Gå til innhold

Hva legger du i "eksklusiv leilighet"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skal til for å skrive eksklusiv i annonsen når man skal leie ut leilighet?

Vi har nettop innredet kjelleren (i ganske nytt hus) til å bli en utleieleilighet.

Her har vi byttet ut vinduene til større, hatt inn autoriserte tømmermenn, rørlegger og elektriker.

Vi har plukket ut gulvfliser til 600 kr. kvadraten. Det samme til badet. Badet sto i utstillingen. Skulle egentlig ønsket å hatt det selv oppe.. :) Det er knallstilig!! Avlange, smale fliser med "striper" i strukturen.

Hele leiligheten er flislagt og har varmekabler i alle rom.

Ellers så har vi kjøpt nytt kjøkken (på Ikea da...) :gjeiper:

men av de dyreste der. (over 50 000,-) Integrerte hvitevarer, induksjonstopp og spesiallagt svær plate, "øy", eller som en barløsning ut på siden, slik at man kan sitte på barstoler og spise og prate med "kokken". (skap og hvitevarer integrert på undersiden av denne)

Leiligheten er ikke stor, 55 m2, men godt utnyttet. Spiseplassen er laget med tanke på at man da sitter mer "oppe" og kan nyte utsikten som er fjell og sjø i bakgrunnen av en liten eikeskog.

Kan jeg skrive eksklusiv på denne, eller må det være mer design, boblebad osv.. ?

(Leiligheten ligger i et eksklusivt strøk, litt landlig, men samtidig sentralt alle veier til det meste)

Jeg er veldig usikker...

Hvordan kan jeg i så fall beskrive at det er gjennomført og bra saker..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leiligheten høres utrolig koselig ut :surprised:

jeg og kjæresten leter for øyeblikket etter leilighet i stavanger. Hvor mye vil du ha i leie?

Skrevet (endret)

Jeg skal legge den ut nå. :)

Leien blir nok litt høy, beliggenhet på Gausel. (naboer tar 9000 + strøm for samme areal, men mindre utrustet)

Jeg vil ikke ta for mye heller, men jeg tenkte 9300,- inkl. strøm, Kabel-TV og Internet. (Event. 8000,- + strøm)

Tanken er at jeg må ha minst 8000,- netto (utenom ekstra utgifter som strøm osv.)

Endret av Rakel
Gjest Bloodless
Skrevet

Si fra da du har lagt den ut? Jeg bor ikke i Stavanger, men ble skrekkelig nysgjerrig på de flisene. :sjenert:

Skrevet (endret)

9300 med strøm inkludert er jo LANGT rimeligere enn noe av det vi har vært på visning på foreløpig :surprised:

og gausel er jo rett i nærheten av der jeg vokste opp. Kommer opprinnelig fra Mariero :) så det er et område jeg kjenner til.

Vi flytter til helgen(fra Oslo), og kommer til å være hos min mor frem til vi finner noe eget. Har foreløpig ikke funnet noe som vi likte 100% (dårlig beliggenhet på noen, og andre så ikke ut som på bildene i annonsen osv)

Endret av ihearttom
Skrevet (endret)

Legg gjerne ut link! :)

Og det virker som du kan sette leia litt opp, hvis den er så fantastisk som den høres ut!

Endret av dalieo
Skrevet

Har satt den inn i Avisen foreløbig.

Vi har ikke fått møblert den ferdig enda. Har kjøpt ny seng (150 cm), kommode, skap, lamper, teppe og bord. Mangler Tv, vaskemaskin, tørketrommel, Tv-benk..

Men tenkte at de fleste flytter jo ikke inn på dagen, så best å få satt den ut med en gang nå. :)

Men hvordan får man skikkelige bilder... Har prøvd å ta med mobilen (Satio) men ble veldig dårlige..

Den er jo ikke så fantastisk sånn da.. :sjenert: (hørtes kanskje ut som den penthouse/ toppleiligheten) haha.

Den er jo liten, og så er det jo en sokkel-leilighet. Men den er flott og eksklusivt innredet. Lys og fin, og flott område!

Du må bare komme og se hearttom! :)

Skrevet

Ja, vi er interessert i å se den! :)

Er i Stavanger fra og med mandag, så kan pm'e deg mailadressen min så kan du sende meg noen bilder av leiligheten (gjør ikke noe om bildekvaliteten ikke er så bra. vil bare få et innblikk av hvordan den ser ut :) )

Skrevet

Det er greit! :)

Skal prøve å få sendt noen bilder innen Søndag.

Skrevet

Jeg synes eksklusiv er å dra på, ut fra beskrivelsen. Nyopppusset, meget høy standard, mange pene løsninger, og selvsagt noen lekre bilder tror jeg du kommer langt med.

Skrevet

Helt enig, Glør. Det var det jeg skrev til slutt.

Kom ikke på ordlyden, men høy standard blir nok mer rett. :jepp:

Skrevet (endret)

Enig med Glør - nyoppusset leilighet med høy standard høres mer riktig ut.

En liten avsporing:

Hva som er "eksklusivt" er vel et definisjonsspørsmål... Da et vennepar av meg skulle kjøpe hus sendte de meg link til en "meget eksklusiv enebolig med gjennomgående høy standard og påkostede løsninger". Jo, det var nok solid og det hadde nok kostet mye penger da de pusset opp på 70-tallet men mørkebrunt kjøkken med grønne integrerte hvitevarer og matchende fliser mellom over og underskap var ikke spesielt eksklusivt i 2009. Det var heller ikke badeværelse med brune fliser på gulv og vegger og sennepsgult toalett, vask og badekar - og ikke minst messingkraner. Lekkert...

Ellers er ikke dette en spesielt eksklusiv leilighet... Kanskje "høy standard", men ikke "eksklusiv".

Endret av Christiane_W
Gjest Spinell
Skrevet

I og med at eksklusivt egentlig betyr at noe er luksuriøst, og forbeholdt noen få, så skal det litt til før noe kan kalles det.

Påkostet, solid eller høy standard er som regel mer riktig å bruke.

Generelt ville jeg sagt at et sted med IKEA-innredning sjeldent vil kunne kalles eksklusivt, da IKEA nærmest per def ikke er forbeholdt de få. Jeg har dessuten sett boliger med laminatgulv blitt karakterisert som eksklusive, noe som heller ikke ser riktig ut i mine øyne.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Leiligheten din har sikkert høy standard, men eksklusiv er den ikke. Det skal mye til før en kjellerleilighet blir eksklusiv, og da må den inneha vesenlig dyrere innredning enn et ikea-kjøkken og være større enn 55kvm.

Denne leiligheten er eksklusiv. :)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)
Hvordan kan jeg i så fall beskrive at det er gjennomført og bra saker..?

Ut fra det lille du skriver her høres den mer hyggelig ut enn eksklusiv. Om den er eksklusiv, må du vite hva som definerer "eksklusiv", slik at møtet med leiligheten står i stil med forventningene du skaper.

Du kan vise bilder og skrive det som faktisk er: fliser, materialer, lys, balkong, ventilasjon, elektriske finesser/temperaturregulator, etc.

Hvitevarer, kjøkken og fliser er ikke eksklusivt.

Om bad og kjøkken består av stilrene designvarer, anlegget med videoovervåkning så du ser hvem som ringer på er på plass og ventilasjonen/materialene i vegger, tak og gulv er av en spesielt eksklusiv art (originalt eikegulv? Marmor i peisen?), så begynner det å likne eksklusivt.

Men det finnes mange andre ord som kan beskrive en hyggelig og pen leilighet, ta en kikk hos eiendomsmeglere?

Hyggelig, lys, stilren, elegant, gjennomført, ren,luftig, etc.

Flotte bilder taler også for seg. Samtidig vet vi at dagens bilder kan "lyve", slik at interesserte kan bli skuffet når de møter opp for å se.

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

De flisene er kjempefine hvis det er de jeg tror! Foreldrene mine har nettopp lagt de på badet..de var et helvete å legge da ;)

Skrevet

Leier selv og er på utkikk etter annen bolig, men jeg har møbler selv og vil ikke ha en møblert leilighet.

Trodde det bare var firmaer og skoleelever som vill leie møblert jeg.

Leiligheten til TS er en kjellerleilighet (kjeller er kjeller)som er nyoppuset noe påkostet etter TS uttalelser. Vært annerledes hvis det var underetasje. Fremdeles noe påkostet.

Store vinduer skal det være pga rømmingsmulighetene ved brann.

For meg er støyisolasjon mye viktigere enn fliser til kr 600,- pr kvm.

Skrevet

Bilder kommer her: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...2lgbcoF04678852

Elektrikeren ble ikke ferdig i går, så det er ikke strøm og lys ennå. :forvirret: Men regner med at de kommer på Mandag og får det ferdig.

Ellers så er den godt isolert. (Har t.o.m ikke spotter i taket p.g.a at det ville "punktere" isolasjonsplatene/tetningen ifølge tømmermann.)

Skal kjøre datter til Kurs nå, handle og så prøve å få tatt noen bilder mens det er lyst. ;)

Leiligheten er ganske "steril" nå, mangler gardiner/persienner osv. men tenkte at kanskje leieboer ønsket å velge disse selv, event. at enkelte ting ønskes å ha med selv..

Får vente å se.... :)

God lørdag til dere! :vinke:

Skrevet
Bilder kommer her: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...2lgbcoF04678852

Elektrikeren ble ikke ferdig i går, så det er ikke strøm og lys ennå. :forvirret: Men regner med at de kommer på Mandag og får det ferdig.

Ellers så er den godt isolert. (Har t.o.m ikke spotter i taket p.g.a at det ville "punktere" isolasjonsplatene/tetningen ifølge tømmermann.)

Skal kjøre datter til Kurs nå, handle og så prøve å få tatt noen bilder mens det er lyst. ;)

Leiligheten er ganske "steril" nå, mangler gardiner/persienner osv. men tenkte at kanskje leieboer ønsket å velge disse selv, event. at enkelte ting ønskes å ha med selv..

Får vente å se.... :)

God lørdag til dere! :vinke:

Ser ingen bilder der? Er det lagt ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...