Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en nokså fyldig dame, som sliter med å finne klær, i hovedsak bukser. Det jeg ønsker meg aller mest er baggy jeans. Til min store frustrasjon ser jeg jenter på min størrelse som bruker slike bukser, men jeg finner dem aldri i butikken.

Hvor får jeg tak i slike bukser?

Og generelt, hvor bør en overvektig dame, som ikke er så fryktelig feminin, handle klær? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg er i grenseland mellom vanlige klær og plus-size, og synes klær kan være en utfordring.

Akkurat når det gjelder baggy jeans, kan jeg ikke svare, for det har jeg ikke vært på jakt etter selv. Mitt svar er derfor mer generelt til det siste spørsmålet ditt.

Oftest synes jeg Zizzi kan være et greit sted å begynne for å finne klær for damer med (litt mye) former. De har forøvrig ganske godt jeans-utvalg i varierte fasonger. De "vanlige" kjedebutikkene har litt varierende klesutvalg, synes jeg. Både H&M, Kapp Ahl og Lindex har egne stormote-merker. Noen ganger er H&M best, andre ganger de andre. Det varierer både fra butikk til butikk og fra kolleksjon til kolleksjon, etter min erfaring. En må nesten ta turen innom og sjekke selv. Lykke til!

Skrevet

Jeg har masse klær som er kjøpt på H&M og Kapp Ahl.

Jeg er ikke så veldig "jentete" av meg, går gjerne i skater sko eller boots, litt store bukser og singletts.

Har noen bukser som minner om en blanding av armybukser og fjellbukser som jeg bare elsker, og de kjøpte jeg på Nordby køpcentrum i Sverige (grensa).

Zizzi har masse klær, men de blir ofte litt for tantete etter min smak. Føler meg 10 år eldre når har prøvd de klærne. Syns passformene var dårlige og prisen var litt vel høy ifølge min lommebok :P

Jeans er vanskelig å finne som er litt baggy - her må man nesten sjekke hver butikke for hver gang de skifter ut sortimentet. Men jeg har et par jeans fra Kapp Ahl som er behagelige å ha på seg. Føles nesten ut som en joggebukse (men ser ikke ut som det altså), så behagelig er den.

H&M har veldig godt utvalg av andre type bukser syns jeg (iallefall den på Nordby).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...