Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i USA flere ganger, og elsker å være der. Til sommeren blir det nok ny tur, men jeg er usikker på hvor jeg vil dra. Skal jeg velge steder jeg kjenner fra før, eller prøve noe nytt? Dette er hva jeg tenker:

-Jeg har vært i NY bare en gang, var der en uke men har lyst til å reise tilbake dit. Dessuten er det veldig greit mtp at man kan fly direkte fra Oslo.

-Jeg vil helst holde meg til det østlige USA, det frister ikke med enda lengre flyreise enn til NY. Men kan fly kortere innenriksruter for å forflytte meg fra NY.

-Jeg har vært i Chicago og Atlanta flere ganger, har ikke lyst til å dra dit igjen. Har også gjort hele pakka med Orlando/ Tampa.

-Jeg er veldig glad i småbyer med godt musikkliv, (ala Athens, Georgia) men også større byer der det f.eks. er store kjøpesentre eller handlegater.

-Er veldig glad i sørstatene. Har hørt mye fint om Savannah, Georgia men det virker litt tungvint å komme seg dit.

-Det er ikke aktuelt å kjøre bil. Kan godt ta tog eller Greyhound i noen timer for å forflytte meg.

-Ser at det går an å fly direkte til/fra Philadelphia, men er den byen verdt et besøk?

-Elsker fornøyelsesparker, har tenkt å dra til Six flags Great adventure i New Jersey.

-Vurderer Washington og Boston, men lurer på hvor spennende disse byene er.

Er det noen som har noen innspill? Jeg lurer også på om det er noen gode websider der man kan bestille en multi-stop flyreise, altså at man kanskje reiser hjem fra en annen by en den man reiser til, og at man forflytter seg innenfor USA i løpet av reisen. Har funnet ut at Continental.com og ebookers.com har denne muligheten, men det finnes sikkert flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

expedia.com tror jeg har det. Eller så er det vel bare å google!

Høres ut som om du har vært der mange ganger! Hva med å ta fly til New York siden du hadde lyst til å dra dit og så kanskje ta et par dager et sted som har en fin fornøyelsespark?

Hvorfor akkurat USA? Hva med å reise den andre veien? Eller Canada? Vil du kun på ferie eller har du lyst til å flytte dit en dag? Om du burde dra et sted du har vært før eller et nytt kommer ann på hva du selv mener. kanskje du har venner der? Hvis du drar et sted du har vært før så vet du at det er bra der, men kan bli skuffet, for kanskje det ikke er like bra lenger? Hvis du drar et nytt sted så kan det være dårlig, eller kanskje du fant et nytt yndlingssted?! :)

GOD TUR!

Skrevet

Takk for innspill! Har ikke vært der så mange ganger, 6 tror jeg. Har vært i Canada også, forresten. Liker meg så godt i USA, det er derfor jeg vil dit igjen i stedet for å dra til et annet land. Skal sjekke ut expedia, takk for tips! Har prøvd å google for å finne sider med "multi-stop" mulighet, men er ikke fornøyd med det jeg finner, og er redd for å finne useriøse aktører også.

Har ingen planer om å flytte til USA, er bare for ferie jeg drar dit. Har samboer som skal være med på turen, han synes det er greiest å overlate planleggingen til meg og har ingen spesielle ønsker, hehe.

Det blir nok til at vi flyr til NY, som sagt. Eller evt Philadelphia, hvis vi finner ut at det er noe der som er verdt å se. Er jo ikke lange biten fra Philly til NY med tog. Men vil få med andre steder på turen, så blir kanskje litt under en uke i NY og så kan vi forflytte oss til en annen by. (evt. i motsatt rekkefølge)

Skrevet (endret)

Vegas? New Orleans? Austin? :)

Endret av Kanon
Skrevet

San Fransisco.. men jeg ser at du skriver det blir for langt. Men det er definitvt en by som er verdt å besøke.. Masse å oppleve!

Skrevet

Vi har bare vært i USA en gang, men da dro vi til NY, videre til SF, leiebil til LA og så hjem derfra. Alt ble bestilt gjennom USA-spesialisten i Oslo og vi er veldig fornøyd med servicen vi fikk der. Alt foregikk på mail, men de var kjappe til å svare og endre på løsningen på bakgrunn av våre ønsker og kommentarer. Send dem en mail da vel og spør om forslag.

God tur!

Skrevet (endret)

Tusen takk for flere innspill! :)

Vegas? New Orleans? Austin? :)

Jeg har faktisk blitt tipset om Austin av en bekjent, som sa det er veldig bra musikkmiljø der. Er det noen som kan si mer om dette? Hvilke andre ting kan man gjøre der?

Har også tenkt litt på New Orleans, virker spennende.

Endret av Meaty
Skrevet

Hva med Florida? Personlig liker jeg Florida veldig godt, spesielt sør-Florida. Vært i Miami et par ganger, og det var to veldig flotte opplevelser. Tror aldri jeg har opplevd like mye på så kort tid som jeg gjorde der :P Hyggelige mennesker, yrende liv og god stemning.

South Beach er en opplevelse i seg selv. Det yrende badelivet der er herlig. Om du er ute etter en ferie for å slappe av i solen og feste som en partyløve på dagen er Miami og Miami Beach absolutt å anbefale. Nå i disse tider er det ikke så fryktelig dyrt med hotell og reise heller :)

Skrevet

Jeg ville nok droppet Texas i sommermånedene. Boston som det nevnes derimot er en by det er verdt å ta en titt på. Flott by, bra musikkmiljø, fin temperatur om sommeren og muligheter og dra til kysten...

Skrevet
Hva med Florida? Personlig liker jeg Florida veldig godt, spesielt sør-Florida. Vært i Miami et par ganger, og det var to veldig flotte opplevelser. Tror aldri jeg har opplevd like mye på så kort tid som jeg gjorde der :P Hyggelige mennesker, yrende liv og god stemning.

South Beach er en opplevelse i seg selv. Det yrende badelivet der er herlig. Om du er ute etter en ferie for å slappe av i solen og feste som en partyløve på dagen er Miami og Miami Beach absolutt å anbefale. Nå i disse tider er det ikke så fryktelig dyrt med hotell og reise heller :)

Fikk ikke så godt inntrykk av Florida da jeg var der, men kanskje jeg var på de gale stedene. Ellers er jeg absolutt ikke noe bademenneske, men tusen takk for tips! :)

Jeg ville nok droppet Texas i sommermånedene. Boston som det nevnes derimot er en by det er verdt å ta en titt på. Flott by, bra musikkmiljø, fin temperatur om sommeren og muligheter og dra til kysten...

Det blir varmt i Texas, ja? Hvordan er det med transport i Boston, er det greit å komme seg rundt uten bil?

Skrevet
Fikk ikke så godt inntrykk av Florida da jeg var der, men kanskje jeg var på de gale stedene. Ellers er jeg absolutt ikke noe bademenneske, men tusen takk for tips! :)

Det blir varmt i Texas, ja? Hvordan er det med transport i Boston, er det greit å komme seg rundt uten bil?

Texas er varmt, fuktig og det er orkansesong.

Boston er en glimrende by når det kommer til transport, det er til og med noe kollektivtransport.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg personlig syntes ikke Philly er noe å juble over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...