Gjest Advarsel Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Jeg la ut noen ting på finn.no i forrige uke og har fått en del henvendelser jeg mistenker at kommer fra samme person. Vedkommende insisterer på å kjøpe flere ting samlet til en billigere pris og vil at jeg sender varene med en lapp i pakken med beløp som skal betales og kontonummer, så betaler h*n når h*n har mottatt varene. Postoppkrav eller betalingsgarantien til finn.no er totalt uinteressant, det samme er forhåndsbetaling. Når jeg etter flere mailer fra dem alle der de stadig forsøker å få meg til å sende varene uten betaling ikke gir meg på at de må enten forhåndsbetale, gå via finn betalingsgaranti eller oppkrav får jeg en sur mail om at vi bare glemmer det hele siden jeg er så vanskelig. Tviler sterkt på at jeg ville fått penger for varene om jeg hadde bitt på...
Gjest Invicta Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Bra at du ikke bet på! Og ikke finn på å gjøre det heller! Sender du varene uten å ha fått betalt så kan du se langt etter pengene.
Gjest K. Verulant Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Hvis ikke dialogen nå er helt brutt kan du 'omsider' gå med på opplegget og be om adressen du skal sende til. Kan jo være greit å vite...
Gjest K. Verulant Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Hvis de ikke stoler på Finns betalingsgaranti er de neppe noe å samle på. Du kan også si du kan sende i oppkrav, men må ha dobbel porto på forskudd
Gjest K. V. Erulant Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 "dvdkongen" "dvdexpert" "DVDelskeren Skriver han i mail at han kaller seg dette? Eller hvor kommer disse betegnelsene fra?
Østlandet Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 "dvdkongen" "dvdexpert" "DVDelskeren Skriver han i mail at han kaller seg dette? Eller hvor kommer disse betegnelsene fra? Jeg også lurer på dette. Blir brukt i underteksten til ts. Men, så nevnes det ikke mer.......
Gjest Advarsel Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 "dvdkongen" "dvdexpert" "DVDelskeren Skriver han i mail at han kaller seg dette? Eller hvor kommer disse betegnelsene fra? Det er navnet som kommer opp som avsender på mailen. Adressen er f.eks. [email protected] og navnet som kommer opp er også det. Mailene signeres også med dette, vedkommende oppgir aldri navn. Må si jeg syntes det var veldig merkelig at jeg fikk mailer fra flere personer som opererte på samme måte, og det var veldig lik ordlyd i alle mailene.
Meaty Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Hvis ikke dialogen nå er helt brutt kan du 'omsider' gå med på opplegget og be om adressen du skal sende til. Kan jo være greit å vite... Ja! God ide, lat som om du har ombestemt deg (si at du ikke har fått noen andre henvendelser, og vil selge til ham likevel), og få navn og adresse til denne personen. Spennende, hehe.
Leanne Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Bra at du ikke bet på! Og ikke finn på å gjøre det heller! Sender du varene uten å ha fått betalt så kan du se langt etter pengene. Jeg har kjøpt en del bøker og barneklær på finn og da har selgeren alltid sendt varen og jeg har betalt når jeg fikk varene... Dette var riktig nok før betalingsgarantien til finn kom, men er ikke alle kjøpere som er like "ille"
toth Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Jeg la ut noen ting på finn.no i forrige uke og har fått en del henvendelser jeg mistenker at kommer fra samme person. Vedkommende insisterer på å kjøpe flere ting samlet til en billigere pris og vil at jeg sender varene med en lapp i pakken med beløp som skal betales og kontonummer, så betaler h*n når h*n har mottatt varene. Postoppkrav eller betalingsgarantien til finn.no er totalt uinteressant, det samme er forhåndsbetaling. Når jeg etter flere mailer fra dem alle der de stadig forsøker å få meg til å sende varene uten betaling ikke gir meg på at de må enten forhåndsbetale, gå via finn betalingsgaranti eller oppkrav får jeg en sur mail om at vi bare glemmer det hele siden jeg er så vanskelig. Tviler sterkt på at jeg ville fått penger for varene om jeg hadde bitt på... Bruk Payex, og ikke gjør noen som helst handel med noen som ikke er villige til å bruke det systemet! Rett og slett genialt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå