Gå til innhold

Hva legger du i "eksklusiv leilighet"?

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Eksklusiv betyr ikke luksuriøs. Det betyr enestående.

Den dagen en alminnelig men påkostet kjellerleilighet på 53 kvm blir eksklusiv eller luksuriøs blir også den dagen man kaller et hotellrom på 10 kvm et luksusrom.

Leiligheten din er påkostet med gode løsninger og gjennomgående god standard. Ord som nyoppusset, lys og trivelig, nøytrale farger samt hvem denne leiligheten passer best for er mye bedre. Ingenting provoserer meg mer enn ekslusiv brukt i utide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Originale eikegulv er sjelden vare i dag, så det kan være eksklusivt, dersom resten av leiligheten er det. Typisk Frogner-leilighet med piano og eksklusive materialer og møbler.

Gjest Gjest_Turid_*
Skrevet

En sokkelleilighet kan etter mine begreper aldri kalles ekslusiv. Ekslusiv betyr noe helt ekstraordinært både når det gjelder utforming, arkitektur, beliggenhet, utsikt ...

Skrevet

Nå er vel saken løst, men jeg tror ikke det er lurt å kalle en leilighet ekskulsiv dersom den ikke er det - det får kanskje "vanlige" folk til å bla forbi annonsen, mens de som er på utkikk etter noe ekskusivt sjekker den ut, men finner ut at det ikke var det de ønsket seg. Så man får ikke oppmerksomhet fra de leieboerne som sannsynligvis ville vært interessert i å leie :) Høy standard o.l høres imidlertid passende ut, og det er sikkert en fin leilighet :)

Skrevet

Haha, jeg har faktisk klart å skrive eksklusiv feil i hele innlegget :fnise:

Skrevet

Du bør få ut bildene snarest mulig og skrive en skikkelig tekst. Mange ser på en annonse bare når den er fersk.

En gammel klassiker er:

"Smakfullt oppusset med høy standard."

Skrevet
Ellers så har vi kjøpt nytt kjøkken (på Ikea da...) :gjeiper:

men av de dyreste der. (over 50 000,-)

Eh.. man kan da ikke kalle et ikeakjøkken for speisiallaget slik som du gjør i anonnsen! Spesiallaget betyr at noe er laget på mål spesielt for det kjøkkenet, ikke at man tilpasser standardelementer.

Skjønner at du synes leiligheten er fin, men den er ikke eksklusiv på noen måte. Den har en helt vanlig, moderne standard.

Skrevet
Bilder kommer her: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...2lgbcoF04678852

Elektrikeren ble ikke ferdig i går, så det er ikke strøm og lys ennå. :forvirret: Men regner med at de kommer på Mandag og får det ferdig.

Ellers så er den godt isolert. (Har t.o.m ikke spotter i taket p.g.a at det ville "punktere" isolasjonsplatene/tetningen ifølge tømmermann.)

Skal kjøre datter til Kurs nå, handle og så prøve å få tatt noen bilder mens det er lyst. ;)

Leiligheten er ganske "steril" nå, mangler gardiner/persienner osv. men tenkte at kanskje leieboer ønsket å velge disse selv, event. at enkelte ting ønskes å ha med selv..

Får vente å se.... :)

God lørdag til dere! :vinke:

Ehm, du er klar over at du nå har identifisert brukeren din med fullt navn og telefonnr...? :sjenert:

Ellers bare et lite tips, i annonsen har dere skrevet Ny og Standard i overskriften med store bokstaver, ser litt mer profft ut om det ikke er skrivefeil... Også noen ord i teksten som har stor bokstav som ikke skal ha det.

Skrevet

Du burde ha toalettsetet nede når du tar bilder av badet!

Skrevet (endret)

Nå er bilder lagt ut.

Er som sagt ikke helt ferdig enda, så den ser helt "strippet" ut nå, ikke fått på strøm engang..., men det vil gå kjapt. Legger ut nye bilder da. :)

Leieboere vil i hvert fall få et inntrykk. Skal ha glassplate på kjøkken som denne: http://www.okside.no/kjokkenkolleksjon.php

Enten 3 nederst, eller de med bladene..

Hva synes dere?

Så blir det jo spotter som henger ned over kjøkkenbenken/sittedelen.

Leiligheten er jo liten, men helt grei for et par vil jeg tro.

Jeg vil for alt i verden ikke forspeile noe som ikke er, men ville gjerne få fram at det er litt høyere standard enn laminat og parkett (uten varme i gulv) siden jeg ikke hadde bilder.

Jeg så i avisen at flere skrev "eksklusivt", men følte ikke at det passet, da jeg tenkte på "boblebad, toppetasje leilighet og design varer..."

Det var derfor jeg spurte her.. Får som regel svært gode svar og tips her inne har jeg erfart. ;)

Men "høy standard" kan vel være riktig å skrive når jeg ikke hadde bilder. (Har tatt det bort nå som jeg har lagt inn bildene.)

Min identitet er avslørt for leenge siden. hehe. For det første skrev jeg dagbok her da jeg startet firma.

Fant på firmanavnet "Kokken- Din for en kveld" ved hjelp av ei her inne faktisk.

Fikk også hjelp til å avsløre dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=398844&hl=

Viser at det er mange skarpe damer her inne! :)

Endret av Rakel
Skrevet
Du burde ha toalettsetet nede når du tar bilder av badet!

:jepp: Observant, du!

Jeg så det da jeg la inn bildene, derfor det er bare 1 bilde av badet.. ;)

Tok bildene i full fart mens det var lyst, og kom ikke på det da. Det er heller ikke vasket etter arbeidsfolkene, de er ikke helt ferdige. Håper ikke det kommer frem på bildene..

Skal legge inn nye etterhvert.

Bare kom med tips folkens, til resten av innredning/møblering og farger dersom dere vet noe lurt..

Gjest Blondie65
Skrevet
:jepp: Observant, du!

Jeg så det da jeg la inn bildene, derfor det er bare 1 bilde av badet.. ;)

Tok bildene i full fart mens det var lyst, og kom ikke på det da. Det er heller ikke vasket etter arbeidsfolkene, de er ikke helt ferdige. Håper ikke det kommer frem på bildene..

Skal legge inn nye etterhvert.

Bare kom med tips folkens, til resten av innredning/møblering og farger dersom dere vet noe lurt..

Advarsel: Du kommer til å synes jeg er streng nå. På den annen side har du bedt om innspill. Alt for ofte i prospekter enten det er leieobjekter eller salgsobjekter at det å presentere det interessante med leiligheten ofte er neglesjert. Og din største synd her er faktisk at du ikke har giddet rydde. Det er helt turn off. Dermed blir det forferdelig traurige bilder som ikke gir noe som helst inntrykk av "høy standard" og eksklusivitet som du var så opptatt av. Det er bilder som for meg ser ut som de er rasket sammen uten tanke.

På badet er det en opplagt selvfølge at toalettsetet skal være nede.

På kjøkkenet - fjern alt skrot. Tomme kartonger, gardiner eller duker eller hva det nå enn er du har plassert på stolsetene - vekk med det. Gardintrapper likeså.

Hvis du velger å fortsette å ta bilde uten gardin eller persienner - sett et tent levende lys i vinudet i et farget glass. Eller kjøp inn krydderurter som du plasserer i potter i vinduskarmen. Lag miljø på kjøkkendisken - plasser en stor skål med fargerik frukt - f.eks. apelsiner, røde epler, bananer. Plasser også gjerne et brett med tekanne og kopper. Ha masse levende lys som er tent i litt farger.

Ikke ha et bord uten stoler / sofa til. Hva er vitsen?

Legg på sengetøy på sengene eller dekk i det minste til med et sengeteppe. Legg en bunke pene fargerike håndklær på badet. Levende lys over alt. Kanskje du kan få vekk det kliniske ved dette da.

For å si det sånn: da jeg så bildene tenkte jeg - å de er ikke ferdig her enda og siden det haster for meg så er ikke dette interessant. Og dette på tross av at det står i annonsen. De utebildene er null verdt også - hva er det du prøver å vise? Det vi ser er en trist snøtung ... hvafornoe? Er det hagen? Hvem sin hage?

Og så forstår jeg overhodet ikke vitsen med å bruke 6900/pr felt for glassfliser. Du kommer jo til å svime av av skrekk hver gang noen bruker kjøkkenet i redsel for at de skal knuse flisene. Men det siste her er nå meg da. JA det er pent. Men det er et leieobjekt og du får ikke mer i husleie fordi om du har dishet ut kr 6900/+ i glassflisr.

Skrevet
Og så forstår jeg overhodet ikke vitsen med å bruke 6900/pr felt for glassfliser. Du kommer jo til å svime av av skrekk hver gang noen bruker kjøkkenet i redsel for at de skal knuse flisene. Men det siste her er nå meg da. JA det er pent. Men det er et leieobjekt og du får ikke mer i husleie fordi om du har dishet ut kr 6900/+ i glassflisr.

Ja, det lurte jeg litt også på. Hva materialene koster er jo helt irrelevant for en leieboer. Det som er viktig i en sånn liten leilighet er derimot planløsningen og her må jeg si at det kjøkkenet er ganske håpløst dårlig planlagt.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Ja, det lurte jeg litt også på. Hva materialene koster er jo helt irrelevant for en leieboer. Det som er viktig i en sånn liten leilighet er derimot planløsningen og her må jeg si at det kjøkkenet er ganske håpløst dårlig planlagt.

Jeg vet ikke nok om resten av leilighetens plan så det er umulig å si. Men ingenting av det som befinner seg på det kjøkkenet pr dagens dato imponerer meg det aller minste.

Hvis det er stue og kjøkken i ett så er jeg helt enig i at dette var grusomt dårlig utnyttelse av plassen.

Endret av Blondie65
Skrevet

for meg så den standard nyoppusset ut.

hverken eksklusiv, eller høy standard - selv om jeg leser at du har lagt penger i materialer.

men det er det nok ingen som ser, med mindre de vet prisen på flisene. igjen så er dette ganske irrelevant for leietaker.

jeg kan selv se at det er ikeakjøkken og stoler, noe jeg hadde synes var pent - men slett ikke noe utenom det vanlige.

løsingene ellers var det jeg vil kalle standard nyoppusset dersom jeg skulle forklart det med ord til andre.

så for meg er dette en nyoppusset leilighet, intet mer eller mindre.

enig i at det majorstua-leiligheten ikke var eksklusiv, ei heller frogner-huset.

eksteriøret og tildels kjøkkenet var eksklusivt, men ellers synes jeg det var nokså standard normalt pen oslo-bygård leilighet.

var en enebolig i funkisstil - nybygd, med utelukkende ufattelig dyre og minimalistiske løsninger til salgs her forleden - de skulle ha 13 mill(kristiansand). DEN var eksklusiv.

Skrevet
for meg så den standard nyoppusset ut.

hverken eksklusiv, eller høy standard - selv om jeg leser at du har lagt penger i materialer.

men det er det nok ingen som ser, med mindre de vet prisen på flisene. igjen så er dette ganske irrelevant for leietaker.

jeg kan selv se at det er ikeakjøkken og stoler, noe jeg hadde synes var pent - men slett ikke noe utenom det vanlige.

løsingene ellers var det jeg vil kalle standard nyoppusset dersom jeg skulle forklart det med ord til andre.

så for meg er dette en nyoppusset leilighet, intet mer eller mindre.

enig i at det majorstua-leiligheten ikke var eksklusiv, ei heller frogner-huset.

eksteriøret og tildels kjøkkenet var eksklusivt, men ellers synes jeg det var nokså standard normalt pen oslo-bygård leilighet.

var en enebolig i funkisstil - nybygd, med utelukkende ufattelig dyre og minimalistiske løsninger til salgs her forleden - de skulle ha 13 mill(kristiansand). DEN var eksklusiv.

dette: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...0jdgGjtHX589201

og dette: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...0jdgGjtHX589201

og denne - bortsett fra noe av innredningen: http://www.finn.no/finn/realestate/viewima...nnkode=20522484

er eksklusivt i ulike stiler for meg.

steike........da setter man grei standard.

Gjest SmallTalk
Skrevet
dette: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...0jdgGjtHX589201

og dette: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...0jdgGjtHX589201

og denne - bortsett fra noe av innredningen: http://www.finn.no/finn/realestate/viewima...nnkode=20522484

er eksklusivt i ulike stiler for meg.

steike........da setter man grei standard.

At noe er eksklusivt vil ai at det kun er tilgjengelig for en håndfull mennesker. Personlig så vil ikke jeg si at innredningen i noen av disse byggene er spesielt eksklusiv, men de har en prisklasse som tilsier at de kun er tilgjengelige for noen få mennesker.

Den leiligheten jeg linker til er også i klassen eksklusiv. Dette fordi den ikke er tilgjengelig for hvem som helst. Av eksempler på hva som er til leie og eksklusivt, så kan jeg nevne denne. Innredningsmessig, så vil nok noen si at den ikke er spesielt eksklusiv, men pris og beliggenhetsmessig så er den definitivt eksklusiv. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Nå er vi i ferd med å starte vår egen subtråd her ... men ...

Ingen av de leilighetene som har vært linket til har hatt en ekslusiv innredning. Den ene med sitt røde grelle grusomme tapet på badet er så sær på enkelte områder at det ødelegger totalt for resten.

Esklusiviteten handler nok om byggets stil eller beliggenhet, og evt. spesielle uteområder. Når man kaller et uno kjøkken for eksklusivt så ramler jeg litt av. Det er hyllevare - hvem som helst kan kjøpe det. Men de to runde ventilatorhettene var jo litt spesielle (hvorfor i all videste verden 2 ...?)

Det ene badet hadde virkelig stilige fliser.

Hadde du tatt vekk møblene i alle disse leilighetene, virker de da fortsatt eksklusive, eller er det krognes spisestuen som "gjør" hele rommet?

Jeg vil nok likevel påstå at når en bolig er ekslusiv så har den:

- en spesiell bygningsstil som er bevart

- en påkostet - gjennomgående nøytral innredning i tak, vegg og gulv

- store og luftige rom (29 kvm ekskl. leilighet - give me a break)

- man kan flytte rett inn uten å måtte male og skru

- utearaeler som er velholdt og funksjonelle

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet
Jeg lurer på hva som skal til for å skrive eksklusiv i annonsen når man skal leie ut leilighet?

Vi har nettop innredet kjelleren (i ganske nytt hus) til å bli en utleieleilighet.

Her har vi byttet ut vinduene til større, hatt inn autoriserte tømmermenn, rørlegger og elektriker.

Vi har plukket ut gulvfliser til 600 kr. kvadraten. Det samme til badet. Badet sto i utstillingen. Skulle egentlig ønsket å hatt det selv oppe.. :) Det er knallstilig!! Avlange, smale fliser med "striper" i strukturen.

Hele leiligheten er flislagt og har varmekabler i alle rom.

Ellers så har vi kjøpt nytt kjøkken (på Ikea da...) :gjeiper:

men av de dyreste der. (over 50 000,-) Integrerte hvitevarer, induksjonstopp og spesiallagt svær plate, "øy", eller som en barløsning ut på siden, slik at man kan sitte på barstoler og spise og prate med "kokken". (skap og hvitevarer integrert på undersiden av denne)

Leiligheten er ikke stor, 55 m2, men godt utnyttet. Spiseplassen er laget med tanke på at man da sitter mer "oppe" og kan nyte utsikten som er fjell og sjø i bakgrunnen av en liten eikeskog.

Kan jeg skrive eksklusiv på denne, eller må det være mer design, boblebad osv.. ?

(Leiligheten ligger i et eksklusivt strøk, litt landlig, men samtidig sentralt alle veier til det meste)

Jeg er veldig usikker...

Hvordan kan jeg i så fall beskrive at det er gjennomført og bra saker..?

Ha fokus på at dette er en ny og lys leilighet.

Synes leiligheten var lys og fin - og så er det en nydelig plass du bor som er noe av det mest sentrale du kan finne i Stavanger kommune idag.

Du vil ha null problemer med å få leid ut, men vær obs og nøye når du velger ut leietakere.

Lykke til :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hei!

Prøv å skriv teksten i noen avsnitt og bruk hele setninger ikke bare stikkord. Nå er alt bare i en smørje.

Jeg ville også skrevet noe om hva slags leitetakere du ønsker deg. Det finnes mye forskjellige folk.. tro meg.

Ellers savner jeg nesten alltid planskisse for alle utleieleiligheter. Det gir viktig informasjon.

Husk at selv om det meste kan sees på bildene, så er ikke bildene søkbare. Noen ønsker seg kanskje badekar og søker etter det i søkefeltet, da hjelper det ikke at det er badekar på bildene.

Du skriver at den er møblert. Da bør du også skrive hva slags møbler som er med. Møblert er ofte med fullt utstyrt kjøkken (bestikk/stekepanner osv) som passer godt for pendlere som ikke vil kjøpe dobbelt av alt.

Eks:

Nyoppusset kjeller-/sokkelleilighet, ca. 53 m² sentralt i Stavanger. Kort vei til Forus. Leiligheten er møblert med helt nye møbler(?)

Flislagt med varmekabler i alle rom.

Innhold:

Soverom

Skriv noe om soverommet. F.eks. størrelse, hva er på utsiden av vinduet? Hage/bilvei osv. Skriv det du tror folk vil vite.

Bad

Skriv noe om badet. Nyoppusset. Dusj/badekar/ osv.

Stue:

Størrelse, i tilknytning til kjøkken? Utsikt?

Kjøkken:

Nytt ikea-kjøkken. Noen hvitevarer/brunervarer er med? Plass til annet som f.eks. microbølgeovn?

Leiligheten passer for (ungt/voksent)par med/uten barn? pendler?

-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...