lillesol20 Skrevet 31. august 2003 #1 Del Skrevet 31. august 2003 Er det noen her som vet om en nettside med oversikt over de fleste steiner/krystaller/mineraler som fins å få kjøpt? Jeg har en stein jeg ikke vet hva heter, skulle så gjerne visst det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #2 Del Skrevet 31. august 2003 Hvordan ser denne ut da ? Og hvaslags overflate er det på den ? Du kan prøve www.gaiaforum.com og se om de har noe på det der. Eller søke på www.kvasir.no og se om de har treff på stener / krystaller / mineraler. Har en gedigen stensamling hjemme, og var med i en slags sten-klubb for en tid siden. Gla`i stensamlinga mi :D Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 1. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 1. september 2003 Den er blekrosa/lysgrå/med innslag av pastellgrønt. Og så er den tromlet. Kjempefin stein, den ser litt "ordinær" ut, men er absolutt ikke det- for meg. (Fikk den av faren min, han laget smykke til meg av den) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 1. september 2003 #4 Del Skrevet 1. september 2003 Hei! Det kunne høres noe ut som fargene til thulitt (Norges nasjonalsten) - Har selv en ring med en slik sten. Skal prøve å finne en link : http://www.toyen.uio.no/geomus/utstillinge...ge/ba30029.html http://www.media.uio.no/nettavis2003/na03/...delsteiner.html Likner den på disse ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 1. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 1. september 2003 Hmm! Tror nok det er den, ja! Den er litt blekere i fargene enn de på linkene- og med litt mer innslag av lysgrått og grønt, men det er vel forskjellig fra sten til sten? Tusen takk! :D *ta på seg thulitt-smykket sitt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #6 Del Skrevet 1. september 2003 Supert Håper det er den da ;-) Tror de varierer fra sten til sten. Min er med veldig lite grønt i. For å være sikker så går det an å ta den med til en hobby / stenbutikk og sjekke ? Ha en fin dag :D Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå