Gå til innhold

Er det noen som driver med håndverkshobbyer utenom det vanlige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fusingjenta

:Nikke: Jeg holder på med glassfusing. Det er utrolig morro. Jeg bruker både floatglass (vindusglass), kunstglass og spesielt smykkeglass (Dicroic glass). Kunstglass og smykkeglass kan blandes i samme produkt. Det kan ikke de andre typene glass.

Jeg startet med smykker og kjøpte en liten gammel porselensovn brukt. Etterhvert ville jeg lage større ting og da måtte jeg ha ny ovn beregnet på glass. Har etterhvert gått mange kurs. Jeg selger en del slik at jeg kan kjøpe nytt glass. Senere håper jeg å kunne ha workshop i verkstedet da det er mange som gjerne vil prøve.

Rundt Oslo området finnes det noen steder som tar imot ting til brenning som silverclay og glass.

I kveld brennes flere Cameliadamer og engler. Gleder meg til å ta de ut i morgen

:danse:

Det er kjempegøy med glassfusing.

Jeg gikk på et kurs og fikk sansen for det. Men har ikke plass til ovn og heller ikke plass til å holde på med glasskjæring osv. Håper jeg får det med tid og stunder.

Det er kjempespennende å se hvordan ting blir. Har laget noen smykker, fat og telysholdere.

Ellers har jeg såpemaskin på kjøkkenet og lager såper.

Jeg har ingen hjemmeside men skulle gjerne hatt.

Jeg har noe bilder samlet i picasa album. Du kan eventulet sende meg en pm så kan jeg sende link. Tror ikke jeg har lov til å legge ut her på forumet. (eller hva sier reglene)

Såvidt jeg forstår kan du fint legge linker til både nettsider og bildealbum, så lenge det ikke er for å reklamere. I dette tilfellet er poenget å dele erfaringer, så da skulle det gå greit.

Annonse

Da legger jeg inn en link her.

http://fusingjentas.blogg.no/

Nå har jeg lagt noen bilder inn i en blogg.

Jeg lager ganske mye forskjellig men en del blir på oppdrag fra folk. Jeg bruker flere forskjellige typer glass.

(til de som vil kommentere er det greit å gjøre det i bloggen slik at ikke denne tråden sporer av)

Endret av Fusingjenta
  • 2 måneder senere...

tineline; vet du om det finnes en bok om nålebinding? Eventuelt noe på nett om hvordan en gjør det pluss oppskrifter? Jeg har lært hvordan jeg binder, men det er alt, vet ikke hvordan jeg for eksempel lager en lue eller noe sånt. Skulle veldig gjerne lært det...

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg påfører henna, bare fordi det er dekorativt

http://www.google.no/images?hl=no&q=henna&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

Og jeg driver med neildesign. Lakk av neiler og sette på duppe-ditter. Ikke påsetting av akryl eller gele. Bare naturlige neiler. Kjøper mye utstyr i Thailand. Og noe på Tone Lise Akademiet i Brugata.

http://www.google.no/images?um=1&hl=no&tbs=isch%3A1&sa=1&q=pretty+nails&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Endret av Wonders
  • Liker 1
Gjest AnonymBruker

tineline; vet du om det finnes en bok om nålebinding? Eventuelt noe på nett om hvordan en gjør det pluss oppskrifter? Jeg har lært hvordan jeg binder, men det er alt, vet ikke hvordan jeg for eksempel lager en lue eller noe sånt. Skulle veldig gjerne lært det...

Jeg bruker ikke oppskrifter. Det er jo bare ett grunnsting, og så har jeg lært å øke og minke, og da kan man egentlig lage hva som helst. En lue er ganske lett, enten kan du begynne øverst med en flat runding, og binde deg nedover mens du øker, eller så kan du starte med en stor sirkel som tilsvarer kanten nede, og binde deg oppover, mens du minker ved behov.

Facebook-gruppa om nålebinding har en del fine bilder som viser litt av fremgangsmåten for feks votter og sokker, og også noen linker til youtube-videoer: http://www.facebook.com/group.php?gid=37753813535

Denne blogposten beskriver også en måte å lage lue på: http://in-my-mothers-name.blogspot.com/2008/09/nlebundet-lue-needle-binding.html

Annonse

Det er kjempegøy med glassfusing.

Jeg gikk på et kurs og fikk sansen for det. Men har ikke plass til ovn og heller ikke plass til å holde på med glasskjæring osv. Håper jeg får det med tid og stunder.

Det er kjempespennende å se hvordan ting blir. Har laget noen smykker, fat og telysholdere.

Ellers har jeg såpemaskin på kjøkkenet og lager såper.

Oi, såpemaskin! Hvor har du kjøpt den? Jeg har også lyst til å prøve å lage såpe. :jepp:

Jeg driver med spinning på håndtegn og jeg slår nupereller:)

Nupereller er noe jeg har hatt lyst til å lære leeenge! Har du noen gode tips til linker eller lignende der man kan lære?

• 2 år senere...

Hei

vi driver med metallstøping her på gale-farmen. :-) for det meste i aluminium og bly.

og her er prosjektet...

Akkurat nå holder vi på å støpe koøyer i alumnium.

Ikke akkurat brukskunst, men planen er å lage litt lystestaker og sånt etterhvert...

Her er en link til sandstøpe testen vi gjorde.

z

post-31649-0-96835700-1361718827_thumb.j

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...