Gå til innhold

Et lite tips til rengjøring av børstet stål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle som sliter med fettflekker og fingermerker o.l på komfyr, mikrobølgeovn o.l.

Vask over med en fuktig klut, tørk med et kjøkkenhåndkle.

Ta en liten dasj med babyolje på tørkepapir og gni over hele overflaten hvor du har børstet stål.

Og TADA!! :duskedame: Så god som ny! Enjoy!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk - det skal definitivt testes! :-)

Skrevet

Hvordan fungerer dette på større flater? Har et forferdelig kjøkken her jeg bor nå, hele veggen bak kjøkkenbenken er dekt med børstet stål (også delen bak komfyr og vask) noe som fører til utrolig store og stygge flekker som er umulige å fjerne... Men ser for meg at hele denne store plata kan bli vanskelig å få rengjort på denne måten?

Skrevet
Hvordan fungerer dette på større flater? Har et forferdelig kjøkken her jeg bor nå, hele veggen bak kjøkkenbenken er dekt med børstet stål (også delen bak komfyr og vask) noe som fører til utrolig store og stygge flekker som er umulige å fjerne... Men ser for meg at hele denne store plata kan bli vanskelig å få rengjort på denne måten?

Jepp! Det kan du! Dra fram babyoljen og du får et nydelig blankt kjøkken :tommelsmil:

Skrevet

Vet om folk som har brukt olivenolje o.l., der de har fått ødelagt stålet. Bruker derfor kun olje beregnet til bruk på stål (kjøpes der de selger hvitevarer). De er drøye i bruk, så om man betaler litt for de, så heller det enn å teste ut babyolje o.l. og kanskje ende opp med å få ødelagt hvitevarer til flere tusen.

Skrevet (endret)
Vet om folk som har brukt olivenolje o.l., der de har fått ødelagt stålet. Bruker derfor kun olje beregnet til bruk på stål (kjøpes der de selger hvitevarer). De er drøye i bruk, så om man betaler litt for de, så heller det enn å teste ut babyolje o.l. og kanskje ende opp med å få ødelagt hvitevarer til flere tusen.

Vi har brukt babyolje i mange mange år. Ingenting har blitt ødelagt. Olivenolje derimot har jeg ikke erfaring med.

Endret av Betina
Skrevet
Vi har brukt babyolje i mange mange år. Ingenting har blitt ødelagt. Olivenolje derimot har jeg ikke erfaring med.

Vet at enkelte har brukt olivenolje på stål uten problemer, mens andre har fått ødelagt stålet. Tar derfor ikke sjansen på å teste slikt ut, når det finnes produkter i handelen til formålet. :)

Skrevet
Vet at enkelte har brukt olivenolje på stål uten problemer, mens andre har fått ødelagt stålet. Tar derfor ikke sjansen på å teste slikt ut, når det finnes produkter i handelen til formålet. :)

Neida folk gjør som de vil, kommer bare med mitt lille tips :happy:

Lærte dette trikset av vår hushjelp da vi bodde i utlandet. Hun hadde brukt babyolje i en årrekke og syns det fungerte supert. :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...