Gå til innhold

Sviktet av venner på grunn av graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget bruker
Skrevet

Jeg har blitt sviktet av tre av mine bestevenninner fordi jeg har blitt uønsket gravid. Har forklart situasjonen for dem, de fordømmer meg fordi jeg hadde sex med eksen ved en anledning etter at det ble slutt. Jeg ser ikke for meg noen framtid for oss to og vil ta abort. Det ser de ned på. Det tragiske er at de dømmer meg like hardt om jeg velger å beholde barnet også. I deres øyne har jeg gjort en feil som er utilgivelig.

To av dem kommer fra familier med konservativ bakgrunn, men hun siste har skilte foreldre og liten grunn til å se ned på noen.

Videoannonse
Annonse
Gjest *dragoon*
Skrevet

Da er de ikke så gode venner i utgangspunktet når de dømmer deg på den måten.. :(

De må få lov til å ha sine egne meninger om både ditten og datten, men de er vennene dine og skal støtte og stille opp uansett mener jeg.

Skrevet

Helt enig! Veldig synd å miste venner pga dette men da er de ingen venner å ta vare på. Dessverre. Venner skal være der for deg uansett. Men da kan du nok klare deg bedre uten dem. Føler med deg. :klemmer:

Skrevet

Du gjorde en feil. Vi trenger vennene våre ekstra mye når vi gjør feil! Vennene våre skal være der når vi har oppturer ja, men ikke minst skal de støtte deg i dine nedturer.

Dette høres ikke lett ut for deg. Du har tenkt å ta abort, noe som er et vanskelig valg og ikke minst en situasjon hvor du trenger vennene dine.

Dine venner skjønner tydeligvis ikke hva det vil si å være venner. Når man er venner skal man støtte hverandre gjennom livets situasjoner, man kan si man er uenig i et valg en person har tatt, men som venn skal man likevel støtte personen gjennom konsekvensene av valget. Jeg er ikke enig i allt mine venner gjør, og kan mener at de har tatt dumme valg. Likevel er jeg selvsagt der for dem når de har det vondt og trenger meg. Jeg er jo glad i dem selv om de gjør dumme valg.

Dine venner høres ikke ut som venner. De høres ut som noen som mener at de har rett til å dømme andre og se ned på andre. Når man er venner dømmer man ikke hverandre på den måten. Du har altså ikke mistet vennene dine, fordi de i utgangspunktet ikke var ordentlige venner.

Jeg skjønner at det er vondt å bli sviktet av dem du trodde var dine venner, men jeg håper likevel du kan klare å fokusere fremover og finne deg ordentlige venner i stedet og være glad for at du slipper å bruker mer tid på disse idiotiske menneskene.

Skrevet

Herregud!! Hvilken rett har de til å dømme deg på den måten?? Hvem i all verden tror de at de er?? Åh jeg kjenner jeg blir så sint!

De har ingenting med å blande seg på dem måten! :slår:

Hadde det vært mine "venner" hadde jeg bedt dem dra et visst sted.

De skal jo være der og støtte seg uansett (så lenge du ikke begår et lovbrudd da, men dette er jo ikke i nærheten av det).

Stakkars deg :klem: Håper du har noen andre som kan støtte deg og være der for deg.

Skrevet

For noen dårlige venner du har! Man skal ikke svikte vennene sine hvis de blir gravide. Venner skal støtte hverandre uansett! Det bør de lære seg. Hadde jeg vært deg hadde jeg blitt utrolig skuffa over de såkalte vennene. Men kanskje best å bare drite i de. De er tydeligvis ikke noe å samle på. Finn deg noen ordentlige venner heller :)

Skrevet

Nå sier du ikke noe om hvordan vennene dine svikter deg?

Sier de at synes du har gjort noe dumt? At de er uenige med valgene dine?

Eller er de slem med deg/ vil de ikke ville være venner med deg mer?

Jeg synes det er lov å ikke være enig med ting venner gjør, uten at det kan kalles å svikte noen. Men jeg synes ikke at venner skal fryse noen ut/si stygge ting om eller lignende, da er de ikke venner i det hele tatt.

(Jeg vet veldig godt det kan være tøft i konservative miljøer. Der er det ikke alle som er modne nok til å se hele mennesket og tenke med hjertet, for å si det forsiktig. Har du slike venner er det nok ikke så lett å få forståelse fra den kanten.)

Men du, at foreldrene til den ene er skilt har vel ingen verdens ting med henne å gjøre? Det er ikke særlig hyggelig å holde det mot henne. Skal man begynne en konkurranse om hvem som er den verste synderen får man holde seg til det vedkommende har ansvaret for selv.

Skrevet

Hvem trenger uvenner når man har slike venner... Dropp dem.

Skrevet
(Jeg vet veldig godt det kan være tøft i konservative miljøer. Der er det ikke alle som er modne nok til å se hele mennesket og tenke med hjertet, for å si det forsiktig. Har du slike venner er det nok ikke så lett å få forståelse fra den kanten.).

Hun som har skilte foreldre har det ikke like greit økonomisk som de andre, men hun er godtatt fordi hun er grei ellers. De har sagt rett ut at de synes at jeg har valgt dumt og at de ikke vil ha noe mer med meg å gjøre. Jeg vet at reglene er slik, men hadde ikke trodd at de faktisk ville svikte meg, hele gjengen. Dette er disse perfekte jentene som ser bra ut, får toppkarakterer, gifter seg med en perfekt, rik mann og lever lykkelig på Bygdøy alle sine dager.

Fikk vite i dag at om jeg gikk tilbake til eksen min, som har vært utro mot meg, hadde det vært lettere for de å godta det.

Det skrives at de er overflatiske, det stemmer på et vis. Men tror det er slik man blir etter å vokse opp i et sånt miljø.

Skrevet

Finn noen feil ved dem og smør på så det holder!

Tragiske mennesker som tror at de er mye bedre enn andre

Skrevet
Du gjorde en feil. Vi trenger vennene våre ekstra mye når vi gjør feil!

Hun har da ikke gjort noen feil, hun har hatt uflaks. Og venninner som ser ned på en pga det er bare søppel. Prøv å tenk at du er heldig som fant ut at de er råtne egg nå, så slipper du å bruke mer tid på dem. Prøv å finn deg noen bedre venner.

Skrevet

Reaksjonene i denne tråden er vel like forutsigbare som de er selvmotsigende. Man snakker om betingelsesløs støtte overfor venner, men sannheten er at man selv stiller betingelser. Dersom en god venn hadde blitt ekstrem rasist, eller ment at miljøet ikke var verdt å ta vare på, så ville mange av dere droppet vennen. Dette er fordi en holdning der man tar avstand fra f.eks rasisme er utbredt og politisk korrekt, og fordi disse verdiene står høyere enn et enkelt vennskap. Venninnene til TS har tydeligvis holdninger som er mindre vanlige og mindre politisk korrekte, men skiller seg ellers ikke ut. De har en rekke forventninger til venninnene sine og forventer at de møtes for at vennskapet kan fortsette, akkurat som samtlige brukere i denne tråden.

At dere er lite tolerante overfor mennesker med andre verdier gir dere ingen moralsk rett til å kalle noen søppel. Det blir bare ekkel dobbelmoral.

Skrevet

Jeg finner det vanvittig interessant at ikke en eneste debattant stiller spørsmål ved hvorfor TS samlet på disse "umoralske" vennene som hun mener tilhører et "altfor formet og konservativt" miljø i utgangspunktet.

Hva skilte foreldre har med saken å gjøre, forstår jeg heller ikke.

Jeg vil tro, at dersom TS fortsatte å samle på disse vennene, godtok hun de samme verdiene (moralen) enten ved å ubevisst ikke bryte med den, eller ved å støtte synspunktene deres.

Skrevet
Jeg finner det vanvittig interessant at ikke en eneste debattant stiller spørsmål ved hvorfor TS samlet på disse "umoralske" vennene som hun mener tilhører et "altfor formet og konservativt" miljø i utgangspunktet.

Hva skilte foreldre har med saken å gjøre, forstår jeg heller ikke.

Jeg vil tro, at dersom TS fortsatte å samle på disse vennene, godtok hun de samme verdiene (moralen) enten ved å ubevisst ikke bryte med den, eller ved å støtte synspunktene deres.

En innser vel ikke fullt ut konsekvensen av holdninger før man kjenner dem på kroppen. Det er mulig å mene noe tåpelig, også ville rette på det i ettertid.

Skrevet

UANSETT FORTJENER DU EN KLEM :klemmer: Du har det tøft og trenger VENNENE dine!! Alle mennesker "gjør feil", også de såkalte vennene dine. Og det er da man trenger sine venner mest...

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...