Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 I det nyeste nr av Costume er Jenny Skavlan intervjuet. Detter sier hun om sykemelding; Jeg tenker på folk som er sykemeldt. Nå skal ikke jeg bagatellisere deres problemer, men hjelper det å sitte hjemme og stirre i veggen? Jeg tror ikke du blir noe friskere av det. Jeg er ikke en som låser seg inne og er deppa, selv om det har vært mye til tider. Jeg har for eksempel røket ut av «Skal vi danse»... fortsetter hun. Det var sikkert trist får Jenny å ikke komme videre i "skal vi danse" ,men vis det er noe hun oppriktig kan samenligne mot å feks være sykemeldt pga traumer, depresjon, kronisk sykdom osv.. Nå skjønner jeg at Jenny Skavlan gjerne vil ha et image som en litt breial og tøff jenete som kommer sg gjenom det meste.. Så mye er nok satt litt på spissen, men likevel..
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Så et intervju med henne i dag, hvor de tok opp dette. Da sa hun at hun var biltt dugelig feilsitert, fordi det for henne ikke hadde lønt seg å sitte hjemme å stirre i veggen. Hun hadde ikke sagt noe om folk generelt, bare om seg selv. Jeg og er en slik type, hater å sitte hjemme, jeg blir slapp og tiltaksløs, og for meg er derfor det beste å komme meg ut blant folk. Folk reagerer forskjellig.
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 I det nyeste nr av Costume er Jenny Skavlan intervjuet. Detter sier hun om sykemelding; Jeg tenker på folk som er sykemeldt. Nå skal ikke jeg bagatellisere deres problemer, men hjelper det å sitte hjemme og stirre i veggen? Jeg tror ikke du blir noe friskere av det. Jeg er ikke en som låser seg inne og er deppa, selv om det har vært mye til tider. Jeg har for eksempel røket ut av «Skal vi danse»... fortsetter hun. Det var sikkert trist får Jenny å ikke komme videre i "skal vi danse" ,men vis det er noe hun oppriktig kan samenligne mot å feks være sykemeldt pga traumer, depresjon, kronisk sykdom osv.. Nå skjønner jeg at Jenny Skavlan gjerne vil ha et image som en litt breial og tøff jenete som kommer sg gjenom det meste.. Så mye er nok satt litt på spissen, men likevel.. Men det er faktisk sant mye av det hun her sier, bare synd at i Norge er det helt tabu og nevne noen sånt. Tror du virkelig innerst inne at alle som er sykemeldte har godt av å gå hjemme og ville blitt verre av å gå på jobb? Tror du virkelig at alle er sykemeldte for alvorlige skader og sykdommer? Da er du faktisk rimelig naiv i mine øyne .. til og med legene sier at det ofte er pasientene som bestemmer at de vil ha sykemelding. Man ser jo litt her på KG også ... folk roper sykemeld deg bare noen sier at de er lei av jobben og har tunge dager .. det er jo bare helt vanvittig.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Men det er faktisk sant mye av det hun her sier, bare synd at i Norge er det helt tabu og nevne noen sånt. Tror du virkelig innerst inne at alle som er sykemeldte har godt av å gå hjemme og ville blitt verre av å gå på jobb? Tror du virkelig at alle er sykemeldte for alvorlige skader og sykdommer? Da er du faktisk rimelig naiv i mine øyne .. til og med legene sier at det ofte er pasientene som bestemmer at de vil ha sykemelding. Man ser jo litt her på KG også ... folk roper sykemeld deg bare noen sier at de er lei av jobben og har tunge dager .. det er jo bare helt vanvittig. Det er på ingen måte det jeg har ment å si. Selvfølgelig kan mange sykemeldinger ungås. Men ikke alle som er sykemeldte er det fordi de er lei av jobben etc.. Leger burde ikke la paienter avgjøre det alene om de skal være sykemeldt eller ei. Men det var ikke det jeg prøve å belyse i mitt første innlegg heller. Det er synd får de som faktisk er syke at alle sykemeldte blir satt i samme bås.
stjernekyss Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Men det er faktisk sant mye av det hun her sier, bare synd at i Norge er det helt tabu og nevne noen sånt. Tror du virkelig innerst inne at alle som er sykemeldte har godt av å gå hjemme og ville blitt verre av å gå på jobb? Tror du virkelig at alle er sykemeldte for alvorlige skader og sykdommer? Da er du faktisk rimelig naiv i mine øyne .. til og med legene sier at det ofte er pasientene som bestemmer at de vil ha sykemelding. Man ser jo litt her på KG også ... folk roper sykemeld deg bare noen sier at de er lei av jobben og har tunge dager .. det er jo bare helt vanvittig. Det er ikke tabu å komme med konstruktive forslag. Det er derimot ufint å være løsmunnet med fordommene sine. Jeg kan ikke se noen grunn til å sykemelde noen som ikke har alvorlige skader eller sykdommer, så ja, jeg tror faktisk det. Av den enkle grunn at jeg tror folk flest ønsker å være i jobb, og være velfungerende. Selv om store deler av befolkningen ikke forstår folks plager, betyr det ikke at de ikke er der.
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Hva skal de gjøre da? Etter Jenny Skavlands mening? Dra på joggetur? Og det er ingen sykemeldte som sitter å stirrer i veggen. De ser på TV, leser bøker osv. Duh... Man skal ta det med ro. Man er sykemeldt ikke hjernedød.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Nå vet jeg av personlig erfaring at det man sir til en journalist kan bli vridd og vrengt i mange retninger, så jeg har ikke tenkt å sitte her og disse Jenny Skavlan. Jeg tror de fleste oppegående mennesker skjønner at uføretrygdet ikke nødvendigvis betyr udugelig, lat jævel som sitter hjemme og aldri får noe gjort.
Gjest Marlo Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Selvom jeg ikke liker denne Jenny Skavlan som et ikon i media, så tror jeg ikke at hun mente at sykemeldte personer må slutte å sitte hjemme og ikke gjøre noe. Her har nok media vridd litt på utsagnene og gjort det ugjekjennelig for Jenny selv. Jeg ser bare i lokalavisa i denne byen, hvor grovt feil mye av det som blir skrevet der er. Da min samboer (og jeg ganske ofte) er tilstede på nyhetssaker og ser ting selv, blir fortalt ting av politi, amk og brannvesen - kommer hjem og ser i avisen hvor uvitende journalister kan være og rett og slett ofte bare skriver noe for å fylle ut. Om folk virkelig tar alle nyhetsartikler seriøst, så blir de desverre også ofte lurt. Jeg tror at Jenny mente at hun selv ikke hadde orket å sitte stille en hel dag, sykemeldt eller ikke og at mange som er sykemeldte kanskje kunne klart å gjort noe effektivt og ikke sitte å sykeliggjøre seg selv enda mer. Det er sikkert mange som har fått en sykemelding som er på grensen til om er nødvendig eller ikke. Her må man også dele det opp i to kategorier; De som er i fullt arbeid og som blir syk og trenger sykemelding for noen få dager (infulensa, omgangssyken og andre sykdommer som kun krever noen dagers fravær. De som har alvorlige sykdommer og/eller lidelser som krever langtidssykemeldinger (leddproblemer, psykisk syke etc) Jeg skal ærlig innrømme at jeg blir forbanna når jeg ser mennesker på kafè eller lignende om de egentlig er "forkjølet". Er man i gruppe nr 1 og blir syke så holder man seg hjemme til man er frisk. Samme hvor kjedelig det enn måtte være. Er man frisk nok til å gå ut, så er man frisk nok til å jobbe. Punktum. Er man derimot i gruppe nr 2 - de langtidssykemeldte, så er jo det å gå på kafè en positiv ting å gjøre. Komme seg opp og ut, føle at man lever, styrke selvfølelsen m.m. som igjen kan bidra til bedre livskvalitet og igjen føre til at de gradvis kan komme seg ut i jobb igjen. Disse menneskene burde definitivt ikke sitte hjemme og grave seg lengre ned i sykdomsspiralen. Jeg er langtidssykemeldt...eller ikke sykemeldt lengre, men ikke arbeidsfør. For at jeg skal føle at jeg i det hele tatt har noen grunn til å leve, så må jeg også ha noe å leve for. TV og internett gir en ikke grunn nok, man må komme seg ut og se verden utenfor døra. Og det blir for dumt å si at alle er forskjellige - ja det er vi, men ingen har godt av å sitte innendørs hele dagen og bare surfe eller se på TV.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Så et intervju med henne i dag, hvor de tok opp dette. Da sa hun at hun var biltt dugelig feilsitert, fordi det for henne ikke hadde lønt seg å sitte hjemme å stirre i veggen. Hun hadde ikke sagt noe om folk generelt, bare om seg selv. Jeg og er en slik type, hater å sitte hjemme, jeg blir slapp og tiltaksløs, og for meg er derfor det beste å komme meg ut blant folk. Folk reagerer forskjellig. Ja men det har jo ikke med hvilken type du er hvis du blir syk og ikke kan jobbe Jeg er også en type som helst er på jobb og ute og så videre men er nå delvis ufør og ligger i senga etter noen timer på jobb med kramper grunnet hjernesykdom, har ingen depresjon men sterke smerter slik at jeg ofte kaster opp grunnet smerter, kramper, i musklene, skjelvinger i hender grunnet skade i hjernen av denne sykdommen, ufrivillige bevegelser, problemer med å svelge oj glemte at jeg ikke skal syte oops http://www.aftenposten.no/helse/article275...#articleComment her uttaler pappan seg - hva kan man forvente noen tar livet sitt fordi hetsen mot sykemeldte og de fleste av de er syke - for syke til å stå, gå osv. husk hva du sa når du blir ordentlig syk, influensa osv ha deg på jobb du er ikke typen til å sitte hjemme
Gjest Gjest_Mirijam_* Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Ja men det har jo ikke med hvilken type du er hvis du blir syk og ikke kan jobbe Jeg er også en type som helst er på jobb og ute og så videre men er nå delvis ufør og ligger i senga etter noen timer på jobb med kramper grunnet hjernesykdom, har ingen depresjon men sterke smerter slik at jeg ofte kaster opp grunnet smerter, kramper, i musklene, skjelvinger i hender grunnet skade i hjernen av denne sykdommen, ufrivillige bevegelser, problemer med å svelge oj glemte at jeg ikke skal syte oops http://www.aftenposten.no/helse/article275...#articleComment her uttaler pappan seg - hva kan man forvente noen tar livet sitt fordi hetsen mot sykemeldte og de fleste av de er syke - for syke til å stå, gå osv. husk hva du sa når du blir ordentlig syk, influensa osv ha deg på jobb du er ikke typen til å sitte hjemme ja så om man er syk og bare kan jobbe kanskje 50% eller ikke i det hele tatt skal man aldri gå på kafekanskje de to gangene i året man klarer ????????????? Nei da kan jeg kanskje bare si nei til behandling og visne hen, men har jo 2 barn som jeg prøver å fungere litt for - dette er harde saker ingen nåde
Gjest gjest du siterte Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Ja men det har jo ikke med hvilken type du er hvis du blir syk og ikke kan jobbe Jeg er også en type som helst er på jobb og ute og så videre men er nå delvis ufør og ligger i senga etter noen timer på jobb med kramper grunnet hjernesykdom, har ingen depresjon men sterke smerter slik at jeg ofte kaster opp grunnet smerter, kramper, i musklene, skjelvinger i hender grunnet skade i hjernen av denne sykdommen, ufrivillige bevegelser, problemer med å svelge oj glemte at jeg ikke skal syte oops http://www.aftenposten.no/helse/article275...#articleComment her uttaler pappan seg - hva kan man forvente noen tar livet sitt fordi hetsen mot sykemeldte og de fleste av de er syke - for syke til å stå, gå osv. husk hva du sa når du blir ordentlig syk, influensa osv ha deg på jobb du er ikke typen til å sitte hjemme Til info så er jeg faktisk sykmeldt selv, eller, jeg har vært så lenge på sykmelding at jeg har gått over på rehabilitering så jeg er fullstendig klar over hva jeg snakker om! Det er jo selvfølgelig ikke snakk om at mennesker som er alvorlig syke skal trosse sykdommen og dra seg ut av sengen. Det er det ingen som har sagt. Men at den del mennesker helt sikkert hadde hatt godt av å komme seg ut litt - det er jeg helt sikker på. Jeg kjenner det på meg selv når jeg har vært for sliten til å gjøre noe på lenge, det tærer på psyken å kun oppholde seg innenfor hjemmets fire vegger, alene, over lengre tid! Mange som i dag er sykmeldte hadde sikkert hatt godt av å gjør ting som enten jobbe litt, jobbe som frivillig som besøksvenn for røde kors, på dyrebeskyttelsen, etc, være med på aktiviteter i regi av aktiv på dagtid eller noe slike ting. Spesielt om man har psykiske problemer er det ikke bra å bure seg inne for seg selv. Har sagt det i tidligere debatter her og, jeg skjønner ikke hvorfor så mange tar seg nær av alt snakket om sykmeldte. Jeg er jo en av "de" selv, men sånn det er nå har ikke jeg mulighet til å jobbe mer (jobber 20%), fordi jeg er for syk. Men jeg tviholder på de siste 20% fordi jeg vet at jeg blir dårligere av å ligge hjemme å fokusere på sykdommen hele dagen lang. Jeg vet jo at det ikke kommer noen for å ta fra meg sykepengene mine, eller at det er slike som meg (og sikkert deg) de snakker om i sykelønnsdebatten. Snylterne skal, og må, ut av det systemet vi har. Og det er faktisk en del mennesker som ikke får seg jobb, funksjonshemmede eller syke på andre måter som VIL jobbe og som burde få muligheten til det. Og nordmenn er faktisk veldig flinke til å syte å klage. Selv om vi ikke lever i utopia, har vi det rimelig bra her vi bor, finn et hvilket som helst annet land i verden å sammenligne med, tror du de har bedre sykeordninger der?? Nei! De har ikke det! Selv skulle jeg ønske at ventelistene på diverse operasjoner og sånt ble redusert til det minimale, det er for lange ventetider, men vi får ihvertfall hjelp. Og det er ikke vanskelig å få sykmelding her i landet heller, det er sjelden jeg har hørt om noen som har blitt nektet sykmelding. Jørgen Skavland sier mye bra han, men når du er virkelig syk er det jo bare tull å ta det som personlig hets mot deg selv. Er jo selvfølgelig ikke slik det er ment!
Torine Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Huff ja, jeg tror ikke hun tenkte over konsekvensene for det hun her sier. Hun mistet noen poeng hos meg for å si det mildt. Hodet under armen
Gjest Gjest_Tonelise_* Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Huff ja, jeg tror ikke hun tenkte over konsekvensene for det hun her sier. Hun mistet noen poeng hos meg for å si det mildt. Hodet under armen Var ikke direkte beigestret før, men nøytral, men denne ble for drøy, kanskje er jeg litt ømfindtlig når det gjelder faren hennes og hans uttalelser om det med smerter, gikk med sterke smerter de ikke fant ut av i 3-4 år, men kom meg til utlandet og fikk hjelp og smertene var da begynnelsen på denne arvelige kroniske hjernesykdommen, helst vil jeg jobbe 120% men, men - sett flere som er kjempefrustrert for at de ikke kan jobbe - faktisk har lege sagt at de må slutte fordi de blir verre men her snakker vi om en som presset seg alt for langt det gjorde nok jeg og som også ga utslag for at sykdommen ble verre. Men er vanligvis ikke deppa tvert imot - men idag kjenner jeg at det ble tungt - men imorgen er det en ny dag
Gjest gjestdeluxe Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 I det nyeste nr av Costume er Jenny Skavlan intervjuet. Detter sier hun om sykemelding; Jeg tenker på folk som er sykemeldt. Nå skal ikke jeg bagatellisere deres problemer, men hjelper det å sitte hjemme og stirre i veggen? Sannsynligvis har hun sagt mer, og kanskje utdypet litt, men at det ikke har kommet med i media. Hovedpoenget hennes, om at det ikke nytter å være passiv hvis man ikke må (pga. sykdom. At hun vil at folk skal stå på så mye de kan og evner: ser ikke noe galt i at hun mener det.
Riskrem Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 Det er åpenbart at Jenny Skavlans utsagn er satt på spissen og tatt ut av kontekst i Costume. Man trenger ikke hisse seg opp! Det får da være måte på hårsårhet... Noen sykdommer krever sykemelding og langvarig rekonvalesens hjemme. Selvsagt. Men noen sykdommer, eller forbigående kroppslige uregelmessigheter, krever annet. Man vet jo at for eksempel ukompliserte ryggsmerter blir bedre av lett fysisk aktivitet. Det hjelper ikke å ligge hjemme i sofaen og klage på smertene. Man må komme seg ut. Det samme kan sies om lettere depresjon. Noen ganger blir man faktisk bedre av å gå på jobb for å ha annet å tenke på. Og selv om man kanskje ikke makter å yte 100% på jobb kan det hjelper å sosialisere med kolleger, gjøre arbeidsoppgaver som får tankene over på noe annet. Dermed; helt enig med Jenny at man ikke trenger å stirre i veggen hvis man føler seg dårlig. Man trenger ikke sykemelding for alt. Det virker som om folk gjør jobben til en fiende. Ofte er det ens selv som er fienden.
Gjest NewMonkey Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syns folk som er friske og i arbeid skal slutte å snakke dritt om de som er sykmeldte, jeg...
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syns folk som er friske og i arbeid skal slutte å snakke dritt om de som er sykmeldte, jeg... Igjen er det mas om at "sykmledte" får så mye dritt. Jeg skrev et innlegg tidligere i tråden hvor jeg fortalte at jeg selv er sykmeldt (rehabilitering) - og enda er jeg helt enig med begge Skavlanene! Man må se ting i lys av sin egen situasjon. Har man en alvorlig sykdom, ligger rett ut og har nok problemer med å komme seg opp å gå på do noen ganger om dagen, er det jo selvfølgelig ikke meningen at denne personen skal komme seg opp og ut, og tilogmed på jobb. Det er en del av de andre som kan ha godt av det det er snakk om her. Jeg er ganske dårlig, og har fått en del reaksjoner på at jeg velger å fortsette å jobbe (dog i veldig liten grad). Det er de færreste som ser på det som noe positivt, og skjønner ikke hvorfor jeg gjør det. Legen min og har sagt at jeg bare måtte si i fra om jeg ville ha full sykemelding (forsvidt bra det om jeg plutselig skulle få en dårligere periode, nå er det NAV som styrer og da er det litt verre). Men jeg hadde ihvertfall blitt dårlig av å være hjemme på sofaen hele dagen , uten noe input fra verden rundt meg! Og dette gjelder for mange flere enn meg, det er jeg sikker på! Og man må jo ikke nødvendigvis jobbe, men ihvertfall gjøre NOE, f.eks. aktiviteter hos aktiv på dagtid.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #18 Skrevet 16. januar 2010 Jeg synes vel det er verre at hun fremstiller det å ryke ut av "Skal vi danse" som et stort nederlag. Det er jo alltid noen som må ryke, og hvorfor ikke henne? Virker som hun setter seg selv over andre.
The Kitten Skrevet 16. januar 2010 #19 Skrevet 16. januar 2010 I det nyeste nr av Costume er Jenny Skavlan intervjuet. Detter sier hun om sykemelding; Jeg tenker på folk som er sykemeldt. Nå skal ikke jeg bagatellisere deres problemer, men hjelper det å sitte hjemme og stirre i veggen? Jeg tror ikke du blir noe friskere av det. Jeg er ikke en som låser seg inne og er deppa, selv om det har vært mye til tider. Jeg har for eksempel røket ut av «Skal vi danse»... fortsetter hun. Det var sikkert trist får Jenny å ikke komme videre i "skal vi danse" ,men vis det er noe hun oppriktig kan samenligne mot å feks være sykemeldt pga traumer, depresjon, kronisk sykdom osv.. Nå skjønner jeg at Jenny Skavlan gjerne vil ha et image som en litt breial og tøff jenete som kommer sg gjenom det meste.. Så mye er nok satt litt på spissen, men likevel.. Hun har rett i at det ikke hjelper å sitte og stirre i veggen, men det er egentlig ganske opplagt. Det er når hun mener at det faktum at hun røk ut av "Skal vi danse" gir henne en god grunn til å kunne uttale seg, basert på erfaring, at det blir litt søkt for meg.
Gjest Rosanna Skrevet 16. januar 2010 #20 Skrevet 16. januar 2010 Det er sikkert mange som har fått en sykemelding som er på grensen til om er nødvendig eller ikke. Her må man også dele det opp i to kategorier; De som er i fullt arbeid og som blir syk og trenger sykemelding for noen få dager (infulensa, omgangssyken og andre sykdommer som kun krever noen dagers fravær. De som har alvorlige sykdommer og/eller lidelser som krever langtidssykemeldinger (leddproblemer, psykisk syke etc) Jeg skal ærlig innrømme at jeg blir forbanna når jeg ser mennesker på kafè eller lignende om de egentlig er "forkjølet". Er man i gruppe nr 1 og blir syke så holder man seg hjemme til man er frisk. Samme hvor kjedelig det enn måtte være. Er man frisk nok til å gå ut, så er man frisk nok til å jobbe. Punktum. Er man derimot i gruppe nr 2 - de langtidssykemeldte, så er jo det å gå på kafè en positiv ting å gjøre. Komme seg opp og ut, føle at man lever, styrke selvfølelsen m.m. som igjen kan bidra til bedre livskvalitet og igjen føre til at de gradvis kan komme seg ut i jobb igjen. Disse menneskene burde definitivt ikke sitte hjemme og grave seg lengre ned i sykdomsspiralen. Jeg er veldig enig med deg angående dette. Er man hjemme med influensa eller lignende bør man skamme seg om man heller går på kafé. Men er man langtidssykemeldt er kafé og andre sosiale aktiviteter beste medisin for mange. Jeg er langtidssykemeldt...eller ikke sykemeldt lengre, men ikke arbeidsfør. For at jeg skal føle at jeg i det hele tatt har noen grunn til å leve, så må jeg også ha noe å leve for. TV og internett gir en ikke grunn nok, man må komme seg ut og se verden utenfor døra. Og det blir for dumt å si at alle er forskjellige - ja det er vi, men ingen har godt av å sitte innendørs hele dagen og bare surfe eller se på TV. Her må man nok nyansere litt. For i perioder er det kanskje nettopp det å få lov til å sitte hjemme og bare slappe av 100% man trenger. Selvsagt ikke på varig basis, men for en stund. Er man f.eks. så utbrent og sliten at selv en tur på den lokale matbutikken for å kjøpe et brød gjør deg så sliten at det kjennes som du har prøvd å bestige et fjell, da trenger kroppen hvile. Jeg var langtidssykemeldt for et par år siden. De første 1-2 månedene var jeg så godt som sengeliggende. Det var mer enn nok for meg å klare å komme meg opp av senga, bruke noen timer på sofaen til å manne meg opp til å orke å gå i dusjen, for så å kanskje orke å lage litt middag som jeg spiste foran tv'n. Jeg savnet å være sosial, men jeg maktet ikke. Selv det å få besøk var for krevende, for hjernen min klarte ikke å ta innover seg nok informasjon til at jeg kunne delta i en samtale. I den perioden var kaféturer like uaktuelt som det var å sykle Norge på langs. Men når det verste ga seg begynte jeg så smått å rette blikket utover mot verden rundt meg igjen. Det startet i det små med en liten tur på biblioteket i fred og ro, og så bygget jeg meg sakte opp igjen via kaféturer med venner og kino i ny og ne. Den opplevelsen jeg hadde for noen år siden har satt en støkk i meg. At det går an å bli så utmattet uten at det finnes noen påviselig fysisk årsak var skremmende. Min medfølelse går til dem som rammes av ME uten å bli trodd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå