Gå til innhold

Hvor billig kan vi få et bryllup med ca 80 gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss et bryllup med mat og drikke og kaker. Et helt vanlig ett med andre ord.

Men hvor billig kan vi egentlig få det?

Vi snakket med noen i dag, der sa de rundt 1000 per hode, og da er vi oppe i 80 000 for mat (dette var alt inkludert). Vi føler at vi ikke ønsker å bruke så mye på mat.

Hvor mye bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stod et stykke i en eller annen avis for en tid tilbake om noen som hadde lagt ut bryllupsfesten sin på anbud på Anbudstorget.no, og de hadde visstnok sluppet svært så rimelig i fra hele bøtteballetten!

:-)

• Liker 1
Skrevet
Det stod et stykke i en eller annen avis for en tid tilbake om noen som hadde lagt ut bryllupsfesten sin på anbud på Anbudstorget.no, og de hadde visstnok sluppet svært så rimelig i fra hele bøtteballetten!

:-)

Hehe artig ;)

Skrevet
Vi snakket med noen i dag, der sa de rundt 1000 per hode, og da er vi oppe i 80 000 for mat (dette var alt inkludert).

Vi ender opp ca. der for festen. Men det er med drikke, lokale, serveringsmennesker......

Man betaler for luksusen at alt fixes og ordnes og ryddes....

Men vi var veldig i tvil om vi skulle unne oss denne luksusen.....

(Er også ca. 80)

Skrevet
Vi ender opp ca. der for festen. Men det er med drikke, lokale, serveringsmennesker......

Man betaler for luksusen at alt fixes og ordnes og ryddes....

Men vi var veldig i tvil om vi skulle unne oss denne luksusen.....

(Er også ca. 80)

Kan jeg spørre hvor mye det ca blir for hele greia?

Skrevet
Kan jeg spørre hvor mye det ca blir for hele greia?

ca. 80 000 er for lokale, mat, servitører og drikke. (Det er ca. 80 fordi beløpet kommer an på hvor mye folk drikker....)

I tillegg kommer alt annet som kjole, klær til brudgrom og stæsj til bruden og div. trykksaker og...og...og.... Alt i alt blir dagen dyr.... Men dette er jo en gang i livet... Tror vi kommer greit ut av det, tross alt....

Skrevet
ca. 80 000 er for lokale, mat, servitører og drikke. (Det er ca. 80 fordi beløpet kommer an på hvor mye folk drikker....)

I tillegg kommer alt annet som kjole, klær til brudgrom og stæsj til bruden og div. trykksaker og...og...og.... Alt i alt blir dagen dyr.... Men dette er jo en gang i livet... Tror vi kommer greit ut av det, tross alt....

Ok. Ja det koster jo fort mye penger dette her har jeg funnet ut ;) hehe

Skrevet (endret)

Vi blir 84 stykker, hvis alle kommer. Vi har et budsjett på 100.000,- og det dekker absolutt alt, fra invitasjonene til takkekortene. Vi skal ha bryllupet på et "moderne" grendehus (altså med bra sanitærforhold, godt utstyrt kjøkken, fine selskapslokaler osv, ikke et gammelt og slitt.), og har leid kokk som skal sørge for maten. Tre retters middag kommer på 15.000, i tillegg kommer penger til kokken og serveringshjelpene. Alkohol kjøpes inn over tid, ut fra en liste. Blant annet har vi slektninger som reiser en del, som kjøper med for oss.

Vi skal ha bekjente som musikere, de er fem stykker og skal bidra både i vielsen og hele festen. Tror det har mye å si for stemningen.

Vi synes 100.000,- er mye penger, og vil ikke gå over det. ALlikevel synes vi at vi får mye for pengene! Vi har vært nøye med å lage budsjett, og å føre inn utgiftene i regnskap underveis.

Endret av Modic
Skrevet
Vi blir 84 stykker, hvis alle kommer. Vi har et budsjett på 100.000,- og det dekker absolutt alt, fra invitasjonene til takkekortene. Vi skal ha bryllupet på et "moderne" grendehus (altså med bra sanitærforhold, godt utstyrt kjøkken, fine selskapslokaler osv, ikke et gammelt og slitt.), og har leid kokk som skal sørge for maten. Tre retters middag kommer på 15.000, i tillegg kommer penger til kokken og serveringshjelpene. Alkohol kjøpes inn over tid, ut fra en liste. Blant annet har vi slektninger som reiser en del, som kjøper med for oss.

Vi skal ha bekjente som musikere, de er fem stykker og skal bidra både i vielsen og hele festen. Tror det har mye å si for stemningen.

Vi synes 100.000,- er mye penger, og vil ikke gå over det. ALlikevel synes vi at vi får mye for pengene! Vi har vært nøye med å lage budsjett, og å føre inn utgiftene i regnskap underveis.

Takk for svar.

Er så greit å se hvordan andre gjør det :)

Skrevet

Vi skal ha ca.70 - 80 gjester og hadde først bestemt oss for å ha et budsjett på ca.80 000kr, dette sprakk desværre. :kjefte:

Vi endte opp med å leie et lokale som ordner alt for oss, dvs velkomsdrikk, middag, dessert, kaffe, bartender, serveringshjelp, pådekkeing og rydding osv osv.. :) Dette betaler vi ca.70 000kr for, men vi kunne fått det billigere om vi hadde valgt en annen rett. Samlet så ligger budsjettet nå på 100 000 - 110 000kr. Bryllupet er blitt dyrere enn planlagt ja, men tror jeg kommer til å være sjeleglad for at jeg valgte det lokalet, mye mindre å tenke på :)

Skrevet

1000,- per pers tror jeg ikke er et urealistisk regnestykke, men det kommer selvfølgeig ann på hvordan dere legger opp:

- Leie lokale som gjør alt: lage mat, servere, alkohol, rydde, vaske osv. blir fort dyrt og da kan jeg tenke meg at dere må regne over 1000,-. Husk da spesielt å gjør avtale rundt servering av alkohol ved bordet (hvis de går å småfyller i glassene hele tiden, og det står igjen mange halvfulle glass når dere går fra bordet er det fort mange flasker vin som helles ut i vasken). Plusset her er jo at da trenger ikke dere gjør noe, eller ta ansvaret for noe. Et vennepar hadde dette bryllupet med 86 gjester, og de satt med en sluttregnign på 140.000 (ca 1600 per pers).

- Leie lokale der dere gjør alt selv: få inn venner til å servere, mat fra catering, hjemmelaget vin på karafler(?) på bordet, bake kaker på "dugnad", dekke bord selv o.l. kan dere fint klare det på 1000,- per pers. Minuset her er at dere har mer ansvar selv. Et annet vennepar gjorde det på denne måten og med sine 46 gjester fikk de en sluttregning på 48.000 (ca 1000 per pers).

Mye kommer jo også ann på kjole, bordoppsatser, hår/sminke, dress, type mat, vin osv.

Skrevet

Vi planlegger bryllup nå til sommeren, og har et ca budsjett på 20-30 000,-

Dette er da med alt, fra invitasjoner til middag og fest.

Til middag skal vi ha elgstek, ca 20 kg, kom på ca 500,-. Dette holder til ca 50 stk. Så kommer jo potet, saus og grønnsaker i tillegg.

Kjolen min vil komme på mellom 1500-2300,-.

Leie av lokale, tor-søndag, m/vasking; 1200,-

Vi blir da ca 50 til middag(egentlig litt under, om alle kommer), og ca 55 til kaffe.(fortsatt om alle kommer:)

Dette var da bare noe av budsjettet, men som du ser går det an å gjøre billigere enn 100 000,-!! Det spørs bare på hvor mye du vil gjøre selv, hva slags kontakter du har, osv.

Vi leier inn kokk på selve dagen ,som har med seg 2-3 serveringsdamer. + at vi leier inn et band, som koster ca 4000,- for en hel kveld.

• Liker 2
Skrevet
Vi planlegger bryllup nå til sommeren, og har et ca budsjett på 20-30 000,-

Dette er da med alt, fra invitasjoner til middag og fest.

Til middag skal vi ha elgstek, ca 20 kg, kom på ca 500,-. Dette holder til ca 50 stk. Så kommer jo potet, saus og grønnsaker i tillegg.

Vi leier inn kokk på selve dagen ,som har med seg 2-3 serveringsdamer.

Jeg tenker litt det samme som deg - kjøpe hjortesteik og ha en kokk på dagen og servitører. Hvor mye betaler dere for dette? Eller kjenner dere noen slik at dere får det rimeligere?

Vi kommer til å ha max 50 til middag og et totalt budsjett på 50-60 tusen.

Skrevet

Vi har rundt 40 middags gjester + 40 - 50 kaffegjester, og vi regner med ca 20-30 000.

Maten får vi bestillt gjennom jobben til samboeren min, og kokken er en kollega. Servitører er bekjente. Mesteparten av pynt lager jeg selv, i tillegg til invitasjonene og sangheftene. Kjolen er ikke kjøpt ennå, men hadde tenkt å kjøpe den på enten ebay eller hdgate. Samme med dressen hans. Fotografen er en kamerat i tillegg til kameraer på bordene, lokale er gratis. Drikke kjøper vi når vi er ute og reiser og det samme gjør familien. Og i vår familie er det vanlig å bidra med kaker i tilstellninger, så jeg regner med et hav av kaker. Selve bryllupskaken har jeg vurdert å lage selv, men tror jeg skal overlate det til folk som vet hva de holder på med :fnise:

Trenger ikke bli så dyrt om man tar seg tid til å lete etter billigere alternativer, og er litt kreative.

Skrevet
Jeg tenker litt det samme som deg - kjøpe hjortesteik og ha en kokk på dagen og servitører. Hvor mye betaler dere for dette? Eller kjenner dere noen slik at dere får det rimeligere?

Vi kommer til å ha max 50 til middag og et totalt budsjett på 50-60 tusen.

Vi er litt usikre på selve kokken ennå, men ca 2-3000,- på kokk og servitør(servitørene er mulig at blir bekjente så det blir ikke mange kr. de får. Ca 600,- for den dagen, fram til etter nattmat. Kokken er vel også tildels bekjent:)

Skrevet

Vi er 60 stk til middag også kommer d ca 45 ekstra til kaffen....

Har ett budsjett på 50.000

skal ha spekemat buffet og han jeg skal gifte med med er kokk så slipper billig unna der.....

Også har vi ønsket oss penger i gave så da håper vi å få inn litt der oxo :D

skal ha øl og vin til maten +konjakk/likør til kaffen.

Resten skal folk ha med selv.....

Gjest Spinell
Skrevet

Dette var da ekstremt billig kjøtt! Som jeger fyller jeg fryseren med kjøtt som jeg kjøper fra jaktlagets kvote (dette gjøres ulikt fra lag til lag, men det er uansett en eller annen kostnad ved jakta), og betaler mer enn 25 kr/kg.

Skrevet
Dette var da ekstremt billig kjøtt! Som jeger fyller jeg fryseren med kjøtt som jeg kjøper fra jaktlagets kvote (dette gjøres ulikt fra lag til lag, men det er uansett en eller annen kostnad ved jakta), og betaler mer enn 25 kr/kg.

Vi betaler 25,- pr.kg for elgkjøttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...