Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kjæreste med en nydelig, kjekk og smart gutt/mann av jødisk opprinnelse. Han er ikke religiøs selv, hverken han eller familien hans praktiserer reiligionen. Det jeg undrer meg over er hvorfor noen rynker på nesen når de hører han har et jødisk etternavn? Hva i alle dager kommer dette av? Trodde at vi i 2010 skulle droppe å være så fordomsfulle.
Berentsens Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Hvem er det rynker på nasen? Familien din, venner?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Det var rart, men man hører jo stadig at anti-semitismen er økende, så det er vel noe i det da. Jeg ville tatt et oppgjør med de som reagerer og spurt hvorofr de reagerer på det.
Gjest reid Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Hvor gamle er du og typen? og hvor gamle er disse personene som rynker på nesen? er det venner og familie det er snakk om?
Gjest MikeWaters Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Trodde at vi i 2010 skulle droppe å være så fordomsfulle. Hvorfor trodde du det? Fordommer og intoleranse er visstnok inn for tiden!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Israel er ikke akkurat landet som står høyt i kurs i Norge for tiden. Mange forbinder jøde med Israel. Kanskje dette er grunnen? Sånn utenom det tror jeg de ferreste seriøst tenker at det er noe galt med en person med jødisk etternavn. Som sakt, i forbindelse med krigen mot Palestina blir israelere/jøder ikke så godt likt for tiden så om noen rynker på nesen kan jeg ikke se at det skal kunne være av en annen grunn enn dette.
Gjest NewMonkey Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Norge er et jødefiendtlig land leste jeg i en utenlandsk avis...det er nok sant siden det må være politi med våpen utenfor synagogen hver lørdag
Gjest Emmanuelle Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har vært sammen med en fra øst/sør-europa og fikk høre en god del når folk fikk vite etternavnet hans. Fremdeles kan noen av venninnene mine omtale ham som muslim fordi landet han kommer fra er det, og bestefaren hans var det. De blir like overrasket hver gang når jeg sier at de ikke praktiserte religion i det hele tatt og spiser mer svin enn jeg noen gang har gjort. Det er visstnok "i genene" i følge dem. Husker han foreslo at jeg kunne låne meg en burka, sette meg foran webcam og si jeg hadde konvertert og hadde planer om å flytte til hjemlandet hans, bli husmor med en liten gård og få minimum 5 unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå