Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Reiser snart til Nice. Hva kan en bedrive der?
charlott Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 (endret) Drikke rosévin... ( i hvert fall om sommeren) Bade/sole seg, mye god mat og drikke. Mye å se på i omådet, ta f eks en tur til St Paul og Vance (40-50min med lokalbuss). Antibes er også vedrt et besøk, det er også Monaco Endret 14. januar 2010 av charlott
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Dagstur til Monaco. Anbefaler å ta tog, ikke guidet tur. Da kan man ta den tiden man trenger.
andemor Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Gå opp på høyden der. Kjempefin utsikt, og den katolske gravplassen er ganske spesiell. Ta båten til St. Tropez. Koselig øy med flere søte små butikker og koselige trange gater. Shoppe!
Gjest Gjest_sivi_* Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 I Nice er det helt utrolig fint. Bruk dagene til å slappe av, gå i gamle byen, spise herlig god mat og bade. En dagstur til Monaco er heller ikke å forakte. Det er jo også muligheter for å reise andre veien, til Cannes. Dette er en by som er litt "flottere", her bor alle de rike. Skal man velge mellom Monaco og Cannes, anbefaler jeg Monaco. Lange turer langs promenaden på kveldstid er kjempefint. Her kan man også leie sykler og rulleskøyter (kjempegøy). Dere må også gå opp på høyden der, det er kjempefint. Men vær klar over at det må gjøres på dagtid, tror det stenger kl. 1900 eller noe. Så det er ikke mulig å se byen i mørket herfra.
Gjest minou Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Jeg vil anbefale deg å se den russiske katedralen. Synes det er en av de flotteste severdighetene i Nice (ihvertfall utenfra, har ikke sett den innvendig). Og som de andre her har sagt, gå opp på høyden, der er det en fin tillaget foss og en kjempefin utsikt over byen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå