og hvorfor er dere sammen, egentlig? Dette går jo ikke i lengden, eller skal dere feriere hver for dere etter at dere får barn, også?

han tenker ikke for alltid. bare til han er trygg på at vi kan dra uten å krangle. Men hvordan skal jeg overbevise han om det liksom? Det hjelper jo ikke uansett hva jeg sier eller gjør

Skrevet
Det er nok meg som har blitt sur for eller tatt opp et tema jeg ikke burde tatt opp.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå hvor mye JEG også ønsker å få en hyggelig ferie, det hadde betydd så mye for meg. Jeg ville jo aldri lagt opp til teite temaer eller noe sånt nå!

Det var det jeg tenkte. Jeg skjønner at du vil gi det en ny sjanse, men det er noe som heter klok av skade. Hvis han er vant til at ferier med deg alltid blir ukoselig og ender i en krangel er det ikke rart han ikke vil. Ferier skal være avslappende.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dere skal gå fra hverandre. Deres forhold vil aldri fungere skikkelig.

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet
Det var det jeg tenkte. Jeg skjønner at du vil gi det en ny sjanse, men det er noe som heter klok av skade. Hvis han er vant til at ferier med deg alltid blir ukoselig og ender i en krangel er det ikke rart han ikke vil. Ferier skal være avslappende.

Ja men nå har vi ikke vært på ferie sammen på kjempelenge og ting har forandret seg. jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå at jeg ikke ville lagt opp til krangel på ferie nå som jeg har skjønt hvor viktig det er for meg.. Før var han kjempegira på ferie, bestilte hotell her og der til oss, tok meg ut på fancy resturanger, nå vil han ikke engang gå en tur med meg! Men kompiser er an med på ting stadig vekk.. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få snudd det her jeg.. Kanskje jeg bare må innse at jg ikke kan styre dette?

Eller kan jeg overraske han med en tur, i gave? Eller blir det bare dumt, tenk hvis han likevel ikke vil dra..

Skrevet
Ja men nå har vi ikke vært på ferie sammen på kjempelenge og ting har forandret seg. jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå at jeg ikke ville lagt opp til krangel på ferie nå som jeg har skjønt hvor viktig det er for meg.. Før var han kjempegira på ferie, bestilte hotell her og der til oss, tok meg ut på fancy resturanger, nå vil han ikke engang gå en tur med meg! Men kompiser er an med på ting stadig vekk.. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få snudd det her jeg.. Kanskje jeg bare må innse at jg ikke kan styre dette?

Eller kan jeg overraske han med en tur, i gave? Eller blir det bare dumt, tenk hvis han likevel ikke vil dra..

Ikke overrask ham. Du gjør det ikke for hans del, men for din egen del.

Skrevet

Hva om du spør ham om det? Si at du har endret deg og ser ting annerledes nå. Hvis han sier han fortsatt ikke tør, så spør ham om hva som må endres eller hva du kan gjøre for at han skal ha lyst å reise på ferie med deg igjen?

Skrevet

Hmm...

om forholdet deres er toppers ellers- så kan jeg skjønne at dere er sammen.!!

Man måå ikke reise på ferie med typen!, du kan jo reise på jentetur?

eller rett å slett aleine:)

og det er mindre drama som regel når det er guttetur;p

Skrevet

Dette minner meg om et ektepar jeg kjenner til. De har ikke vært på ferie sammen på 30 år. Det er mannen som nekter. Og etter å ha erfart kona hans på tur skjønner jeg det godt. Hun er fryktelig kranglete, masete og anstrengende å være sammen med.

Tror de har et ekteskap som fungerer på et vis, de er jo tross alt fortsatt gift. Men jeg lurer på om det dreier seg mer om å holde ut. Mannen virker iallefall fornøyd så lenge han slipper å dra på ferie med kona ... Og hun har etterhvert også akseptert at de må feriere hver for seg.

Kanskje ikke en super løsning ...

Skrevet

Det samme gjorde eksen min. På begynnelsen av forholdet snakket vi fort om sommerferien. Hva jeg pleide å gjøre? Hva han pleide å gjøre? osv.. Så kom det frem at han ville dra på storby feire. Kult! Vi ble enig om en by men det skjedde aldri noe. Sommeren nærmeet seg men ikke noe.. Så da dro jeg på ferie med søsteren min i stedet. Han endte opp med å bare være hjemme hele ferien. Til slutt ble han lei og det ble en liten langhelg i byen hvor jeg bor. Vi bodde på samme sted i landet. Men men.. Synes det var dårlig gjort at det ikke ble noe av.

Skrevet
Det samme gjorde eksen min. På begynnelsen av forholdet snakket vi fort om sommerferien. Hva jeg pleide å gjøre? Hva han pleide å gjøre? osv.. Så kom det frem at han ville dra på storby feire. Kult! Vi ble enig om en by men det skjedde aldri noe. Sommeren nærmeet seg men ikke noe.. Så da dro jeg på ferie med søsteren min i stedet. Han endte opp med å bare være hjemme hele ferien. Til slutt ble han lei og det ble en liten langhelg i byen hvor jeg bor. Vi bodde på samme sted i landet. Men men.. Synes det var dårlig gjort at det ikke ble noe av.

Snakket dere i det hele tatt sammen? "Hvilken storby har du lyst å besøke? Skal vi titte litt på forskjellige tilbud? Skal jeg bestille noe til oss? Hva har du lyst å se i den byen vi skal dra til? Nå nærmer det seg tiden for å bestille hvis vi skal få et godt tilbud."

Du forventet vel ikke at HAN skulle ta alt ansvar? Det er da ikke dårlig gjort av han at det ikke ble noe av, det går an å ta ansvar selv... :)

Skrevet
Dette minner meg om et ektepar jeg kjenner til. De har ikke vært på ferie sammen på 30 år. Det er mannen som nekter. Og etter å ha erfart kona hans på tur skjønner jeg det godt. Hun er fryktelig kranglete, masete og anstrengende å være sammen med.

Tror de har et ekteskap som fungerer på et vis, de er jo tross alt fortsatt gift. Men jeg lurer på om det dreier seg mer om å holde ut. Mannen virker iallefall fornøyd så lenge han slipper å dra på ferie med kona ... Og hun har etterhvert også akseptert at de må feriere hver for seg.

Kanskje ikke en super løsning ...

Hvis de har vært i sammen i 30 år, så fungerer vel det fint for dem. De fleste par i dag er ikke vant til å ha så utrolig mye tid sammen når hverdagen kommer og går. I ferien blir man gående å tråkke mye "oppå hverandre" og det kan være en påkjenning for mange. om man ønsker forskjellige ting ut av ferien sin, og kona kjefter mye på mannen, så forstår jeg godt at de velger ferie hver for seg. :)

Skrevet

første ferie jeg hadde med kjøæresten så tok jeg opp med han på forhånd hvordan dette skulle være.

jeg antok at man lett kunne krangle(selv om vi ikke gjorde det til vanlig), og at det var lett å ha en stor idè om hvor romantisk det skulle være.

i tillegg hadde jeg behov for å diskutere mitt behov for ekstra hvile etc(pga sykdom).

og ferien gikk kjempefint!

nettopp fordi vi hadde diskutert det på forhånd var vi klar over at man kan bli sur og trøtt, og at man ikke skal legge opp til diskusjon akkurat da.

så når han var skikkelig drittsur etter å ha spasert i 7 timer, dro jeg ham inn på et bakeri og holdt klokelig kjeft til blodsukkeret hans steg igjen:P

men, neste ferie - så diskuterte vi ikke noe på forhånd. og hva skjedde? flere småkrangler og oftere sur stemning, selv om ferien totalt var veldig fin.

men igjen, dersom vi diskuterer så er dette fordi vi er totalt ulike ifht pausebehov/matbehov/utholdenhet - ikke fordi den ene begynner å legge opp til sur stemning.

skjønner egentlig godt at han ikke orker dersom han vet av erfaring at du setter igang emosjonelt drama....

Skrevet

Typen min synes det er kjedelig å dra på ferie med bare meg han. For det har han nemlig gjort med ekser og det var ikke gøy.. :forvirret: Gutter er merkelige. Når de først har hatt en dårlig opplevelse av en ting, så tror de at det alltid vil være slik, uansett med hvem har jeg på følelsen av.

Gjest NewMonkey
Skrevet

Krangla dere mye sist gang dere var på ferie? Hvis dere gjorde det, og dere krangler en del til hverdags så skjønne jeg han litt. det er ikke koselig å dra på ferie med folk man liker for så å få ferien ødelagt av krangling...

Hvis alt var fantastisk på den siste ferien, så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke tør å dra med deg :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...