Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Halloen! Jaja, nå er det en drøy uke til IKM. Som vanlig er jeg til tider veldig opphengt i hva kroppen min forteller meg, men klarer å slappe av VELDIG nå i forhold til hva jeg har gjort tidligere. Årsaken er at jeg endelig har skjønt at dette sannsynligvis ikke går uten hjelp, og at jeg skal ha full oppfølging en hel syklus for å sjekke hormoner, eggløsning, tykkelse på livmorslimhinnen osv osv osv. Jeg har de siste årene hatt mellomblødninger av varierende grad, sist syklus småblødde jeg i 2 uker før mensen, så jeg var usikker på om jeg hadde hatt effektiv el. Denne gangen begynte jeg å blø ca 2 uker før forventet mens IGJEN. Det var på søndag 10. Jeg blødde også mandag 11. Men guess what!! Jeg har ikke blødd siden. Dette er rart for meg, siden jeg vanligvis blør i ett når det først har startet. Så nå er jeg selvfølgelig superspent. Også jeg som var så avslappet... !!!! ÆÆÆÆÆÆÆÆ Dere prøvere skjønner meg sikkert Vi har jo bikket 2 år også... Men i allefall, så er jeg veldig spent på om jeg kommer til å blø i løpet av dagen, siden min kjære og jeg koste oss litt - en sånn "irritasjon" inni der kan jo kanskje gjøre at jeg begynner å blø igjen? Har i alle fall alltid økt blødningen tidligere. Dette blir langt... Noen som kan tenke seg en årsak til at jeg IKKE blør nå, når jeg faktisk begynte å blø rett rundt el??
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Nei, nå... Vet dere hva? Jeg har ennå ikke blødd mer!?! Skjønner ingenting. Og nå er det bare en uke til IKM - kan ikke huske sist jeg IKKE blødde 7 dager før IKM. ÅÅ - jeg som var så avslappa denne syklusen, siden jeg skal inn til oppfølging fra IKM neste syklus. Men nå, som kroppen min plutselig endrer oppførsel, og jeg ikke har blødd på flere dager, og blødningen bare var litt én dag og pittelitt (brunlig utflod) neste dag, og siden bare normal utflod... Tenk om tenk om tenk om Blir skikkelig enkelt å ikke teste om noen dager nå... ;)
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Da blør jeg igjen Jaja; noen uker nå, og så PERGO!!
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Hei hei Kanskje jeg skulle ordnet meg ordentlig nick og greier, og fått meg dagbok Uansett: Jeg blødde litt natt til søndag. Men så, fra formiddagen søndag, har det ikke kommet blod. Nå er det tirsdag. Spennende å se hva som skjer utover dagen. En ting er sikkert: Utrolig deilig å IKKE småblø for en gangs skyld! Selvom jeg tenker veldig mye på det, da Men bedre med bare tankene, enn å måtte gå med truseinnlegg og bind i to uker før mensen.... Men kroppen min har altså ikke sluttet å oppføre seg annerledes! Vanligvis blør jeg i ett i mange dager før mensen. Nå: IKM ca 23/24 januar - vanligvis ville jeg da blødd i ett fra 9-12 januar. I stedet blødde jeg litt 10, med brunlig utflod 11, og så blødde jeg litt igjen natt til 17. Kult
Lourdes Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Lykke til! Vi har forresten IKM samme dag. Tvi, tvi
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Takk takk Ennå ikke blødd mer. Dette er rart, spennende - og ikke minst mye mer behagelig enn å blø flere uker i strekk
Kosteskaft Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Og jeg har det motsatt! Begynte med småblødinger par dager før forventet mens, så opphold, så litt blødninger i en uke. Vanligvis har jeg kraftig blødning fire dager. Nå lite fordelt over flere dager.. Merkelige greier. Dessuten kvalm og ekstremt trøtt, så jeg forventer EL disse dager, men testen blir liksom ikke positiv! Er billigtester, strimler, jeg bruker. Og i flere dager har den vært rett under positiv. Altså teststreken er LITT svakere enn kontrollstreken. Normalt er den så og si usynlig utenom EL, og tydelig positiv i en eller to dager. Ikke har jeg stresset, ikke syk, ikke noe spesielt har hendt.
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Og jeg har det motsatt! Begynte med småblødinger par dager før forventet mens, så opphold, så litt blødninger i en uke. Vanligvis har jeg kraftig blødning fire dager. Nå lite fordelt over flere dager.. Merkelige greier. Dessuten kvalm og ekstremt trøtt, så jeg forventer EL disse dager, men testen blir liksom ikke positiv! Er billigtester, strimler, jeg bruker. Og i flere dager har den vært rett under positiv. Altså teststreken er LITT svakere enn kontrollstreken. Normalt er den så og si usynlig utenom EL, og tydelig positiv i en eller to dager. Ikke har jeg stresset, ikke syk, ikke noe spesielt har hendt. Er du sikker på at du hadde mensen? Siden du bare hadde småblødninger, mener jeg... Jeg har ennå ikke blødd mer - så alt kan skje. Dette er jo helt utenom det vanlige for meg. Samtidig har jeg jo mensmurringer........ Hm Uansett - jeg har ikm på fredag. Hvis ingenting har skjedd på søndag, skal jeg teste på mandag.
Kosteskaft Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Er du sikker på at du hadde mensen? Siden du bare hadde småblødninger, mener jeg... Jeg har ennå ikke blødd mer - så alt kan skje. Dette er jo helt utenom det vanlige for meg. Samtidig har jeg jo mensmurringer........ Hm Uansett - jeg har ikm på fredag. Hvis ingenting har skjedd på søndag, skal jeg teste på mandag. Tja. Om jeg husker riktig, så var iaf den ene dagen en god del blod. Men altså ikke så mye som det pleier (brukte den allerminste tampongen, vanligvis den med tre dråper på og truseinnlegg). Og en av dagene ser jeg av kalenderen var uten blødninger i det hele tatt. herregud, snakk om å dele intime detaljer! Klarer du å vente fra fredag til mandag?? utrooolig! Jeg hadde iallefall testet lørdag!
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Tja. Om jeg husker riktig, så var iaf den ene dagen en god del blod. Men altså ikke så mye som det pleier (brukte den allerminste tampongen, vanligvis den med tre dråper på og truseinnlegg). Og en av dagene ser jeg av kalenderen var uten blødninger i det hele tatt. herregud, snakk om å dele intime detaljer! Klarer du å vente fra fredag til mandag?? utrooolig! Jeg hadde iallefall testet lørdag! Hahahaha!! Jamen, da skjønner jeg at du ser på det som mensen - selvom jeg ville testet Er litt testofil, prøver å la være. (Jeg var forresten medlem på Fertilityfriend en lang periode, og DER kan man snakke intime detaljer - det er rart hvordan denne prøvingen sletter alt av hemninger) Om jeg klarer å vente helt til mandag? Aner ikke!! Men jeg er blitt litt immun, siden det er en god stund siden første PP. Skal jeg være helt ærlig kommer jeg vel kanskje ikke til å klare det, nei... Får se hva min kjære synes! Jeg vet i alle fall at jeg blir GAL av at det er 2 dager til IKM, og jeg bare såvidt har spottet to dager!!
Kosteskaft Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 Problemet er at jeg har brukt så mange tester. Og like skuffa hver eneste gang. Og hadde det vært bare bittelite blod, så hadde jeg kanskje testa. Men siden det var såpass at jeg brukte tampong - om en lite - så tenker jeg "mensen er mensen". Og jeg har alle symptomer på graviditet som en del av PMS. Grr! Høres dog mye mer positivt for din del! Krysser fingrene for testing.
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 Hm, ja, vet hva du mener... Hadde hatt råd til en bedre middag med husets beste vin om jeg hadde lagt alle pengene jeg har brukt på tester i et glass heller enn å gi de til apotekene Hell - jeg har faktisk testet fra 4 dager før IKM FLERE ganger. Det er jo helt på trynet. Men man blir vel litt gal, litt prøvezilla, når man ikke får klaff og alle rundt en blir gravide på pilla. Jeg håper virkelig jeg blir gravid snart - bestevenninna mi fikk barn for en uke siden, bestekompisen min blir pappa om noen måneder. Hvis jeg var gravid nå, ville vi alle tre fått barn samme år. Helt perfekt. DA blir det snakk om familiesydenferier framover da Uansett - ennå ikke noe blod. Og når IKM er rett rundt hjørnet, intensiveres som regel blødningene, med unntak av de siste 12-24 timene før mensen, da er det som om livmoren min blir en hard ball som holder fast på alt før helvete bryter løs. Så forresten nå at jeg har sett feil på datoen (hvordan klarer man det dager i strekk??) - jeg har IKM på lørdag. Eller, det vil si; gjennomsnittlig IKM er lørdag, da mine sykluser er 28-30 dager lange. Sist gang fikk jeg mensen en fredag, så nå kan jeg KANSKJE få mensen fredag, lørdag eller søndag. Jeg har ømme pupper (dessverre ømmere og større enn jeg pleier, så klarer ikke unngå å håpe), men en del mensmurringer (som kan være tegn både ene og andre veien) - HVORFOR må PMS-tegn være så like tidlig graviditet?? Åh, dette er spennende! Hadde vært så moro å få det til snart. Et høstbarn - jeg som ELSKER høsten. *drømme* Tenk å kunne gå i butikker og svi av noen tusenlapper på babyutstyr til et eget knøtt, da! Men, ehm... Kosteskaft - når har du IKM? Har du pms nå?
Kosteskaft Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Vel, jeg har det 17 dager etter siste mens. Men nå kommer det jo ann på om jeg skal regne 31.des eller 3.jan som første dag i menstruasjonen. I og med blødningene ikke var helt normale. Men hvis jeg regner 3.januar, så skulle jeg hatt el tirsdag denne uke. Uansett- denne mnd blir jeg ikke gravid, mannen er på jobb heeeele "graviditets-vinduet". Uansett så har jeg ikke fått noen riktig positiv test heller. Testa for EL i over en uke nå¨. Fremdeles like under positiv, altså sterk kontrollstrek og bittelittt svakere teststrek. Ja jeg er helt enig, synes naturen kunne funnet bedre PMS symtomper. Og at de ikke var like som graviditet. Teeit! En rød prikk på rompa ved befruktning hadde vært flott! Vi tipper på befruktning i februar, så kan barnet bli født samme dag som alle andre. Alle tre menn i familien har bursdag på samme dag, hehe! (pappa, min mann, min søsters mann)
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 Vel, jeg har det 17 dager etter siste mens. Men nå kommer det jo ann på om jeg skal regne 31.des eller 3.jan som første dag i menstruasjonen. I og med blødningene ikke var helt normale. Men hvis jeg regner 3.januar, så skulle jeg hatt el tirsdag denne uke. Uansett- denne mnd blir jeg ikke gravid, mannen er på jobb heeeele "graviditets-vinduet". Uansett så har jeg ikke fått noen riktig positiv test heller. Testa for EL i over en uke nå¨. Fremdeles like under positiv, altså sterk kontrollstrek og bittelittt svakere teststrek. Ja jeg er helt enig, synes naturen kunne funnet bedre PMS symtomper. Og at de ikke var like som graviditet. Teeit! En rød prikk på rompa ved befruktning hadde vært flott! Vi tipper på befruktning i februar, så kan barnet bli født samme dag som alle andre. Alle tre menn i familien har bursdag på samme dag, hehe! (pappa, min mann, min søsters mann) Hm... Jeg holder en knapp på at du hadde menslignende blødning. Aldri for sent å gi opp håpet Hadde jeg gitt opp håpet hadde jeg lagt meg ned og gitt opp for lenge siden... Februar er en god måned å bli gravid! Da har man bursdag på høsten, det har jeg og, fin tid å være født på Jeg satser på termin månedsskiftet september/oktober Jeg har helt hvit utflod, jeg har aldri hvit utflod på denne tiden av syklusen... Jeg har mørkebrun/rød utflod! Men har mensmurringer... Og vonde pupper.... Akkurat som PMS... ÆÆÆÆ
Kosteskaft Skrevet 21. januar 2010 #16 Skrevet 21. januar 2010 Så bra du er positiv på mine vegner! Men tror nok det var menstruasjon, om enn mindre enn vanlig. Ok, skal vi satse på at begge blir gravid i februar??? Novemberbarn er ikke så ille. Men helst bør du jo være gravid NÅ, synes jeg. Det hadde vært flott! Spennende greier. Du må si fra hvis du tester...
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 22. januar 2010 #17 Skrevet 22. januar 2010 Hm, javel Kosteskaft, så var det mensen da Ja, da begynner nedtellingen! Er nå på dag 28. Syklus opp til 30 dager er normalt for meg. Ikke en dråpe blod foreløpig!! begynner visst å bli gal her
Kosteskaft Skrevet 22. januar 2010 #18 Skrevet 22. januar 2010 Ps. jeg vurderer snart å ta en test faktisk. Kroppen ligner ikke seg selv! Men mest sannsynlig så er vel bare EL ekstremt forsinka denne mnd. Synes jeg begynner å bli litt øm noe jeg blir rundt EL. Men ikke noe tegn til EL ellers da. Og kvalm er jeg også i pms-perioden. Usj, ikke lett. Mulig jeg foreslår for en genforsker at de innstallerer et gen som jgør at man får en rød prikk på rompa ved graviditet. Det forslaget burde jeg få nobelspris for. Pps. Når skal du teste Ellinor.....?
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 23. januar 2010 #19 Skrevet 23. januar 2010 Vært uten nett... Er ikke helt sikker på hvor jeg står akkurat nå... I går testet jeg positivt! Jeg sto der med en graviditetstest som langsomt ble positiv i hendene - etter over to år med prøving. Jeg testet igjen i dag. Sterkere strek da. Så måtte jeg tisse igjen. Og da kom det blod... Helt friskt blod, ingen klumper el. Jeg satte inn en blå ob, prøvde å puste (for en glede, og så skal jeg miste?) - skiftet den nå. Og da har jeg ikke blødd mer! Og nå er jeg bare så full av håp, for det er jo nå jeg skulle hatt mensen, så dette kan jo være en liten blødning pga dette. Mange blør tidlig i svangerskapet. Jeg er heller ikke vant til å blø litt på den måten, jeg begynner alltid med kraftig blødning (grønn ob) - med en gang. Damer, send alt dere kan av god energi til meg nå. Om ikke annet, så kan det gi meg styrke og håp. Dette er vanskelig. Det KAN IKKE være slik at jeg når jeg plutselig blir gravid på egenhånd skal miste med en gang!! Har mensmurringer, men ikke de smertene jeg er vant med. Puppene mine var PMS-ømme, men det endret seg til å bli såre brystvorter, noe jeg aldri har. Vanligvis blir puppene mine mindre med en gang mensen starter - de er like store fremdeles, og brystvortene er fremdeles såre. Jeg er så fortvilet... Visste ikke at dette skulle være så ille. I går tenkte jeg "å herrefred, jeg må bekymre meg de neste 36 ukene!" - og så skal jeg begynne å blø med en gang, jeg prøvde i går å overbevise meg selv om at dette ville gå kjempebra. Skulle egentlig ut og spise middag med noen venner i dag, men de får spise uten oss. Om jeg kan stoppe dette ved å være i ro (kanskje litt mye å håpe på), skal jeg være helt i ro. Og jeg orker i alle fall ikke late som at jeg har det gøy når jeg vet at mitt aller høyeste ønske, min aller største drøm, nettopp er blitt knust. Før har den bare blitt knust fordi jeg har fått mensen. Nå kan den være knust fordi jeg har mistet. Jeg har en test igjen her. Skal bestille flere med en gang fra nettet, de får jeg vel ut i neste uke. Testen jeg har igjen skal jeg bruke hvis blødningen ikke fortsetter, evt hvis jeg bare har brunlig utflod, i morgen. Så får jeg flere tester som jeg kan bruke utover uka, for nå kommer jeg til å trenge test på test. Å, vær så snill - la dette være en liten blødning pga følsomme slimhinner eller at hormonene er litt i ubalanse. Ikke la dette være en abort! Trenger litt trøst her.......
Kosteskaft Skrevet 23. januar 2010 #20 Skrevet 23. januar 2010 Ååååå, spennende! Er jo mange som blør, og så lenge det ikke er smerter eller mer blødninger enn normalt, så vil det nok gå bra! På lommelegen.no kan du søke og finne mye om blødninger. Krysser fingrene for at dette er bare en mellomblødning. Dessuten: at testen er sterkere idag enn igår, må jo være positivt. Hvis du hadde mistet, så ville den jo bli svakere. (og urinprøven vil først bli negativ, før blodprøver) Hvis du er bekymret kan du dra til legen og de måler hcg, og så ta ny test noen dager senere, som jo skal øke. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå