nille-s Skrevet 31. august 2003 #1 Del Skrevet 31. august 2003 prøver å hjelpe et familiemedlem som har fått streng beskjed av legen om å kutte røyken. det meste har vært prøvd før. men selv hadde hun nå hørt om hypnose i denne sammenheng. men har ingen kontakter, og hun ville gjerne vite litt mer først. eller få tips om et sted. så selv om det kanskje høres litt skrudd ut, ikke vet jeg, så spør jeg nå: noen som har erfaringer, vet om steder det går an å oppsøke (evt pm!?)?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 31. august 2003 #2 Del Skrevet 31. august 2003 Har ingen personlige erfaringer m/ hypnose, men har god tro på det. (og alt må vel prøves)! Har en veninne som har fortalt at henne sinnrøkte, uforbederlige svigermor sluttet på dagen etter møte med hypnotisør. (en annen ting er at hun sprakk etter en tid, ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nille-s Skrevet 31. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 31. august 2003 da er det kanskje verdt å prøve uansett. hun virker litt motivert nå nemlig. og da vil jeg gjerne hjelpe / støtte henne. og hver dag uten røyk er jo et skritt videre når hun har røyka i så utrolig mange år.... ok, da venter jeg spent på tips om steder!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #4 Del Skrevet 31. august 2003 Heisann Gi henne boka "Endelig røykfri" av Alan Carr, den er utrolig hjelpsom når en skal slutte å røyke. Men til syvende og sist er det kun en ting som hjelper dessverre, det er viljen. Har selv røykt 20 sigaretter pr. dag i 18 år og har sluttet utallige ganger, men begynt på igjen etter noen dager, den 10.mars i år, våknet jeg om morgenen med hoste og drit og fant ut at nok er nok, plagene var blitt for store, kalde føtter av dårlig blodsirkulasjon og hoste ved anstrengelse, da tok jeg et valg og har ikke røykt siden og kommer heller ikke til å falle for fristelsen. Personen du nevner har sikkert mange irritasjonsmomenter når det gjelder røyken, som drittlukt av hår og klær, skitne gardiner etc. Dra fram de negative og de positive (hvis det er noen) forsvinner. En er mer sosial med røyk sa jeg alltid, men det var ikke særlig sosialt å stå alene på terrassen da jeg var på besøk hos folk som ikke ville ha driten i hus, der stod jeg da alene, kjempesosialt, vel trives jeg i eget selskap, men koseligere å sitte inne med andre folk og vite at en er en ønsket gjest som ikke forpester med sin egoistiske last... Håper det ordner seg, men personen må nok ta et oppgjør med seg selv og ikke henfalle til hypnose, kanskje det hjelper, men viljen er nok utslagsgivende for et vellykket resultat! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nille-s Skrevet 31. august 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 31. august 2003 tusen takk, Embla og gjest! jeg også tror det har mye med vilje og motivasjon å gjøre. og den må personen selv kjenne på. jeg tegna ganske mange diplomer til henne når jeg var liten nemlig, men det hjalp ikke, hun sprakk hver gang og rev stykker tegningene mine i dårlig samvittighet. nå har hun tenkt å kjøpe en ny god stol som ikke skal forbindes med røyking, og hun har nettopp vaska rundt i huset og hengt opp nye rene gardiner til høsten, og jeg foreslo at hun kanskje kan prøve å gå ut og røyke slik at lukta ikke setter seg, og det syns hun var en god ide! jeg nevnte også den boken, men husket ikke tittelen da. skal kjøpe den til henne, jeg. flere tips mottas med takk. og håper på tips om hypnose også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nille-s Skrevet 31. august 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 31. august 2003 kom trippelt! stoppet helt opp her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nille-s Skrevet 31. august 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 31. august 2003 nanananana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2003 #8 Del Skrevet 1. september 2003 Hei igjen Boka jeg nevnte var "Endelig røykfri", kan bestilles via nettet, 256,-, det positive er at hun kan røyke mens hun leser den, men det vil jo ikke si at h un skal lese 1 side hver mnd. hehe! Hun er jo på rett vei når hun vil gå ut og røyke etc. Det er ikke lett, men med viljen og din support klarer hun nok det også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 1. september 2003 #9 Del Skrevet 1. september 2003 Har hørt at det skal være effektivt med hypnose jeg. Ei på jobben fortalte om ei som hadde gjort det etter å ha vært storrøyker i mange år. Etter det besøket har hun ikke rørt en sigarett, syns det rett og slett er ufordragelig. Ellers så har jeg hørt mye skryt om boka "Endelig røykfri" jeg også ja. Ellers så må det jo sies at hennes viljestyrke og lyst til å slutte er vel det som til syvende og sist kan få henne til å slutte. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå