Gå til innhold

Omelettpanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare en vanlig stor stekepanne og når jeg lager omelett med 2-3 egg blir den så tynn! Synes omeletten blir bedre når den er tykkere og litt rå inni. Hvor stor er en omelettpanne og får jeg tak i en hos vanlige kjøkkenutstyrforhandlere som f eks Jernia? Og til dere som har, blir den brukt eller har den endt opp som skapfyll? Hater å ha ting jeg ikke bruker som bare tar opp plass i skapene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ganske enkelt kjøpt en liten teflonpanne (18 - 20 cm i diameter tror jeg) hos nettopp Jernia. Brukes ganske ofte når det skal lages noe til en person eller som avlastning som jeg av en eller annen grunn lager store porsjoner. Har hatt den noen år nå og den kostet vel 149 kroner eller noe. Bruker et lokk fra en vanlig kjele når jeg lager omelett i den. Har man ikke et lokk som passer, kan man bruke en tallerken.

Skrevet

Jeg har to stekepanner, en på 24 cm (bunnen er ca 20 cm) og en på 28 cm (bunnen er på ca 24 cm). Til omeletter bruker jeg stort sett den minste og med 3 egg blir det en tykk og fin omelett. Jeg har stekepanner fra Nowo, med avtagbare håndtak, og ettersteker stort sett omeletten i stekeovnen. Blir veldig luftig og fin konsistens:-)

Gjest Gjest_balsa_*
Skrevet

Jeg har også bare stor panne, men passer på å hele tiden skyve massen mot midten, så jeg selv bestemmer størrelsen. Synes også den blir luftigere på denne måten.

Skrevet

Går ann å steke i kasseroller også, bare så det er sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...