Vilette Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hvilke misoppfatninger møter du i hverdagen? Og hvilke irriterer du deg mest over? Jeg tenker i utgangspunktet på alt mellom himmel og jord
Vilette Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2010 Et eksempel fra min hverdag: Det at jeg er jusstudent betyr at jeg er kjedelig, kverulerende og kapitalistisk i ordets verste mening. + at jus er et kjempe tørt fag! Irriterer meg grønn!
Gjest Frosk Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er veldig, veldig lei av at så mange tror vegetarianere spiser fisk
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Hvilke misoppfatninger møter du i hverdagen? Og hvilke irriterer du deg mest over? Jeg tenker i utgangspunktet på alt mellom himmel og jord Irriterer meg over at jeg aldri finner noen italienere i italiensk salat...mens jeg alltid finner reker i rekesalaten...hmmm...!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Irriterer meg over at jeg aldri finner noen italienere i italiensk salat...mens jeg alltid finner reker i rekesalaten...hmmm...! Ja, jeg skal ikke nevne familiekjøttdeig - og nå før jul: Familieribbe!
siljesa88 Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Irrieterer meg sykt at mange folk tror muslimer er voldtektsmenn eller at de støtter terrorist bombing... En annnen ting jeg ikke kan fordra er når gutter spesielt tror at homofile menn er ute etter sex med hvem som helst... Åhr hehe..
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er veldig, veldig lei av at så mange tror vegetarianere spiser fisk Og da kan jeg si at jeg er lei av de som sier de er vegetarianere, men som spiser fisk, og "lurer" uinnvidde til å tro at noen vegetarianere spiser fisk. (Jeg kjenner flere av de, og trodde ærlig talt at noen vegetarianere spiste fisk)
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg blir oppgitt over alle dem som blir helt sjokkert dersom de skulle bli gravide etter samleie med påfølgende angrepille. Den virker BARE dersom du IKKE allerede har hatt eggløsning!!
Gjest Frosk Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Og da kan jeg si at jeg er lei av de som sier de er vegetarianere, men som spiser fisk, og "lurer" uinnvidde til å tro at noen vegetarianere spiser fisk. (Jeg kjenner flere av de, og trodde ærlig talt at noen vegetarianere spiste fisk) Jeg er i grunnen veldig lei av dem, jeg også
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er lei av dem som tror at psykologer er interesert i å analysere alle til en hver tid. Tro meg dere er ikke så interessante at jeg gidder å bruke fritiden min på å analysere det du sier. (Dess uten analyserer vi veldig skjelden også, som regel har vi en åpen dialog angående en problemstilling/livssituasjon etc). Samtidig så orker man ikke invistere like mye i alle mennesker man trerffer til en hver tid. Å være psykolog er krevende, som regel ønsker vi også fri på fritiden vår. Har hatt lyst til å svare rett ut "Nei, du interesserer meg ikke så mye at jeg gidder å bruke fritiden min på å lytte til hvert ord du sier og analysere meningen bak dem", men jeg ser liksom for meg at dette ikke hadde vært med på å skape et mer positivt bilde av psykologer, haha.
tineline Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Jeg irriterer meg grønn over anti-islam-tendensen her på KG. Dessuten plager det meg virkelig at alle klager så fælt på Norge, når vi har det så ufattelig godt her!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Jeg irriterer meg veldig over alle de som sier at bare du slapper av, og ikke tenker så mye på det, så blir du gravid!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 En god venn av meg er fysioterapeut og h#n er luta lei av at folk alltid skal snakke om sine plager på fritida. Hvis de treffes i en selskapelig sammenheng, så er det med en gang ei lekse om hva som feiler dem. "Har så vondt ditten og så vondt datten- kanskje du kan gjøre noe med det"? Svaret pleier å være: "ja, du får bestille time, da." Men ikke alltid at det hjelper.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 At så mange sier at svineinfluensavaksinen blir satt rett i blodet når den settes intramuskulært.
Gjest fisk Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er veldig, veldig lei av at så mange tror vegetarianere spiser fisk Jeg er lei av at noen vegeterianere tror at å være vegeterianer betyr at man ikke kan spise animalske produkter overhodet, og at de som ikke engang har fått med seg dette går rundt og forteller andre at de ikke er vegeterianere når de spiser fisk eller egg. Og da kan jeg si at jeg er lei av de som sier de er vegetarianere, men som spiser fisk, og "lurer" uinnvidde til å tro at noen vegetarianere spiser fisk. (Jeg kjenner flere av de, og trodde ærlig talt at noen vegetarianere spiste fisk) De gjør det. Forresten så irriterer jeg meg over at man i folks øyne automatisk er snylter når man må gå på trygd. Det er visst ikke ille nok å være så syk at man ikke kan jobbe!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 Jeg irriterer meg over folk som tror det heter "triologi". Og nå om dagen irriterer jeg meg grønn over foreldrene som klikker i vinkel fordi NRK tok vekk Drømmehagen. Få litt perspektiv, da, herregud.
tineline Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 Jeg irriterte meg også svært over disse "vegetarianerne" da jeg selv var veggis. Det er kjipern å få servert salat med fisk i når man bestiller mat ute, f.eks. Litt ansjos her og der. Man er PESCETARIANER når man spiser fisk, VEGETARIANER når man ikke spiser primærprodukter fra dyr (selve dyret) og VEGANER når man ikke spiser noe animalsk overhodet. (Veganere er selvsagt også en form for vegetarianere, men mer omfattende)
Gjest Frosk Skrevet 15. januar 2010 #18 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er lei av at noen vegeterianere tror at å være vegeterianer betyr at man ikke kan spise animalske produkter overhodet, og at de som ikke engang har fått med seg dette går rundt og forteller andre at de ikke er vegeterianere når de spiser fisk eller egg. Ingen vegetarianere spiser fisk. Veganere er vegetarianere som ikke spiser animalske produkter i det hele tatt. Lakto-ovo-vegetarianere spiser melkeprodukter og egg i tillegg til vegetabilsk mat, mens lakto-vegetarianere spiser melkeprodukter (og altså ikke egg). Men som sagt, spiser man fisk er man ikke vegetarianer
Gjest Frosk Skrevet 15. januar 2010 #19 Skrevet 15. januar 2010 Man er PESCETARIANER når man spiser fisk, VEGETARIANER når man ikke spiser primærprodukter fra dyr (selve dyret) og VEGANER når man ikke spiser noe animalsk overhodet. (Veganere er selvsagt også en form for vegetarianere, men mer omfattende)
Gjest Emmanuelle Skrevet 15. januar 2010 #20 Skrevet 15. januar 2010 Irriterer meg over folk som skriver "hvor blir det av den globale oppvarmingen, det er jo helvetes kaldt!!!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå