Gå til innhold

Hvor stor er sjangsen for å få barn under eggløsning?

Anbefalte innlegg

Gjest lurehøna
Skrevet

Vi hadde sex EN dag, under eggløsning. Nøyaktig en uke siden.

Testen var meget klar at jeg hadde egg den dagen.

Hvor stor er sjangsen for at jeg ble gravid?

Og denne kriblingen/prikkingen/murringen folk bruker å få i begynnelsen, når spiren er "produsert".

Hvor er den? midt på magen? høyre el venstre side?

takk for svar :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel 20-25% sjanse, forutsatt at alt er i orden med dere begge.

Den kriblingen har jeg aldri merket noe til, har aldri hatt symptomer på graviditet før jeg er et godt stykke ut i svangerskapet (mot slutten av første trimester)

Skrevet

Signerer Arkana.

Jeg kjente heller ingen kribling eller prikking når befruktningen skjedde. det er jo ingen hormoner som frigis, egget er ikke festet, det er bare en celle som "svever" rundt inni der, som smelter sammen med en annen, uten at det har noen direkte forbindelse til mor, så jeg tenker at den kriblingen heller må være pur ønsketenking. ;)

Gjest lurehøna
Skrevet

Jeg har hørt flere som kjenner stikk nedi magen.

Og det har jeg nå.

Det kan jo være alt mulig rart, men jeg bare lurte på om det hadde noen sammenheng. Deres evt erfaringer om det.

Skrevet

Selv om jeg ikke har blitt gravid ved prøving ennå, så har jeg vært uplanlagt gravid en gang tidligere (noen år siden). Kjente TYDELIGE murringer ca. en uke etter EL. Synes det var veldig vondt. Trodde jo at mensen kom tidlig. Husker jeg synes at det var rart med disse murringene og at mensen aldri kom likevel. Det tok et par uker til før jeg mistenkte graviditet. Først kjente jeg det godt på den ene siden, før jeg kjente det mer "på midten" som når mensen kommer. Dette var ikke innbilning og helt klart ikke ønsketenkning.

Nå som jeg er prøver så kjenner jeg etter denne følelsen, men den kommer jo ikke :(

Skrevet

Jeg kjenner stikk i magen rundt den tiden jeg har eggløsning, kan det være det de har kjent? Ikke alle vet nøyaktig når de har eggløsning.

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Kjangsen for å få barn under eggløsning er liten da det å få barn ofte krever en graviditet i forkant. En kan dog oppleve dette under adopsjon og ved at andre har eggløsning i det en får barn.

Det var det TS lurte på, var det ikke? :klø:

Endret av brutal_mann
Gjest lurehøna
Skrevet

Eggløsningen er ferdig(har tatt tester), og det er ikke det jeg kjenner.. jeg har kjekt slike stikk under EL før.

Det var sikkert bare sånn lell, og som det sies over her, så trenger det ikke å merkes noe de første uken ;)

En får bare vente og se!

BrutalMann:

Den skjønte jeg ikke helt?

Det er jo som regel under EL en blir gravid, uavhengig hvor mange barn man har født før ;)

Du har jo de som blir knocked-up etter en liten fuktig bytur, liksom.

Gjest brutal_mann
Skrevet
BrutalMann:

Den skjønte jeg ikke helt?

Det er jo som regel under EL en blir gravid, uavhengig hvor mange barn man har født før ;)

Du har jo de som blir knocked-up etter en liten fuktig bytur, liksom.

Det er, så vidt meg bekjent, en liten forskjell i det å få barn og det å bli gravid ;)

Skrevet (endret)
Vi hadde sex EN dag, under eggløsning. Nøyaktig en uke siden.

Testen var meget klar at jeg hadde egg den dagen.

Hvor stor er sjangsen for at jeg ble gravid?

Og denne kriblingen/prikkingen/murringen folk bruker å få i begynnelsen, når spiren er "produsert".

Hvor er den? midt på magen? høyre el venstre side?

takk for svar :jepp:

Det er såklart god sjangs å bli gravid når dere har sex rundt EL, men etter det jeg har hørt er sjangsen større om man har sex 2-3 dager før EL, etter det jeg har lest ihvertfall. I tillegg skjedde det med meg en gang, 2 dager før EL.

Hadde mens murringer noen dager før mens. Kjente i ryggen og frempå magen. Følte meg også "magesyk" kanskje 3-4 dager etter EL, oppblåst og litt vondt i magen så fikk ikke sove den natten + tempen raste plutselig ned til mye lavere temp. enn jeg pleier etter EL så det var litt mistenksomt. Noen kan få en eller annet "symptom" ved festing av befruktet egg har jeg hørt.

Endret av Catgirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...