Gå til innhold

hvor mye har du i dagpenger pr.dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brått slutt på jobb...i tilegg syk,så nå har jeg dagpenger,med det er lite i forhold til inntekt.

Ikke bare å få jobb på daen ,når man friskner til heller.

Hva har dere pr.dag,og hva gjør dere med utgiftene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 890 kr/dag i dagpenger, får utbetalt ca 14000 kr/mnd.

Har følgende faste utgifter

7000 kr ->Bolig (lån+felleskostnader)

1500 kr ->Bil (lån+forsikring+bensin)

800 kr ->Strøm (har kun elektrisk oppvarming)

1000 kr ->Mobiltelefon + internett

2000 kr ->Mat

--------------

12300 kr totalt

Jeg sitter altså igjen med ca 1700 kr/mnd etter at alle faste utgifter er betalt, det er ikke mye og det er ikke rom for store krumspring. Da jeg var i jobb hadde jeg ca 19500 kr utbetalt, det merkes godt å ha 5500 kr mindre disponiblelt hver måned. Jeg klarer meg ved å sette opp skikkelige budsjetter og holde meg til dem. Jeg prøver å spare 500 kr hver måned, så jeg har en pott å ta av til bursdagsgaver, en tur ut i ny og ne etc. Jeg har også en bufferkonto, men den rører jeg ikke før det er helt krise, jeg vet ikke når jeg kommer i jobb igjen og er avhengig av å ha den sikkerheten i bakhånd.

Skrevet

Tror det er 480 ellerno.. Har 9500 utbetalt ca. Akkurat nå går 2500 kr på sparekonto til depositum, 500 på telefonregning, kanskje 500 på andre regninger, også skal jeg spare mesteparten resten.

Bor hos mamma men vi venter på at den nye leiligheta skal bli klar :)

Skrevet

Jeg hadde maks uflaks, ble arbeidsløs oktober i 2008, hadde da tjent opp mye i løpet av 2008, men dette gjaldt ikke, så da ble dagpengene utregnet fra mitt nesten arbeidsløse år 2007. Fikk utbetalt 10000 i mnd. Måtte bruke av bufferen til matutgifter og bensin til jeg fikk meg jobb igjen. Det hadde ikke gått uten buffer.

Skrevet
Jeg hadde maks uflaks, ble arbeidsløs oktober i 2008, hadde da tjent opp mye i løpet av 2008, men dette gjaldt ikke, så da ble dagpengene utregnet fra mitt nesten arbeidsløse år 2007. Fikk utbetalt 10000 i mnd.

10 000 er da ganske mye i dagpenger? Du må ha tjent veldig godt hvis du får så mye og nesten ikke har jobbet i opptjeningsåret?

Skrevet
Brått slutt på jobb...i tilegg syk,så nå har jeg dagpenger,med det er lite i forhold til inntekt.

Ikke bare å få jobb på daen ,når man friskner til heller.

Hva har dere pr.dag,og hva gjør dere med utgiftene?

De har regnet utifra mine tre siste år. Jeg fikk 962.-dagen..Har utbet.6200,2 g i mnd.

Ueheldigvis,så ble jeg syk like etter at jeg ble ledig. ike om jeg meg i jobb, og taper på at jeg ikke ble syk noen dager før...

Jeg dekker ikke mine faste utgifter med dette ,har en del utg i forbindelse med helsen også.

lån,forsikringer,kommunale avg,tlg,nett,nrk tar nesten 12000.

Alt det andre som er normalt jeg bidrar med, de pengene finnes ikke

Skrevet

Så heldige dere er - har utbetalt 3000kr 2g pr mnd.

Ikke dagpenger da, men attføringspenger.

Skrevet
10 000 er da ganske mye i dagpenger? Du må ha tjent veldig godt hvis du får så mye og nesten ikke har jobbet i opptjeningsåret?

Du syns 10 000 kr i mnd er mye?

Skrevet

Du kaller det heldig? ja,mmulig du syns det,men syns ike det er et dekkende ord etter 25 år i arblivet. Det er en rett jeg har opparbeidet meg i løpet a mange år, og trodde når det gjaldt at jeg fikk så jeg hadde til faste utgifter.

Priser på leie og eie er noe helt annet enn den gang disse ordningene kom....noe galt er det. Er man alene, så ville jeg ha måttet søke hjelp.

jeg mener ikke du har for mye heller. Med faste utgifter,så sier det seg selv at 6000 holder ikke, uten noe annet.

på en annen side,så ble min mor pensjonist nå. I over 40 år i jobb,så har hun 10.000 i mnd i pensjon. Hun har de samme faste utgifter...det går ikke rundt

Skrevet

har ca 3500 utbetalt i mnd akkurat nå for tiden siden jeg går arbeidsledig og leter ny jobb :/ omtrent alle pengene gikk til regninger denne mnd, rakk og bruke 400 kr på mat. så da er det greit og kunne låne seg bil og kjøre i helger på festfolk ;)

Skrevet
Du syns 10 000 kr i mnd er mye?

Ikke å leve for, jeg bare lurte på hvordan vedkommende hadde tjent seg opp så mye i et "nesten arbeidsløst" år. Jeg jobbet fullt i hele fjor og ville fått ca 11 000 utbetalt om jeg ble ledig nå.

Skrevet

Men hvorfor får du utbetalt så lite? Minsteytelsen på attføring er 1,97 ganger grunnbeløpet (72 881), som blir 11 964 i måneden, men du får altså bare utbetalt ca halvparten av dette.

Skrevet
Men hvorfor får du utbetalt så lite? Minsteytelsen på attføring er 1,97 ganger grunnbeløpet (72 881), som blir 11 964 i måneden, men du får altså bare utbetalt ca halvparten av dette.

Det er det jeg har krav på

Jeg har ikke hatt mulighet til å jobbe før jeg fikk YA og har derfor ikke opparbeidet meg noe heller.

Vet om mange andre som har noenlunde det samme som meg.

Har hørt rykter om det du nevner, men alle på NAV og Fønix sier at jeg ikke har krav på så mye pr mnd...

Skrevet
Jeg har ikke hatt mulighet til å jobbe før jeg fikk YA og har derfor ikke opparbeidet meg noe heller.

Minsteytelsen er nettopp for de som ikke har opparbeidet seg rettigheter, så i din sak er det opplagt noe som ikke stemmer.

Skrevet

Forresten ... glem det. Jeg får nærmere 11k pr mnd, men etter skatt så blir min utbetaling ca 6-7 tusen pr mnd..altså ca 3k hver 14. dag.

Så da blir det jo rett det du skriver...bare at det ikke blir så mye igjen etter skatt og slikt

Skrevet

I motsetning til sosialstønad så er dagpenger ikke på noen måte beregnet ut fra hva folk trenger, men kun ut fra hvor mye man har tjent opp før. Så det er dessverre ikke slik at man uten videre kan regne med å klare seg på dagpenger. Vil tro det er ganske mange som ikke klarer seg særlig lenge på 64,2% av tidligere inntekt, særlig ikke hvis de har jobbet deltid e.l.

Skrevet
Forresten ... glem det. Jeg får nærmere 11k pr mnd, men etter skatt så blir min utbetaling ca 6-7 tusen pr mnd..altså ca 3k hver 14. dag.

Så da blir det jo rett det du skriver...bare at det ikke blir så mye igjen etter skatt og slikt

Ja da stemmer det bedre, for samboere får litt mindre brutto enn enslige. Men du betaler jo veldig mye skatt da, til å være trygdet mener jeg.

Skrevet

Betaler 1% mer skatt enn nødvendig, da jeg ikke har så lyst på baksmell med så lav inntekt pr mnd. Syns det er mye hyggeligere å få igjen på skatten før sommerferien :)

Har hørt noe rykter om at man får mye mer når man går på uføretrygd, men har ikke sjekket opp om dette stemmer - noen her som vet?

Er i en prosess nå om å søke uføretrygd.

Nå skal det jo sies at for tiden klarer jeg meg godt da, med en veldig snill samboer som mener at delt økonomi er det mest rettferdige, og han tjener mellom 400 og 500k i året.

Skrevet
Nå skal det jo sies at for tiden klarer jeg meg godt da, med en veldig snill samboer som mener at delt økonomi er det mest rettferdige, og han tjener mellom 400 og 500k i året.

Er det mest rettferdig at han sitter med ca 30K disponibelt pr mnd og du sitter med 6K. Hva er rettferdig med det? Sikkert rettferdig for ham, men ikke for deg. Det hadde jeg ikke godtatt.

Skrevet

Da betaler du vel aaaaltfor masse i skatt? Jeg har det samme som deg, har tabellkort og får 4000 og noe hver andre uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...