Gå til innhold

Dekken til hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dekken og/eller potesokker nødvendig når det blir så kaldt som det er nå? Kjøpte begge deler til hunden idag (papillon), men da jeg tok det på henne rørte hun seg ikke av flekken. Hun virket veldig ukomfortabel med påkledningen rett og slett. Vi bruker å gå turer på rundt 20-30 minutter, og hun viser ingen tegn til å fryse (skjelver ikke, løfter ikke på potene, er ivrig som vanlig). Potesokkene former seg ikke etter poten i det hele tatt, ser ut som hun går rundt med et trebein. Har prøvd både i skinn og neopren - vurderer i fleece men de er jo så tynne, er det noen vits i det hele tatt? Er det forresten noen som har noen gode og varme dekken av god kvalitet som de kan anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker dekken til mine. Er refleks og ellers knallgul! Bruker det også for å varme ryggen til eldtstehunden som sliter litt på de kaldeste dagene. Kjøpte dekken på Sparkjøp til 99kr! Og det er foret inni og vannavvisende utenpå.

Skrevet

Ikke nødvendig om du ser at hunden har det bra.

Varme dekken på turer er egentlig ikke nødvendig, da hunden er i bevegelse og ja...det er en hund ;)

Om hunden er stillestående og utendørs i mange minus, så kan det lønne seg med dekken om hunden er av en rase som ikke har så mye pels

(chinese crested, dobermann, chiuahua m.fl)

Potesokker kan være greit om man går mye i skog og mark hvor det er tider på året med mye skara - altså hard, kantete snø som fort kan bli veldig sårt på potene.

Kan være greit når man går på veier hvor saltbilen har hatt raid, men her kan man jo også egentlig bare vaske av labbene når man kommer inn igjen.

Skrevet

selvom fleece virker tynne vil de jo likevel være en skille mellom hundens pote og bakken. men om den ikke virker som om den plages på tur hadde jeg droppet potesokker.

Når det gjelder dekken er det gjerne en tilvenningssak. Jeg kan anbefale back-on-track dekken, kjøp via canis for eks

det virker kjempetynt, men siden det inneholder en spesiell type keramiske tråder som reflekterer kroppsvarmen fungerger det selv i streng kulde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...