Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ekspert på å tyne siste rest ut av alle slags beholdere, og irriterer meg grønn over samboer som kaster shampoflaska når jeg får til 2 - 3 hårvasker ekstra, jeg bruker lite i slengen og mye vann, og på den måten varer alle slags såpeprodukter veldig lenge hos meg. Samboer kan bruke 1/3 del av dusjsåpa i en enkelt kroppsvask!

Det samme med kaviartuber og tannkremtuber, her må jeg gå i søpla og plukke opp tuber som samboer har kastet. Det kan være nok til 10 dagers tannpuss for meg, eller mange brødskiver med kaviar, etter at han har kastet. Han mener det er godt å bli kvitt alt "tomt og nestentomt", men jeg kjenner persolig tilfredsstillelse ved å bruke alt til absolutt siste rest.

Er jeg unormal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og er en som alltid bruker helt til jeg ikke får mer ut av det. Vet om folk som skjærer opp begoldere for å lirke ut absolutt siste rest, men det gidder jeg ikke. Når ting begynner å bli tomt, som shampoo, kaetchup, o.l. setter jeg de på hodet i skapet/kjøleskapet. Kaviar og smøreosttuber drar jeg over kjøkkenbenkkanten slik at det som er igjen blir presset fremover og at den blir helt flat.

Om man alltid gjør slikt må man jo spare litt penger på det, siden man slipper å kjøpe nytt så ofte! Er student og har ikke så god råd, da hjelper slike ting.

Og ikke sløser jeg heller, tar ikke mer av produkter enn hva jeg trenger. Må ikke ha en håndfull sjampoo/såpe, en haug med tannkrem på tannbørsten eller lignende for at det skal fungere. Veldig irriterende når man bor med sløsere, sånn som jeg gjør nå. Ihvertfall på "deleting" som dopapir, håndsåpe, vaskemidler o.l. Føler det blir for teit å klage på at "du bruker så mye mer dopapir enn meg, nå må du betale litt mer"... :sjenert:

Skrevet

Mannen min er litt som deg, TS, mens jeg kaster når det er nesten helt tomt. Spesielt tannkrem. Hater å presse fra alle kanter, mens jeg manøvrerer tannbørste samtidig, for å få ut siste rest. Da kjøper jeg heller ny, til 20 kr ;) Vi har hatt våre diskusjoner rundt dette hjemme :)

Skrevet

Jeg klipper og skjærer opp tannkremtuber o.l. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal begynner på en ny tube når det fortsatt er noe igjen i den gamle. :)

Skrevet

Ehhh, latskapen lenge leve... Jeg kaster, samboer er en oversystematiker og blir derfor litt irritert. Vi prøver å finne en middelvei.

Liker ikke petimeter-holdning!!!

Skrevet
Ehhh, latskapen lenge leve... Jeg kaster, samboer er en oversystematiker og blir derfor litt irritert. Vi prøver å finne en middelvei.

Liker ikke petimeter-holdning!!!

Nå er den eneste grunnen til å ikke bruke opp noe latskap. Mens det er mange grunner til å faktisk bruke opp det man kjøper, miljøhensyn, økonomiske hensyn, praktiske hensyn...

Skrevet

Du er nok langt ifra unormal. Har ordnet det slik med mannen nå at alt av tuber o.l kaster han ikke før jeg har inspisert dem. :)

Skrevet

Jeg og kjæresten er nok heldigvis enige om at vi bruker opp til det er absolutt tomt. Jeg kan gjerne klippe opp en tube for å bruke opp kremen/tannpastaen osv. Det jeg ikke liker, er når folk drøyer såpeprodukter med vann oppi flaska! Da søler du jo all såpa ned i vasken i stedet for i hånda eller hvor du nå skal ha det.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Han mener det er godt å bli kvitt alt "tomt og nestentomt", men jeg kjenner persolig tilfredsstillelse ved å bruke alt til absolutt siste rest.

Er jeg unormal?

Kommer litt an på: hvis du er som samboeren min og SPARER på de siste dråpene og heller åpner en ny - fordi hun heller vil bruke opp de siste dråpene senere....DA er det bedre å kaste de siste restene

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg er som deg, TS, og det er heldigvis mannen min også, så vi slipper å irritere oss over slike ting. Jeg ser ingen gode grunner til å kaste noe før det er ordentlig tomt, og shampo- og såpeflasker står gjerne på hodet noen dager i dusjen hos oss, slik at vi får ut restene.

Det samme gjør ketchup- og sennepsflasker (bare at de står i kjøleskapet og ikke i dusjen ;) )

Forøvrig er jeg helt enig med tineline. En heller ikke vann oppi såpeflaskene! Det blir bare søl.

Skrevet

JA - du er unormal. Plukke opp fra søpla!! ÆSJ! Håper jeg ikke kjenner deg - og spiser lunsj hos deg.. pjuk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...