Rakel Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #61 Skrevet 19. januar 2010 Nye bilder og Tekst er lagt ut etter råd fra dere. Se her: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=20554909 Tok også bilder av den grønne sofaen for å få helhetsinntrykk. Gammel og stor, var redd den ville ødelegge helt.. men den er god å sitte i da. Dumt å kjøpe ny også... kanskje bare en gostol.. Syns dere den "ødela" helt, eller går den an? Ellers har det vært "litt av hvert" på besøk her, bl.a ei østeuropeisk med sort/hvitt Sebra miniskjørt og oransje tigermønstret jakke. Svææært rødt hår og masse sminke. Den beste kom uanmeldt. Hun bodde her, og skulle separeres. 1 barn, og fikk det dekket av jobben i barnehagen og/eller nav..? :klø: Naboungene går i denne barnehagen, så de kjente henne godt. Hun var litt desperat, trengte på Gausel p.g.a jobb og barn. Sa at det var den billigste og beste hun hadde sett på Gausel. De andre kostet 12- 14 000, sa hun.. dyrt område. Kanskje jeg skal gå opp i pris? haha. Nei, skal ikke det.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 19. januar 2010 #62 Skrevet 19. januar 2010 Fin annonse og flott leilighet.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #63 Skrevet 19. januar 2010 Nye bilder og Tekst er lagt ut etter råd fra dere. Annonsen på FINN.no er fortsatt full av skrivefeil, det tar seg svært dårlig ut. Ikke kjøp flere møbler, jeg kjenner ingen som ville ha leid møblert. Nå leier jeg ut et hus selv, og jeg ville aldri latt leietaker brukt mine møbler (ihvertfall de jeg har tenkt til å bruke selv senere).
Lumê Skrevet 19. januar 2010 #64 Skrevet 19. januar 2010 Nå så leiligheten mye mer innbydende ut Lys på benken og matte på gulvet gjorde det mye varmere
Gjest Blondie65 Skrevet 19. januar 2010 #65 Skrevet 19. januar 2010 (endret) Nye bilder og Tekst er lagt ut etter råd fra dere. Se her: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=20554909 Tok også bilder av den grønne sofaen for å få helhetsinntrykk. Gammel og stor, var redd den ville ødelegge helt.. men den er god å sitte i da. Dumt å kjøpe ny også... kanskje bare en gostol.. LEGG MERKE TIL FØLGENDE: For en forskjell! Disse bildene ga mening. Og sofaen ga farge. Mye bedre kameravinkel for kjøkkenbildet. Den lille lysklatten og orkideene ga det lille ekstra. Fortsatt litt dystert på badet - et levende lys ville hjulpet. Men dette var uendelig mye bedre. Litt rot med store og små bokstaver i teksten - kan være lurt å se over - men ellers vil jeg bare skryte hemningsløst. Endret 19. januar 2010 av Blondie65
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 19. januar 2010 #66 Skrevet 19. januar 2010 Annonsen på FINN.no er fortsatt full av skrivefeil, det tar seg svært dårlig ut. Ikke kjøp flere møbler, jeg kjenner ingen som ville ha leid møblert. Nå leier jeg ut et hus selv, og jeg ville aldri latt leietaker brukt mine møbler (ihvertfall de jeg har tenkt til å bruke selv senere). Jeg leier ut en leilighet og ble anbefalt av utleiefirmaet og leie ut fullt møblert. I Stavanger er de fleste leietakere tilreisende arbeidere innen oljeindustrien, de leier leiligheter hvor de bor i ukedagene og reiser hjem i helgene. I slike tilfeller er det firmaet som leier leiligheten for dem - og de ønsker det fullt møblert. Vi fikk lang liste over hva som måtte være i leiligheten.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 19. januar 2010 #67 Skrevet 19. januar 2010 Takk for tips! Veldig greit og oversiktelig. Skal inn å endre til "malen" din nå. ....Og det ble helt "på trynet". Uff.. det er ikke mulig med mellomrom. Med all den teksten, så ble det i all fall et sammensurium. Det går ikke an å lage avsnitt.. alt blir kokt sammen i ei smørje til slutt uansett!! Enten er det "Finn" som er slik, eller så er det noe jeg gjør feil. Hei! Så flott du likte forslaget! Nå ser anonnsen proff ut! Kan bare pirke litt på et par skjeve bilder... men helthetsinntrykket er veldig bra nå! Lykke til!
Rakel Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #68 Skrevet 19. januar 2010 LEGG MERKE TIL FØLGENDE: For en forskjell! Disse bildene ga mening. Og sofaen ga farge. Mye bedre kameravinkel for kjøkkenbildet. Den lille lysklatten og orkideene ga det lille ekstra. Fortsatt litt dystert på badet - et levende lys ville hjulpet. Men dette var uendelig mye bedre. Litt rot med store og små bokstaver i teksten - kan være lurt å se over - men ellers vil jeg bare skryte hemningsløst. Godt med gode råd. Rasket dette med meg når jeg skulle ned for å ha visning, og det gjorde en forskjell bare med små grep. Hadde fått strøm i stuen, men ikke på badet. (Var helt mørkt, så måtte bruke nattlys på kameraet. Er nok derfor det ser så dystert ut.) Jeg fikk ikke ordnet teksten. Skrev masse, men så viste det seg at det var noe galt med kodingen. Når de rettet det opp igjen, så hadde jeg slettet. Ser andre fra Gausel har skrevet masse om området, så får vel fylle ut litt mer der jeg også ja.. Hva syntes du om sofaen da?
Gjest Blondie65 Skrevet 19. januar 2010 #69 Skrevet 19. januar 2010 Hva syntes du om sofaen da? Jeg kommenterte at sofaen var grei pga fargen. Den gir en fargeklatt. Jeg ville valgt ut det beste av bildene fra badet og kanskje 1-2 av stuen. Synes også at utebildet nå er blitt veldig bra. Mye bedre enn snøvollen fra tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #70 Skrevet 20. januar 2010 Grei for så vidt, men synes det er svært lite garderobeskap der og synd det ikke var prioritert plass på kjøkkenet til et større kjøleskap. Minner meg om en hybel jeg bodde på da jeg var yngre. Glad jeg ikke bor i/ved Stavanger med de prisene.
Rakel Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #71 Skrevet 20. januar 2010 Ja, sofaen er jo en fargeklatt. Kan være ok nok. Ganske slitt da, men tror jeg bare har den der.. Den er jo komfertabel og litt "myk" i forhold til de andre "hardere" materialene. Tror en skinnsofa ville blitt for "kaldt". Enig i at prisene her i området er høye. Det var derfor vi valgte å leie ut. Jeg må ha 8000,- netto. Har lagt ut en del, og den er møblert. Elektrikeren sa at det kunne lett gå 1500 i strøm på et par, og p.g.a varme i alle gulvene. Satte opp prisen til 9500,- men kan egentlig også si 8000,- + strøm. Vi har kontrollmåler hos oss, men problemet er at varmtvannstanken ikke er medberegnet der. Vil ikke ta for mye heller, mulig vi kan avtale at leien blir mindre når det brukes mindre. Får se hva jeg gjør...
Bloodless Skrevet 20. januar 2010 #72 Skrevet 20. januar 2010 Fin leilighet, men tror ikke jeg hadde taklet så liten plass til "stue". Føler at det blir et stort kjøkken med en sofa slengt i hjørnet. Men ellers var den veldig lys og fin. Skal snart flytte til i en leilighet som er like stor, like lys, og med kjøkken og stue hver for seg. 4000+strøm. Jeg hadde ikke hatt råd til å bo på Gausel.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #73 Skrevet 20. januar 2010 Ja, sofaen er jo en fargeklatt. Kan være ok nok. Ganske slitt da, men tror jeg bare har den der.. Den er jo komfertabel og litt "myk" i forhold til de andre "hardere" materialene. Tror en skinnsofa ville blitt for "kaldt". Den er ikke en fargeklatt, og side den er komfortabel og myk så passer den ikke inn. Er sokkelen på kjøkkenet for kort?
Gjest Interiørarkitekten Skrevet 21. januar 2010 #74 Skrevet 21. januar 2010 Denne hybelen kunne med fordel vært innredet anderledes. Proposjonene er feil. Man har prioritert et stort kjøkken med en bardiskløsning som er upraktisk i dette lille rommet. Hva skal man med et stort kjøkken, når man ikke har plass til å spise ? Dette er en hybel, og kjøkkenet kan med fordel gjøres noe mindre. Sofaen virker noe "enslig" og malplassert slik det er nå. Hele rommet er rett og slett i ubalanse. I slike rom som dette, må funksjon og praktiske løsninger ha høyeste prioritet. - Et litt mindre kjøkken flyttet til motsatt vegg (bak barstolene) - "L" form på kjøkken, istedet for "U" som stjeler mye plass om romfølelse. - Et lite spisebord under vinduet - En lav tv benk/hylle på motsatt side av sofaen Da får man dekket alle funksjoner, og rommet kommer i bedre balanse.
Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 21. januar 2010 #75 Skrevet 21. januar 2010 Denne hybelen kunne med fordel vært innredet anderledes. Proposjonene er feil. Man har prioritert et stort kjøkken med en bardiskløsning som er upraktisk i dette lille rommet. Hva skal man med et stort kjøkken, når man ikke har plass til å spise ? Dette er en hybel, og kjøkkenet kan med fordel gjøres noe mindre. Sofaen virker noe "enslig" og malplassert slik det er nå. Hele rommet er rett og slett i ubalanse. I slike rom som dette, må funksjon og praktiske løsninger ha høyeste prioritet. - Et litt mindre kjøkken flyttet til motsatt vegg (bak barstolene) - "L" form på kjøkken, istedet for "U" som stjeler mye plass om romfølelse. - Et lite spisebord under vinduet - En lav tv benk/hylle på motsatt side av sofaen Da får man dekket alle funksjoner, og rommet kommer i bedre balanse. Barløsning er genialt i små leiligheter og kjøkkenet er ikke et eget rom som du sier her, det er endel av stuen. Barløsning er absolutt å anbefale, det er genialt iom at den kan brukes både som spiseplass, arbeidsplass for kjøkken-aktiviteter, skrivebord, sybord, tegneplass, osv. Et bord under vinduet som du anbefaler vil rett og slett bare stjele unødig plass.
Gjest Glør Skrevet 21. januar 2010 #76 Skrevet 21. januar 2010 Barløsning er genialt i små leiligheter og kjøkkenet er ikke et eget rom som du sier her, det er endel av stuen. Barløsning er absolutt å anbefale, det er genialt iom at den kan brukes både som spiseplass, arbeidsplass for kjøkken-aktiviteter, skrivebord, sybord, tegneplass, osv. Et bord under vinduet som du anbefaler vil rett og slett bare stjele unødig plass. Det snodigste med denne barløsningen er at den går langs veggen, og dermed blir plassen stolene står på ubrukelig til noe annet. I de leilighetene jeg har kikket på har bar-delen gått på tvers ut mot rommet, noe som gjør at man får en litt mer avdelt følelse i forhold til kjøkkenet, og man kan rydde vekk stolene og bruke denne plassen til noe annet. Både penere og mer fleksibelt. Spisebord ville jeg også droppet i en såpass liten leilighet.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #77 Skrevet 21. januar 2010 En snau liten leilighet. Lysår unna å være "eksklusiv". Fliser på gulvet er et soleklart minus -hvorfor ikke parkett? Møblert? Hvorfor det? De aller fleste har da egne møbler og vil foretrekke dem foran de gamle møblene til utleieren. Og ikke minst seng -hvem vil vel ligge i din gamle seng?!?
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 21. januar 2010 #78 Skrevet 21. januar 2010 ... Møblert? Hvorfor det? De aller fleste har da egne møbler og vil foretrekke dem foran de gamle møblene til utleieren. Og ikke minst seng -hvem vil vel ligge i din gamle seng?!? Det er genialt å leie møblert. Så slipper man å binde kapital i møbler som passer i en leilighet som ikke er din egen. Så blir det også mye billigere å flytte. Jeg har leid møblert i 8 år i 7 forskjellige leiligheter og hybler. Nå har jeg kjøpt leilighet og hadde: a) Spart masse penger på å ikke kjøpe møbler. Så nå kunne jeg kjøpe det jeg ville. b) Ikke masse møbler å drasse på som ikke passer inn helt i ny leilighet. Nå kunne jeg kjøpe alt nytt og samlet tilpasset leiligheten. c) Flytte uten å måtte leie stor flyttebil/flyttefolk. Om du der på den omtalte leiligheten er det nye senger der. De fleste som leier en sokkelleilighet vil jeg anta gjør det for en kortere periode 1-2 år. Da kan det være greit å leie møblert. Det er også pendlere som synes det er veldig greit å leie møblert.
Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 21. januar 2010 #79 Skrevet 21. januar 2010 Det snodigste med denne barløsningen er at den går langs veggen, og dermed blir plassen stolene står på ubrukelig til noe annet. I de leilighetene jeg har kikket på har bar-delen gått på tvers ut mot rommet, noe som gjør at man får en litt mer avdelt følelse i forhold til kjøkkenet, og man kan rydde vekk stolene og bruke denne plassen til noe annet. Både penere og mer fleksibelt. Spisebord ville jeg også droppet i en såpass liten leilighet. Det synes ikke jeg .. et rom virker langt mindre om man setter om et skille iform av barløsning mellom kjøkken og stuen. Synes det er mye smartere slik som TS har valgt løsningen i sin leilighet. En snau liten leilighet. Lysår unna å være "eksklusiv". Fliser på gulvet er et soleklart minus -hvorfor ikke parkett? Møblert? Hvorfor det? De aller fleste har da egne møbler og vil foretrekke dem foran de gamle møblene til utleieren. Og ikke minst seng -hvem vil vel ligge i din gamle seng?!? Man blir faktisk rådet til å leie ut møblert. Svært mange leietakere er pendlere og leiligheten er et substitutt for hotellrom .. En løsning som er både billigere og koseligere enn hotell.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #80 Skrevet 22. januar 2010 Synes leiligheten var fin Ville trodd den passet fint til pendlere e.l. Stort kjøkken, koselig med utsikt fra spiseplassen. Eneste jeg reagerte på, var litt lite oppbevaringsplass på badet. (Men det er sikkert bare fordi jeg er jente) og at soverommet virker litt kaldt pga. gulvet. Så jeg ville trodd at et teppe i varme farger på soverommet, og et par fargerike bilder på noen av veggene, hadde gjort leiligheten ekstra innbydende. Men det tenker du sikkert selv også Merkelig at du ikke har fått leid ut leiligheten ennå, ville trodd den hadde gått med en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå